Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2019

Ομιλία Χρήστου Γκόκα βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συζήτηση των Προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης

Στην Ομιλία του Χρήστου Γκόκα βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συζήτηση των Προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης αναφέρθηκαν τα εξής: Να ευχηθώ με τη σειρά μου μια ουσιαστική και παραγωγική θητεία, για το Εθνικό Κοινοβούλιο και την Κυβέρνηση, για να υπηρετήσουμε από τη θέση του φυσικά ο καθένας τον Εθνικό στόχο της πραγματικής και οριστικής εξόδου από την κρίση. Στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης, με βάση την ομιλία του Πρωθυπουργού, υπάρχει ασάφεια ως προς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης για την....
πρόκληση της οριστικής υπέρβασης της κρίσης μέσα από μια σταθερή πορεία παραγωγικής και οικονομικής ανασυγκρότησης της Χώρας.
 Μετά τις περιπέτειες βέβαια, για τις οποίες την κύρια ευθύνη έχουν οι δύο περίοδοι του οικονομικού εκτροχιασμού, δεν ακούσαμε από τον κ. Μητσοτάκη κάτι για την περίοδο 2004-2009, ούτε φυσικά ο κ. Τσίπρας αναφέρεται ποτέ με αυτοκριτική στην δική του περίοδο και ειδικότερα στο πρώτο καταστροφικό εξάμηνο και φυσικά στη συνέχεια με την αναποτελεσματική πολιτική, μέσα από τη προσέγγιση της διακυβέρνησης με κυρίαρχα στοιχεία το λαϊκισμό, τη δημαγωγία και την καθεστωτική λογική. Και για ποια έξοδο μιλάμε από τα Μνημόνια κύριοι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης;
 Με τη διαχείριση της Δημόσιας Περιουσίας από το Υπερταμείο, για 99 χρόνια, που εσείς ψηφίσατε, τον έλεγχο της οικονομίας και τα πρωτογενή πλεονάσματα ως το 2060, το χρέος που σήμερα είναι 337 δις και 182% του ΑΕΠ; Αυτά τα 4,5 χρόνια χάθηκαν 10-11 μονάδες αύξησης του ΑΕΠ με ευθύνη της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Πήγαμε πολύ πίσω.
 Από την άλλη μεριά από τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης προκύπτουν πολλά ερωτήματα, σε βασικά ζητήματα που αφορούν την τύχη της πραγματικής οικονομίας.
Υπάρχουν φυσικά και άλλα θέματα για τα οποία έχουν τοποθετηθεί οι συνάδελφοί μου από το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ.
 Θέλω να επισημάνω από την πλευρά μου το θέμα των υπέρογκων πρωτογενών πλεονασμάτων.Δεν έχουμε την πολυτέλεια να πάμε ως το 2022. Γιατί ξεχάσατε τι λέγατε πριν;
Τι άλλαξε; Εμείς επιμένουμε στη μείωση τους, ως βασική προϋπόθεση για την Ανάπτυξη. Από την άλλη μεριά, ο κ. Τσίπρας τα υπέγραψε και τώρα τελευταία όταν έφτασε πριν την έξοδο από την Κυβέρνηση, παρουσιάζει μια δήθεν πρόταση για μείωση, προς διαπραγμάτευση. Όσοι όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ασχολούνται με την πραγματική οικονομία, γνωρίζουν ότι όλα βρίσκονται στο σημείο μηδέν. Οι μικρομεσαίοι και τα μεσαία στρώματα φτωχοποιήθηκαν, για να μοιραστούμε όλοι μαζί την φτώχεια.
 Η υπερφορολόγηση και οι φορο-ασφαλιστικές εισφορές δημιουργούν ασφυξία. Οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν την ανάπτυξη. Η Γραφειοκρατία αυξάνεται αντί να μειωθεί. Η ιδεοληψία της προηγούμενης Κυβέρνησης καθήλωσε τις επενδύσεις. Υπάρχουν τεράστιες επιβαρύνσεις στο Αγροτικό τομέα, με φόρους, αύξηση εισφορών, αύξηση κόστους παραγωγής, αλλά και μειώσεις των τιμών διάθεσης των προϊόντων, όπως χαρακτηριστικά στην τιμή του γάλακτος. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι οδηγούνται στην εγκατάλειψη της δραστηριότητας τους και η ύπαιθρος μαραζώνει..
 Επομένως, χρειάζονται σοβαρές πολιτικές για την ανάπτυξη με κράτος επιτελικό και όχι κράτος πελατειακό όπως φάνηκε στην ατυχή διαδικασία ορισμού των Γενικών Γραμματέων. Χρειάζονται πολιτικές που θα φέρουν Ανάπτυξη και επενδύσεις, που θα στηρίξουν τον κόσμο της παραγωγής και της εργασίας, θα δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και εργασίας, με αξιοπρέπεια για τον πολίτη, με εισοδήματα για όλους και έσοδα για το κράτος, για να εφαρμόσει τις πολιτικές του και γενικά τις σύγχρονες κοινωνικές πολιτικές.
 Πρέπει να είμαστε χώρα που παράγει, χώρα που κρατά τους νέους, το πιο παραγωγικό τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού, στον τόπο τους. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Ένας κρίσιμος τομέας που εξυπηρετεί καθοριστικά τις παραγωγικές δραστηριότητες και την ανάπτυξη είναι οι Υποδομές και Μεταφορές. Η παράταξη μας με τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, έχει συνδέσει την παρουσία της με όλα τα μεγάλα έργα υποδομής της Πατρίδας μας. Νέα μεγάλα Έργα την προηγούμενη περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν είχαμε.
