Κυριακή, 12 Μαρτίου 2017

ΕΡΕΥΝΑ: Ο μεγάλος εμπαιγμός για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων

Θα λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι;

Του Γιώργου Κυρούση

«Σας πήραμε πλέον χαμπάρι» και ο 15ετής εμπαιγμός όλων των εμπλεκόμενων στον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου αποκαλύπτεται. «Μαϊμού μελέτες» που πληρώθηκαν από τον δημόσιο κορβανά, βρώμικα πολιτικά παιχνίδια, εκβιασμοί, παραπλανητικές τακτικές, ποικιλία συμφερόντων, διαχρονική ευθύνη υπουργών, υφυπουργών, διοικητών και υπηρεσιακών παραγόντων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, πλήρης αδιαφορία τοπικών «αρχόντων» και φορέων, διπλή αδιαφορία των εκάστοτε βουλευτών, συνεχείς απώλειες εξασφαλισμένων χρηματοδοτήσεων, συνεχή ψέματα δημόσια από...
πρωθυπουργούς και υπουργούς,κ.λ.π. κ.λ.π.Όλα αυτά και πολλά άλλα συνθέτουν ευθύνες, κάποιες από τις οποίες έπρεπε να απασχολήσουν την Δικαιοσύνη, αλλά κάτι τέτοιο ποτέ δεν έγινε. Αυτά σε αντίθεση του ενδιαφέροντος από το εξωτερικό με τελευταίο την λύση του προβλήματος με την λειτουργία του συστήματος S-BAS, χάριν της Eurocontrol , που αναγνωρίζει την σημασία του αεροδρομίου Ιωαννίνων.Ήλθε η ώρα οι Ηπειρώτες να γνωρίσουν τα κυριότερα στοιχεία του εμπαιγμού για το μοναδικό αεροδρόμιο της Ηπείρου (του Ακτίου ανήκει στην Αιτωλοακαρνανία), και να αποδώσουν «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» στο άμεσο μέλλον… Ας δούμε την εξέλιξη των γεγονότων:


ΤΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ
To2002, για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ολοκληρώθηκαν έργα και εξοπλισμοί προϋπολογισμού 5,2 εκατομμυρίων ευρώ, για την εγκατάσταση και λειτουργία των ραδιοβοηθημάτων VOR/DME στο βουνό Μιτσικέλι. Στο σημείο που εγκαταστάθηκαν τα ραδιοβοηθήματα, διαμορφώθηκε χώρος για την εγκατάσταση και άλλων που θα απαιτηθούν, ενώ ανοίχτηκε δρόμος μέχρι αυτή την περιοχή, ο οποίος και ασφαλτοστρώθηκε.
Από την γερμανική εταιρεία "OBERMEYER", ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και παραδόθηκαν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που άρχισε τις διαδικασίες δημοπράτησης κατασκευής του νέου αεροδρομίου Ιωαννίνων.Το νέο κτίριο του αεροδρομίου μήκους 130 μέτρων και πλάτους 36 μ. θα είχε συνολική επιφάνεια 10.500 τ.μ., όταν το σημερινό μόλις φθάνει τα 2.150 τ.μ.Με την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και του νέου συνδετηρίου τροχόδρομου κατά 30.000 τ.μ. (συν 19.700 τ.μ. το σημερινό), αυξάνονται οι δυνατότητες του αεροδρομίου για εξυπηρέτηση πολλών αεροσκαφών ταυτόχρονα.
-Το αεροδρόμιο θεωρείται ΔΙΕΘΝΕΣ διαθέτει διάδρομο μήκους 2.400μ. και πλάτους 45μ., στον οποίο είχε τοποθετηθεί αντιολισθηρός τάπητας και θεωρείται αρκετός για να δέχεται όλους τους τύπους των αεροσκαφών, χωρίς κανένα πρόβλημα. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, η ΥΠΑ το έθετε το 2004.


Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ -Η ΑΠΑΤΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΜΑΪΜΟΥ» ΜΕΛΕΤΕΣ
To νέο κτίριο του αεροδρομίου, θα ήταν λοιπόν όχι σήμερα, αλλά από το 2004 έτοιμο και θα λειτουργούσε, σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό, στην θέση του σημερινού. Ποτέ όμως δεν ξεκίνησε η κατασκευή του, γιατί έγινε μια ΑΠΑΤΗ, για την οποία κανένας δεν λογοδότησε σε κανένα εισαγγελέα, κι αυτό είναι ακριβώς κάτι που προκάλεσε χρόνια τώρα, σοβαρά ερωτήματα, που ποτέ δεν απαντήθηκαν.Όταν η ανάδοχος εταιρεία, ζήτησε τις μελέτες για να ξεκινήσει την κατασκευή του νέου κτιρίου, διαπιστώθηκε ότι αυτό ήταν αδύνατο, γιατί οι μελέτες για τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις ήταν λάθος, ή μάλλον, ήταν αντιγραφή από άλλο αεροδρόμιο και φυσικά δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν στο νέο υπο κατασκευή κτίριο.Κι όμως… Για τις μελέτες αυτές, το ελληνικό δημόσιο, είχε δαπανήσει ένα πολύ σοβαρό χρηματικό ποσό. Λογικά αμέσως θα έπρεπε να είχαν οδηγηθεί κάποιοι στον εισαγγελέα και θα είχαν αρχίσει οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την Δικαιοσύνη. Όλα όμως καλύφθηκαν, το θέμα ξεχάστηκε και τα έργα σταμάτησαν πριν ξεκινήσουν… Τι συνέβη με την απάτη των μαϊμου μελετών?. Ποιοι τις έκαναν? Τι έγινε με τα χρήματα που δαπανήθηκαν. Κι αν κάποιοι ξέχασαν αυτή την υπόθεση, όσο υπάρχουν τα αναπάντητα ερωτηματικά, θα παραμένει στην επικαιρότητα. Αυτό το ξεκαθαρίζουμε… Λοιπόν τι έγινε με αυτή την ΑΠΑΤΗ? Τότε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, είχε δηλώσει ότι κάποιοι θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα? Μήπως δεν ξέρουν ακόμη που είναι το γραφείο του εισαγγελέα? Το αρμόδιο υπουργείο γιατί σιωπά? Περιμένουμε…


Η ΠΙΣΤΑ –Ο ΠΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΔΕΤΗΡΙΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ
Τα μόνα έργα που η ανάδοχος εταιρεία προχώρησε γρήγορα και ήδη είναι έτοιμα, αφορούν την επέκταση της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, τον συνδετήριο διάδρομο και τον πύργο ελέγχου. Η νέα πίστα μπορεί να δεχτεί επιπλέον 6-8 αεροπλάνα και μαζί με την παλιά πίστα, ο αριθμός του μπορεί να φθάσει και τα 10.Στον πύργο ελέγχου, έχουν εγκατασταθεί όλα τα απαιτούμενα μηχανήματα όλα καινούργια, γεννήτριες για τυχόν διακοπές ρεύματος, το ραντάρ προσέγγισης «Palace», ραδιοβοηθήματα, κ.λ.π. Η λειτουργία του νέου πύργου ελέγχου, είναι θέμα ημερών και για ένα διάστημα, θα λειτουργεί ταυτόχρονα με τον παλιό πύργο, μέχρι να δοκιμαστούν όλα τα καινούργια στο νέο κτίριο. Στη συνέχεια ο παλιός πύργος ελέγχου, -όταν και αν-, θα κατεδαφιστεί μαζί με το κεντρικό κτίριο (το παλιό) του αεροδρομίου για να αρχίσει η κατασκευή του νέου, σύμφωνα με τα τελευταία ισχύοντα…

Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ…
Ανάδοχος των έργων στο αεροδρόμιο η εταιρεία «Τομή», θυγατρική της «Ακτωρ»με έκπτωση περίπου 50%. Αυτή η έκπτωση αποδείχτηκε στη συνέχεια, -ως συνήθως στην Ελλάδα-, μια σημαντική αιτία των δεινών που ακολούθησαν, αλλά υπήρχαν κι άλλες, πέρα από την εταιρία. Ξεκίνησε με όλα τα άλλα έργα εκτός του κτιρίου, που τα συνεχίζει ακόμη και σήμερα 14 χρόνια μετά!!!Οσο η έναρξη των εργασιών στο κτίριο καθυστερούσε με το πρόσχημα των «μαϊμού μελετών στα ηλεκτρομηχανολογικά», στο παρασκήνιο, εκμεταλλευόμενοι οι εμπλεκόμενοι και την αλλαγή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ από τη ΝΔ, άρχισαν κυρίως στο ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά και στην ΥΠΑ, (με κινήσεις της αναδόχου εταιρείας πρωταρχικά λόγω της μεγάλης ….έκπτωσης), πονηρές παρεμβάσεις, που αρχικά εστιάζονταν, στο πώς θα καλύπτεται ο χώρος του νέου κτιρίου με κλιματισμό, το κόστος των μηχανημάτων, τα λειτουργικά έξοδα κ.λ.π. Εκεί οι υποστηρικτές του έργου, (γιατί υπήρχαν και τέτοιοι κυρίως στην ΥΠΑ. αντέκρουαν αυτούς τους ισχυρισμούς, επισημαίνοντας, ότι, το κτίριο του αεροδρομίου δεν θα είναι ένας ενιαίος χώρος, αλλά στα 10.000τ.μ συμπεριλαμβάνονταν ένας όροφος και υπόγεια, επομένως η κεντρική αίθουσα θα ήταν ενιαία περίπου 5.000 τ.μ. Μάλιστα για τον κλιματισμό πρότειναν σύγχρονες μεθόδους με φθηνό λειτουργικό κόστος, δηλαδή φωτοβολταϊκα, γεωθερμία κ.λ.π. Σε αυτές της μεθόδους επέμενε η ΥΠΑ…Πάλι η ανάδοχος εταιρεία ζήτησε πρόσθετες μελέτες και σημαντική αύξηση επιπλέον του κόστους… Πάει κι αυτό…Όμως φωνή βοώντος εν τη ερήμω… Στο μεταξύ η «Τομή» αφού κατασκεύασε το κτίριο όπου σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα φιλοξενούσε προσωρινά τις λειτουργίες του αεροδρομίου με την κατεδάφιση του παλιού, ταυτόχρονα προχωρούσε στην επέκταση της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, τον συνδετήριο διάδρομο-τροχόδρομο και –φυσικά με την έγκριση του ΥΠΕΧΩΔΕ, στην οποία αναγκάστηκε να συναινέσει η ΥΠΑ, κατασκεύασαν τον πύργο ελέγχου, σε νέα θέση, ενώ ήταν ενσωματωμένος βάσει της μελέτης στην αριστερή πλευρά στο νέο κτίριο. Ήταν το πρώτο μήνυμα, του «ξεχάστε το νέο κτίριο», με ύπουλο τρόπο, γιατί συνέχιζαν να ρίχνουν στάχτη στα μάτια των Ηπειρωτών, ότι θα γίνει νέο κτίριο.-Στο μεταξύ το ανεκτέλεστο έργο από την ανάδοχο εταιρεία ανέρχονταν σε περίπου 18 εκατομμύρια ευρώ, και με τα χρήματα αυτά έπρεπε να γίνει το νέο κτίριο (με τα κλειδιά στο χέρι), ο κόμβος του αεροδρομίου, το νέο πάρκινγκ κ.λ.π. Με τα χρήματα αυτά (βάσει της έκπτωσης που δόθηκε), το έργο δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί. Τα χρόνια περνούσαν και καθημερινοί «επισκέπτες» στο ΥΠΕΧΩΔΕ πάντα οι ίδιοι, για να πετύχουν συρρίκνωση των κτιριακών εγκαταστάσεων για να εκτελεστεί το έργο με κέρδος για τον ανάδοχο, ενώ περιέργως, από τις τοπικές Αρχές στα Γιάννινα, βουλευτές κ.λ.π. ΠΛΗΡΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.Τότε υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο Γιαννιώτης Σταύρος Καλογιάννης, που όλοι πιστεύαμε ότι υπήρχε ένας Γιαννιώτης που θα υπερασπίζονταν το έργο και θα προχωρούσε στην ολοκλήρωσή του σύμφωνα με την αρχική μελέτη.Άρχισαν λοιπόν οι συζητήσεις , με διάφορες ιδέες, που (…κοίτα να δείς σύμπτωση!!!), οι περισσότερες συνέπιπταν με αυτές του «Ακτωρα» και κάποιες αντιδράσεις που τελικά δεν πολυλαμβάνονταν υπόψη, από την ΥΠΑ.

ΝΑ ΓΙΝΕΙ …ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ
Συνέχεια των εξωφρενικών και του εμπαιγμού… Ρίχτηκε η ιδέα να μη γίνει νέο κτίριο, αλλά ανακατασκευή του υπάρχοντος. Αποφασίστηκε να γίνει εν κρυπτώ, μια έρευνα για την …ανακατασκευή, με έργα που ήταν από χρόνια απαραίτητα αφού πάνω απο10 χρόνια είχε να δαπανηθεί έστω και ένα ευρώ για τα προβλήματα του κτιρίου, όταν όλοι πίστευαν ότι θα κατεδαφίζονταν και θα γίνονταν καινούργιο… Χρειάζονταν αντικατάσταση στην στέγη, στα δάπεδα, στα αλουμίνια στα υδραυλικά κ.λ.π. κ.λ.π. Τελικά με τους πλέον μέτριους υπολογισμούς, διαπιστώθηκε ότι θα απαιτούνταν ένα ποσό, περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ. Αντέδρασε η ΥΠΑ για τα «μπαλώματα» και μάλιστα με υψηλό κόστος και …σταμάτησε κι αυτή η προσπάθεια.

ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ…ΜΙΣΟ ΠΑΛΙΟ ΚΤΙΡΙΟ…
Μετά από αυτό, σχεδιάστηκε μια νέα σύσκεψη, για άλλες προτάσεις, υπό την προεδρία του κ. Καλογιάννη στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Στην σύσκεψη αυτή συμμετείχαν εκπρόσωποι του «Ακτωρα», υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ, και κάποιοι εκπρόσωποι της ΥΠΑ, όχι όμως οι «σκληροί» που επέμεναν στην εφαρμογή της αρχικής μελέτης. Στην σύσκεψη, για πρώτη φορά δεν συμμετείχαν οι αρμόδιοι της ΥΠΑ του αεροδρομίου Ιωαννίνων που γνώριζαν καλά το θέμα και τάσσονταν υπέρ του νέου κτιρίου σύμφωνα με την μελέτη. Μάλιστα όταν ο κ. Καλογιάννης ρώτησε γιατί δεν είναι η ΥΠΑ Ιωαννίνων, από την …ομήγυρη πήρε την απάντηση ότι δεν χρειάζονται, γιατί στην σύσκεψη εκπροσωπούνται από την κεντρική ΥΠΑ. Φυσικά δεν συμμετείχε κανένας και από τις Αρχές της Ηπείρου, ή των Ιωαννίνων.Εκεί «σερβιρίστηκε» το σχέδιο που ήταν ήδη έτοιμο, με κόστος περί τα 6 εκατομμύρια ευρώ.


ΛΥΣΗ…ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ
Η…λύση που υιοθετήθηκε, από πολλούς χαρακτηρίστηκε «αφρικανικού τύπου», όπου οι ελάχιστοι αποφασίζουν για όλους τους άλλους, με ταυτόχρονο «ρίξιμο στάχτης» στα μάτια των ιθαγενών.Με βάση αυτό, αποφασίστηκε θα γίνει κατεδάφιση μόνο του κεντρικού παλιού κτιρίου (εκεί που γίνεται σήμερα ο έλεγχος εισιτηρίων) και κατεδάφιση του παλιού πύργου ελέγχουκαι κατασκευή του νέου κτιρίου με προκάτ βαριά σιδηροκατασκευή.
Θα ακολουθήσει η κατεδάφιση του παλιού αμαξοστασίου (στα δεξιά του υπάρχοντος σημερινού κτιρίου) . Επόμενη φάση η κατασκευή του πάρκινγκ, στην δεξιά πλευρά του αεροδρομίου (προς την πόλη). Θα ακολουθήσει η κατασκευή νέας πτέρυγας, συνέχεια της σημερινής στην αίθουσα αναχωρήσεων, 600 τ.μ. Στη νέα αίθουσα θα γίνεται ο έλεγχος των εισιτηρίων, παραλαβή και έλεγχος αποσκευών, θα υπάρχουν τα γραφεία των εταιρειών κ.λ.π. Μόλις ολοκληρωθεί το κτίριο, θα μεταφερθούν εκεί αυτές οι Υπηρεσίες για να εκκενωθεί το κεντρικό κτίριο που σήμερα λειτουργούν και το οποίο θα κατεδαφιστεί.
-Ταυτόχρονα θα γίνονται κάποιες εργασίες στο σημερινή αίθουσα αφίξεων μέρος της οποίας θα κατεδαφιστεί προς την πλευρά του κεντρικού κτιρίου (τουαλέτες κ.λ.π.), ώστε να μεγαλώσει λίγο η αίθουσαΑυτό λοιπόν θα είναι το νέο κτίριο του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Συνολικά θα καλύπτει περί τα 3.600 τ.μ. Ξεχάστε το χιλιοδιαφημισμένο των 10.500 τ.μ ακόμη κι αν επιμένει η τεράστια πινακίδα να το προπαγανδίζει στην είσοδο του αεροδρομίου. Επίσης ξεχάστε και τον προϋπολογισμό του αρχικού έργου των 50 εκατομμυρίων που με την έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος κατέβηκε στα 23 εκατομ. ευρώ και τώρα με την συρρίκνωση των έργων κατέληξε στα 6,2 εκατομ. ευρώ!!!Αυτή την «συρρίκνωση» και τα «μπαλώματα» πανηγυρικά μετά την σύσκεψη ήλθε κι ανακοίνωσε στα Γιάννινα ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σταύρος Καλογιάννη, προκαλώντας φυσικά μόνο αρνητικά σχόλια. Ελπίζουμε τώρα να κατάλαβε ότι έπεσε σε μια καλοστημένη παγίδα συμφερόντων…

Η ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΗΣ…
Βέβαια η ανάδοχος εταιρεία τα συμφέροντά της θέλει να καλύπτει και όπως όλες οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν τρόπους να γίνεται αυτό που επιθυμεί.Άρχισε λοιπόν να «σκαλίζει χώματα» έξω από το παλιό κτίριο και για τα οποία απαιτούσε εξόφλησή τους. Αυτό δεν είχε γίνει παρά τις υποσχέσεις. Το κόστος ήταν περί τα 280.000 ευρώ. Τον Δεκέμβριο ενημερώνει τους αρμόδιους ότι, θα καταγγείλει την σύμβαση κατασκευής του κτιρίου και θα διακόψει τις εργασίες. Τέλη Δεκεμβρίου εισπράττει 300.000 ευρώ, και ανακοινώνει ότι θα συνεχίσει το έργο, επιμένοντας ότι δεν θα αρχίσει την κατασκευή του κτιρίου, αν δεν εισπράξει 5 εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα ζητάει να συνεχίσει το «σκάλισμα χωμάτων», έξω από το κτίριο με κατεδάφιση του παλιού αμαξοστασίου, όπου θα γίνει το νέο πάρκινγκ. Δώσε χώματα στους εργολάβους και κάνουν…πάρτυ. Αυτό είναι γνωστό…

TO TΣΙΜΕΝΤΕΝΙΟ ΜΠΛΟΚ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ…
Tα πλέον αγαπημένα έργα των κατασκευαστικών εταιρειών και αυτά που έχουν μεγάλο κέρδος, είναι τα χωματουργικά. Αυτό το διαπιστώνει κανένας και στα έργα που μήνες γίνονται στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου Ιωαννίνων, όπου ένα μηχάνημα εκσκαφής, δύο φορτηγά και 3-4 εργάτες, μήνες τώρα ασχολούνται για τα έργα του προσωρινού πάρκινγκ στα αριστερά του κτιρίου και την κατασκευή ενός τσιμεντένιο μπλόκ, το οποίο, όλοι αναρωτιούνται γιατί κατασκευάζεται. Κι αν ρωτήσεις τους επιβλέποντες της εταιρείας, σας απαντούν ότι προβλέπεται στην μελέτη. Κι έτσι είναι… Προβλέπεται στην μελέτη, για ένα νέο κτίριο που θα αναγείρονταν στην θέση του σημερινού που θα κατεδαφίζονταν. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα συμβεί, οπότε σε τι αποσκοπεί η κατασκευή του τεράστιου τσιμεντένιου μπλόκ? Και γεννιέται ένα επιπλέον ερώτημα… Θα ανοιχτεί νέος δρόμος για τα οχήματα που μεταφέρουν τις αποσκευές από το αεροπλάνο στην αίθουσα αφίξεων? Πως θα γίνεται η πρόσβαση των επιβατών στην αίθουσα αφίξεων? Με σκαλοπάτια? Και σε τελική ανάλυση, πόσο θα διαρκέσουν ακόμη τα «σκαλίσματα χωμάτων», με τόσο μειωμένο αριθμό εργατών και μηχανημάτων? Ίδωμεν…

