Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2019

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΓΚΑΣ για την ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών οδηγιών

Ο κ Γκόκας, εισηγητής του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ στο σημερινό νομοσχέδιο που συζητήθηκε στη Βουλή σχετικά με την ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 που αφορούν στα σιδηροδρομικά δίκτυα και στη σιδηροδρομική αγορά, ανέφερε ότι η συζήτηση για την ενοποίηση των σιδηροδρόμων, άρχισε στην Ευρωπαϊκή ....
Ένωση πριν 20 χρόνια. Τόνισε ότι το 2010 ήταν η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που με πρωτοπορία και νομοθετικές πρωτοβουλίες συμπεριέλαβε πολλά τμήματα από το πλαίσιο ενοποίησης. Επιπλέον ανέφερε, ότι η χώρα μας, μετά τη δεκαετή πλέον κρίση, έχει ανάγκη από πρωτοβουλίες και δράσεις που στηρίζουν την προσπάθεια για Ανάπτυξη.
Ο τομέας των σιδηροδρομικών Δικτύων είναι σημαντικός και εφόσον εφαρμοσθούν οι κατάλληλες πολιτικές μπορεί να ενισχύσει και να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας στον τομέα των μεταφορών, με τη διασύνδεση με τα άλλα δίκτυα όπως τα λιμάνια, οι αυτοκινητόδρομοι, τα αεροδρόμια αλλά και με τα ολοκληρωμένα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Επίσης, σημείωσε ότι η Ελλάδα μπορεί να καθιερωθεί σαν εμπορικός και μεταφορικός κόμβος της Ευρώπης με τις Ασιατικές χώρες ενισχύοντας ταυτόχρονα τη γεωπολιτική της θέση με την ενοποίηση κανόνων διαλειτουργικότητας και ασφάλειας, τη δημιουργία προϋποθέσεων οικονομίας κλίμακας, τις απλοποιήσεις στις εγκρίσεις.
Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη συνεργασία συστημάτων και υποσυστημάτων και τη βελτίωση των διασυνδέσεων των Εθνικών Σιδηροδρομικών Δικτύων και γενικά των μεταφορών εντός Ευρώπης και με τρίτες χώρες, που αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης και αφορά τους τομείς του εμπορίου, της παραγωγής και των εξαγωγών, την εφοδιαστική αλυσίδα, την ενέργεια. Από τη βήμα της Βουλής ζήτησε ξανά ακρόαση φορέων, ώστε να υπάρξει διάλογος με έμπειρα στελέχη και εκπροσώπους φορέων, οργανισμών και εργαζομένων στο χώρο των σιδηροδρόμων για τα μείζονα θέματα που αναφύονται και τις υποχρεώσεις της χώρας μας από την εφαρμογή των οδηγιών αυτών.
 Επιπλέον, ζήτησε να υπάρξει διάλογος με τους εργαζόμενους των τρένων οι οποίοι απεργούν ώστε να μην συνεχίζεται από την Κυβέρνηση η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ που κορόιδευε τους εργαζόμενους, αφού από τον περασμένο Μάρτιο δεν έχει προχωρήσει η συλλογική τους σύμβαση.
Ο κ. Γκόκας ως εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής, τόνισε ότι η θέση της παράταξής του είναι θετική στην στήριξη πρωτοβουλιών στη βάση των προτάσεων του Κινήματος Αλλαγής για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων, την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας και των συνδυασμένων μεταφορών μέσω της σύνδεσης με άλλες μεταφορικές υποδομές και κυρίως με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη) και την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών.
 Ανέδειξε επίσης ,τα ζητήματα της ολοκλήρωσης του Δικτύου μέχρι την Πάτρα, και της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου καθώς και της σύνδεσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το Βόλο, αφού όπως σημείωσε ο σχεδιασμός αυτός πρέπει να προχωρήσει με την ένταξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα γιατί δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο συνδυασμένο δίκτυο με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας την Εγνατία Οδό και την Ιόνια οδό με σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή το εμπόριο και τις μεταφορές, καθώς και στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία.