Τρίτη, 19 Σεπτεμβρίου 2017

ΗΠΕΙΡΟΣ-ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΣ ΕΛΜΕ & ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Την Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης συνάντηση των ΔΣ της ΕΛΜΕ και των Δασκάλων με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου με αντικείμενο όλα τα τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα.
Σαν Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών συμμετείχαμε και με 4 εκλεγμένα μας μέλη σε καθηγητές και δασκάλους. Τονίσαμε πως είναι ...
προς την θετική κατεύθυνση η Περιφερειακή Διευθύντρια να συναντά τα σωματεία με την έναρξη της χρονιάς παρότι από τη θέση της προωθεί και υποστηρίζει την κυβερνητική πολιτική που συνεχίζει να χτυπά εργαζόμενους και λαϊκά στρώματα προς όφελος του κεφαλαίου.
Οι απαντήσεις που λάβαμε ως προς το παρόν και το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης δεν μας εξέπληξαν αφού κινήθηκαν στην ίδια, γνωστή μνημονιακή γραμμή. Δεν λάβαμε καμιά δέσμευση (ούτε καν υπόσχεση) που να αφορά τα φλέγοντα ζητήματα όπως: μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τάξη, ενίσχυση της υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής, στήριξη των περιφερειακών σχολείων, επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών στην προ τριετίας κατάσταση, μόνιμους διορισμούς, στελέχωση της ειδικής αγωγής με όλο το απαραίτητο προσωπικό, αυξήσεις στις ήδη πετσοκομμένες αποδοχές μας, κατάργηση του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου για την «αξιολόγηση», διεύρυνση μεταθέσεων και αποσπάσεων με κοινωνικά και οικογενειακά κριτήρια.
Από την ενημέρωση προέκυψε ότι θα υπάρξει δεύτερο κύμα αναπληρωτών στα τέλη του Σεπτεμβρίου και ότι το προβληματικό (η σημείωση δική μας) σύστημα ηλεκτρονικής εγγραφής που εφαρμόστηκε στα ΕΠΑΛ θα επεκταθεί και στην γενική εκπαίδευση.
Τα βασικά σημεία της παρέμβασής μας σε σχέση με τη β/θμια εκπαίδευση τα οποία η Διευθύντρια δεσμεύτηκε ότι θα μεταφέρει στο Υπουργείο ήταν τα εξής:
- ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ: Τα 27αρια τμήματα είναι πολύ μακριά από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες άσχετα αν στο νομό μας «μας βγαίνουν οι διαιρέσεις» και τα τμήματα δεν ξεπερνούν τους 23 μαθητές. Εδώ και τώρα απαιτούμε 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 στα ειδικότητας, 12 στα ξενόγλωσσα και στα εργαστήρια.
- ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Είναι θετική η πρόσληψη κάποιων αναπληρωτών πριν την έναρξη των μαθημάτων όμως το αυτονόητο δεν μπορεί να αποτελεί αφορμή για πανηγυρισμούς τη στιγμή που πάγιο αίτημα του κλάδου μας είναι οι μόνιμοι διορισμοί. Άλλωστε η εικόνα δεκάδων συναδέλφων μας αναπληρωτών να κοιμούνται σε ξαπλώστρες παραλίας στους τουριστικούς προορισμούς περιμένοντας να τελειώσει η τουριστική περίοδος είναι «γροθιά στο στομάχι». Επιπλέον ακόμη και σήμερα μια βδομάδα από την έναρξη των μαθημάτων εξακολουθούν να υφίστανται κενά και να χάνονται εκατοντάδες ώρες σε όλο το νομό με την απουσία Βιολόγων, Οικονομολόγων, Μαθηματικών και κάποιων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ κυρίως στον τομέα Υγείας.
- ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ: Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές ζευγαριών εκπαιδευτικών. Τουλάχιστον σε επίπεδο αποσπάσεων θα πρέπει οι σύζυγοι εκπαιδευτικοί να αποσπώνται κατά προτεραιότητα όπως ορθώς συμβαίνει με κάποιους κλάδους εργαζομένων.