ΣΤΟ ΤΑΙΠΕΔ….
Στο μεταξύ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε βιαστεί να εντάξει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων στο ΤΑΙΠΕΔ, προφανώς θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό μεγάλο οικοπεδικό φιλέτο στην πόλη, και όπως λένε αυτοί που γνωρίζουν τα θέματα αυτά, υπήρξε και παρέμβαση της Fraport θεωρώντας θα υπάρξει ένα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο για το Ακτιο με τη Εγνατία και Ιόνια ΟΔΌ.Πρόσφατα ο κ. Σπίρτζης, ανακοίνωσε ότι εντός του μήνα θα γίνει επιστροφή του αεροδρομίου στην ΥΠΑ, κάτι που φυσικά αναμένουμε ακόμη.Σε ότι αφορά την συνέχιση των έργων, και η σημερινή κυβέρνηση επιμένει, τόσο ια στόματος Α.Τσίπρα (μιλώντας στα Γιάννινα), όσο και Χ. Σπίρτζη, ότι θα συνεχιστούν, βέβαια στην συρρικνωμένη μορφή και ότι σύντομα θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση. Ούτε κουβέντα και από την σημερινή κυβέρνηση για εφαρμογή της αρχικής μελέτης και πίεση στην ανάδοχη εταιρεία να εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα…
Μόνο αόριστα λόγια βέβαια που ακούσαμε από πολλά πρωθυπουργικά και υπουργικά χείλη τα τελευταία 20 χρόνια σε ένα έργο που μόνο με εκείνο του γεφυριού της Άρτας μπορεί να συγκριθεί..

ΤΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΧΡΗΣΗ…
Δίπλα από το νέο πύργο έλεγχου, το πρώτο που κατασκευάστηκε ήταν ένα νέο κτίριο, με την προοπτική να μεταφερθούν εκεί οι Υπηρεσίες του αεροδρομίου, αφού το παλιό θα κατεδαφίζονταν για να αναγερθεί το νέο. Το κτίριο αυτό, θα χρησιμοποιηθεί τώρα για τις Υπηρεσίες της ΥΠΑ, (γραφεία κ.λ.π.), εκτός αν αλλάξει πάλι ο σχεδιασμός. Υπήρξε μια πρόταση να στεγαστούν εκεί οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, κάτι που στη συνέχεια απορρίφθηκε ΚΙ Υπήρξε η πρόταση για νέο κτίριο στον χώρο που χρησιμοποιούσε παλιότερα το Αεροπορικό Απόσπασμα της Πολεμικής Αεροπορίας.…

Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ
Η Πυρόσβεση στο αεροδρόμιο σήμερα, καλύπτει τις ανάγκες, αλλά για μεγαλύτερα αεροσκάφη πέρα από τα Αιρμπας 320 και τα Μπόινγκ-737, απαιτούνται επιπλέον οχήματα και εκπαιδευμένο προσωπικό. Το ευτύχημα είναι ότι κοντά στο αεροδρόμιο, λειτουργεί ο Πυροσβεστικός Σταθμός της Λεωφ. Γράμμου. Πριν χρόνια έγινε μια μεγάλη σύσκεψη στα Γιάννινα ολων των εμπλεκομένων Φορέων και Αρχών, όπου προτάθηκε μια καταπληκτική λύση. Να μεταφερθεί ο Πυροσβεστικός Σταθμός της Λ. Γράμμου μέσα στο αεροδρόμιο σε νέο κτίριο, οπότε το Πυροσβεστικό Σώμα δεν θα πλήρωνε ενοίκια στο κτίριο που χρησιμοποιεί σήμερα και το αεροδρόμιο θα είχε ισχυρή πυρόσβεση. Τα οχήματα της Πυροσβεστικής και το προσωπικό του αεροδρομίου, θα κάλυπταν επιπλέον και ένα σημαντικό τμήμα της πόλης όταν χρειάζονταν. Έγιναν κάποιες συναντήσεις της ΥΠΑ Ιωαννίνων, με την Πυροσβεστική, βρήκαν κοινό έδαφος συνεργασίας, αλλά από εκεί και πέρα, αυτοί που θα έπαιρναν τις τελικές αποφάσεις και θα προχωρούσαν στην υλοποίηση των συμφωνηθέντων, ακόμη «σφυρίζουν αδιάφορα». Τι λένε οι επικεφαλής της Πυροσβεστικής Ηπείρου, η Περιφέρεια Ηπείρου, ο Δήμος και η ΥΠΑ?

ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται το θέμα των καυσίμων αεροσκαφών στο αεροδρόμιο και ήδη η ΥΠΑ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με την ΒΡ για την επαναλειτουργία τους.
Εδώ και μήνες εκκρεμεί στην ΥΠΑ γραπτό αίτημα της εταιρείας Athens Helikopter, για εγκατάσταση στα Γιάννινα σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων για ελαφρά αεροσκάφη και ελικόπτερα και μάλιστα η εταιρεία στο έγγραφό της επισημαίνει ότι αναλαμβάνει όλα τα έξοδα εγκατάστασης, συντήρησης και λειτουργίας του σταθμού καυσίμων, αρκεί να τους υποδειχθεί ο κατάλληλος χώρος για την λειτουργία του.Προ ημερών άλλη εταιρεία αεροσκαφών και βαρειών ελικοπτέρων ενδιαφέρθηκε για καύσιμα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, γιατί θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό της εταιρείας που έχει αναλάβει τις έρευνες για τα πετρέλαια στην Ήπειρο. Με τα ελικόπτερα θα μεταφέρουν σε δύσβατες περιοχές, όλα τα εξαρτήματα για τις έρευνες και την άντληση. Μάλιστα τα αεροσκάφη και τα ελικόπτερα θα χρειάζονται καθημερινά μεγάλες ποσότητες καυσίμων.
-Καύσιμα θα χρειάζονται και τα αεροσκάφη της Δανέζικης εταιρείας που αρχίζουν πτήσεις από τον Ιούνιο, ενώ ενδιαφέρον επέδειξε και η Aegean – Olympic που σήμερα είναι αναγκασμένη να εφοδιάζει τα αεροπλάνα της με καύσιμα στο «Ελ Βενιζέλος, προσθέτοντας σημαντικό βάρος που θα μπορούσε να το αξιοποιήσει διαφορετικά. Όλα δείχνουν ότι το πρόβλημα των καυσίμων θα επιλυθεί πολύ σύντομα…

ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΗΣ FRAPORT
Και το «κερασάκι» στην τούρτα… Ευρύτατα συζητείται πλέον στην ΥΠΑ, ότι η Fraport, ενδιαφέρεται και για αεροδρόμια 12 μηνών και η πρώτη κρούση της έγινε για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων για δύο λόγους:
-Πρώτον γιατί αντιλήφθηκε ότι αεροπορικές εταιρείας, με πρώτους τους Δανούς, ενδιαφέρονται για εναλλακτικά αεροδρόμια που δεν έχουν υψηλά κόστη, όπως αυτά της Fraport και των Ιωαννίνων, είναι αυτό που προσελκύει το ενδιαφέρον γιατί εξυπηρετεί και σκοπούς πτήσεων του Ακτίου (πλην Λευκάδας), αλλά επιπλέον της Νότιας Αλβανίας.
-Δεύτερον το αεροδρόμιο Ιωαννίνων έχει πτήσεις όλο τον χρόνο και με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του ( με αρχή το S-BΑS), θα αναπτυχθεί ο χειμερινός – ορεινός τουρισμός, όπου το ενδιαφέρον είναι έντονο από το εξωτερικό
Όμως το θέμα αυτό θα μας απασχολήσει μελλοντικά…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