Κυριακή, 12 Μαρτίου 2017

Νέες προοπτικές για την Ήπειρο, με τη συνάντηση Ιόνιας και Εγνατίας

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι εργασίες στην Ιόνια Οδό, στον αυτοκινητόδρομο που όταν ολοκληρωθεί και σε συνδυασμό με την Ολυμπία Οδό (το τμήμα Πάτρα – Κόρινθος), η Ήπειρος θα βγει οριστικά από την οδική απομόνωση, αυξάνοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας και καθιστώντας την ίσως τον πιο ελκυστικό προορισμό της χώρας.Ήδη, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος που θα μας συνδέει με την νότια Ελλάδα, η Ήπειρος αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς και...

αυτό καταγράφεται σχεδόν σε όλες τις εορταστικές περιόδους και τα τριήμερα από την πληρότητα των ξενοδοχείων και μάλιστα σε εποχή κρίσης! Εκτός από την φυσική ομορφιά των τοπιών, σ’ αυτό συνέβαλε σημαντικά η εύκολη πρόσβαση μέσω της Εγνατίας Οδού, η οποία άνοιξε τον δρόμο για τους Βορειοελλαδίτες. Συστηματικά τα τελευταία χρόνια «ψηφίζουν» Ήπειρο για τις όποιες αποδράσεις τους, ενώ κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και με την Ιόνια Οδό, η ολοκλήρωση της οποίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Λιγότερο από μήνας!Θεωρητικά και με βάση τις συμβάσεις και το αρχικό χρονοδιάγραμμα οι εργασίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη Μαρτίου, δηλαδή κάτι λιγότερο από έναν μήνα. Ωστόσο αυτό δεν φαίνεται πως θα καταστεί δυνατό για το σύνολο του αυτοκινητόδρομου.Σήμερα, οι Γιαννιώτες οδηγοί «πατάνε» Ιόνια στα εξής σημεία: από Πέρδικα Ιωαννίνων (διασταύρωση Σκλίβανης) έως Καμπή Άρτας, που μαζί με την παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 53 χλμ, παράκαμψη Αμφιλοχίας (25 χλμ.), που μαζί με την παράκαμψη Αγρινίου δημιουργούν άλλον ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 59 χλμ.Ως πιο δύσκολα τμήματα, που θα χρειαστούν επιπλέον χρόνο είναι το βόρειο άκρο της Ιόνιας Οδού μέχρι την Εγνατία (Πέρδικα – Κοσμηρά), το τμήμα Αντίρριο – Γαβρολίμνη και το τμήμα Αμφιλοχία – Άγιος Δημήτριος (αρχή παράκαμψης Άρτας).Σύμφωνα με τις προβλέψεις μέχρι το τέλος του μήνα, στην κυκλοφορία αναμένεται να δοθεί το Γαβρολίμνη – Κεφαλόβρυσο, μήκους 33 χλμ.

Η πρόοδος των εργασιών
Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η «Νέα Οδός», στο τέλος Ιανουαρίου η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό άγγιζε το 89,23%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:
4 0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου
4 76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.
4 145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
4 170 χλμ.- 190 χλμ.: Εργοτάξιο Επισκοπικού
Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Ιανουαρίου απασχολούνταν περισσότερα από 1.457 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 1.045.Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, κατασκευάζονται ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.Ως γνωστόν, τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα.

Ζητείται παράταση
Εάν μάλιστα ολοκληρωθεί και η Ολυμπία Οδός (το τμήμα Πάτρα – Κόρινθος), τότε θα μειωθεί κατά πολύ και το ταξίδι από τα Γιάννενα προς την Αθήνα. Και αυτός ο οδικός άξονας θα πρέπει να έχει αποπερατωθεί μέχρι 31 Μαρτίου, με λίγες εξαιρέσεις. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο Φ. Κόλλιας σε σχετικό ρεπορτάζ στο euro2day, η κοινοπραξία ζητά παράταση επτά ημέρες, επικαλούμενη τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στις αρχές Ιανουαρίου.Ήδη το Υπουργείο Υποδομών απάντησε κατ’ αρχάς αρνητικά στο αίτημα, βάζοντας μπροστά την συμφωνία με την Ε.Ε., και ότι σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν να χαθούν τα κονδύλια του προηγούμενου ΕΣΠΑ.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