- ΕΠΑΛ: Εδώ και τώρα η κυβέρνηση θα πρέπει να εγγυηθεί την λειτουργία και στήριξη των περιφερειακών ΕΠΑΛ αλλά και να κάνει ριζικές αλλαγές στη φιλοσοφία του νέου ηλεκτρονικού τρόπου εγγραφής (να δίνεται η δυνατότητα και μη ηλεκτρονικής εγγραφής σε γονείς, να μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν περισσότερους του ενός τομείς και να μπορούν να αλλάξουν τομέα  μέχρι και στις αρχές Οκτώβρη όπως ίσχυε μέχρι πέρυσι). Η κατάσταση που δημιουργήθηκε τέλη Ιουνίου με τις εγγραφές- επανεγγραφές μαθητών ήταν τραγική και αντιμετωπίστηκε μόνο με την αυταπάρνηση των συναδέλφων εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ που έκαναν πολλές «παράλληλες δουλειές» για να μην χάσουν οι μαθητές τους την εγγραφή.
- ΔΗΜΙΟΥΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ: Η ανάθεση και εκπόνηση εργασιών στους μαθητές μας είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους όταν όμως αυτές οι εργασίες είναι οργανικά ενταγμένες στο εκάστοτε εκπαιδευτικό αντικείμενο και πατούν στη γνώση και όχι απλά στην παροχή πληροφορίας. Ο θεσμός της διήμερης φιέστας των «δημιουργικών εργασιών» δεν είναι σε αυτή την κατεύθυνση και πέρα από την απίστευτη γραφειοκρατία που τον συνοδεύει αποτελεί μια αντιδραστική στροφή του σχολείου αν συνδεθεί με portfolio μαθητών και πρόσβαση στα γ/θμια εκπαίδευση (όπως σχεδιάζεται).
- ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Το νέο λύκειο που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση βρίσκεται πολύ μακριά από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Κι ενώ το υπουργείο προπαγάνδιζε το τέλος των εξετάσεων για την εισαγωγή στην γ/θμια εκπαίδευση, τελικά παρουσίασε ένα προσχέδιο με περισσότερες εξετάσεις, ενδοσχολικές και πανελλαδικές, και ένα σχολείο που η γενική μόρφωση τελειώνει κάπου στην Α’ Λυκείου!!!
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Παρότι η κυβέρνηση, ως αντιπολίτευση, είχε υποσχεθεί ότι θα καταργήσει τους νόμους και τα ΠΔ που συνδέονται με την αντιδραστική αξιολόγηση στο δημόσιο και στην εκπαίδευση, έπραξε ότι θα έπραττε κάθε υπηρέτης του κεφαλαίου και των μνημονίων. Διατήρησε όλο το νομοθετικό πλαίσιο και το διάνθισε και με νέα νομοθετήματα όπως την πρόσφατη τροπολογία Γεροβασίλη.
- ΚΤΙΡΙΑΚΟ - ΥΠΟΔΟΜΕΣ: Πολλά σχολικά κτίρια σε ολόκληρο το νομό δεν καλύπτουν τις προδιαγραφές ασφαλούς και αξιοπρεπούς λειτουργίας. Είναι κτίρια γερασμένα, επικίνδυνα, ενεργειακά  αναποτελεσματικά χωρίς σύγχρονες αθλητικές και άλλες υποδομές (ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, 1ο Γυμνάσιο και Λύκειο Ηγουμενίτσας, Γυμνάσιο και Λύκειο Παραμυθιάς, Γυμνάσιο Πέρδικας. Ακόμη και στο ΕΠΑΛ Παραμυθιάς που είναι καινούργιο σχολείο το προαύλιο εδώ και χρόνια υποχωρεί επικίνδυνα!). Η μεταφορά της αρμοδιότητας των κτιρίων στους υποχρηματοδοτούμενους δήμους δεν έχει λύσει κανένα πρόβλημα.