 Αντίθετα, μετά την καταγγελία και την καταψήφιση όλων των μεγάλων έργων την εποχή που ήταν αντιπολίτευση, η συνέχεια περιλάμβανε καθυστερήσεις στην εκτέλεσή τους, που επιβάρυναν το κόστος των αυτοκινητοδρόμων με 500 εκατομμύρια ΕΥΡΩ. Αλλά στο τέλος είχαμε κατάτμηση εγκαινίων με φιέστες κάθε λίγα χιλιόμετρα. Βέβαια υπάρχουν μεγάλα θέματα που αναφέρθηκαν και στην τοποθέτηση του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών.
 Θέλω να σταθώ στον Άξονα Πάτρα – Πύργος που ήταν έτοιμος για δημοπράτηση και που κατατμήθηκε σε 8 εργολαβίες, σε πέντε συμβάσεις υπογεγραμμένες και τρεις συμβάσεις που βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα και φυσικά όλο το έργο βρίσκεται στον αέρα γιατί καμία εργασία δεν ξεκίνησε, το τοπίο είναι θολό, και καμία λύση δεν δόθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό. Φάνηκε ότι η Κυβέρνηση, δεν είναι έτοιμη, δεν έχει κανένα σχέδιο για την αντιμετώπιση των αδιεξόδων στις εκκρεμότητες των τριών μεγάλων έργων, και του Άξονα Πάτρα – Πύργος, και του ΒΟΑΚ, αλλά και του Άξονα Αμβρακίας - Ακτίου - Πρέβεζας. Χαρακτηριστική της λογικής της προχειρότητας και της διαχείρισης του χρόνου για λόγους εντυπώσεων από την προηγούμενη Κυβέρνηση είναι η περίπτωση του ΒΟΑΚ.
Ο κ. Σπίρτζης κωλυσιέργησε τεσσεράμισι χρόνια χωρίς καμία πρόοδο σε αυτό το έργο. Ξαναπήρε το Υπουργείο την αρμοδιότητα αυτή, ενώ αυτή είχε ανατεθεί στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.
 Η πρόεδρος του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ διατύπωσε μια πρόταση που αφορά όλο το Οδικό Σύστημα της Κρήτης. Να μεταφερθεί όλη η αρμοδιότητα για το οδικό δίκτυο στην Περιφέρειά της Κρήτης. Το ερώτημα λοιπόν προς τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Υπουργό είναι εάν θα υιοθετήσουν αυτή την πρόταση.
 Υπάρχουν και άλλα θέματα που αφορούν παρεμβάσεις στην περιφέρεια, αφορούν ολοκληρωμένα αναπτυξιακά έργα που στηρίζουν δραστηριότητες σε κάθε περιοχή. Θα ήθελα να αναφέρω ένα ολοκληρωμένο παράδειγμα στον τομέα των Υποδομών, χρησιμοποιώντας την ιδιαίτερη Περιφέρεια μου την Ήπειρο, την Άρτα. Μένει η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού ως την Κακκαβιά, η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου μέχρι την Ηγουμενίτσα, οι κάθετοι άξονες της Ιονίας Οδού μέχρι Πρέβεζα, μέσω Ακτίου και μέσω Φιλιππιάδας. Υπάρχουν και έργα που αφορούν παραγωγικές περιοχές όπως τα εγγειοβελτιωτικά έργα πεδιάδας Άρτας που έμειναν στάσιμα χωρίς νέα χρηματοδότηση.
 Ανέφερε ο κ. Υπουργός ότι υπάρχουν αντιπλημμυρικά έργα από την προηγούμενη Κυβέρνηση σε εξέλιξη. Υπήρχε το έργο της αντιπλημμυρικής προστασίας της Άρτας ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από το 2014, για το οποίο μόλις πριν ένα μήνα πριν τις εκλογές ανατέθηκε η μελέτη. Το ΕΣΠΑ τελειώνει και το ΠΔΕ πρέπει να ενισχύσει και τις Υποδομές. Για μας πεποίθηση αποτελεί, ότι η ανάπτυξη περνά μέσα από πολιτικές αποκέντρωσης από το Κέντρο στην Περιφέρεια και γι αυτό έχουμε αντίστοιχο σχέδιο για την υλοποίηση όλων αυτών. Στο θέμα των μεταφορών, είναι στον αέρα η προκήρυξη για αγορά 750 λεωφορείων, που ωστόσο η προκήρυξη είναι εντελώς ασύμφορη για το Ελληνικό Δημόσιο, και θα πρέπει να ακυρωθεί ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη. Υπάρχουν θέματα προσλήψεων προσωπικού, αντικατάστασης εξοπλισμού-ανταλλακτικών, της ταλαιπωρίας των πολιτών και της απαίτησης της βελτίωσης των συγκοινωνιών με μικρότερο κόστος, όπως για την Αττική Οδό που θα πρέπει να μειωθούν τα κόμιστρα .
Θα πρέπει να ληφθούν όλα αυτά τα ζητήματα υπόψη και περιμένουμε τα νομοσχέδια του αρμόδιου Υπουργού για να τοποθετηθούμε διεξοδικά. Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, Η λογική μας και οι προτάσεις μας απέχουν από τη λογική και τις θέσεις που ακούστηκαν από την Κυβέρνηση. Θα είμαστε παρόντες με προτάσεις και διάθεση θετικής συμβολής. Με σοβαρή Αντιπολίτευση, υπεύθυνη και προγραμματική.
 Είναι προφανές ότι καταψηφίζουμε τις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης και περιμένουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για να τοποθετούμαστε από την πλευρά μας , σε κάθε θέμα εξειδικευμένα και συγκεκριμένα.