Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2017

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-Σημαντικές προσπάθειες από την Ομάδα Παραγωγών της Θεσπρωτίας για τα όσπρια

Στόχος το επώνυμο προϊόν,που θα αποκτήσει προστιθέμενη αξία
Για τις προσπάθειες που καταβάλλονται, ώστε τα προϊόντα τους να μη διακινούνται… τσάντα τσάντα, όπως χαρακτηριστικά λένε, αλλά να διατίθενται οργανωμένα στην αγορά, μας μίλησαν δύο παραγωγοί, οι οποίοι συμμετέχουν στην Ομάδα Παραγωγών της Θεσπρωτίας για τα όσπρια. Από τα βασικά τους προβλήματα είναι το κόστος παραγωγής, ενώ αισιοδοξούν για τις προσπάθειες που γίνονται, ώστε να ανοίξει η αγορά με επώνυμο δικό τους προϊόν, αποκτώντας προστιθέμενη αξία.Ο Δημήτρης Σωτηρίου είναι παραγωγός 150 στρεμμάτων οσπρίων (ρεβίθια, μαυρομάτικα, μέτριο και ψιλό φασόλι, πλακί, κοντό γίγαντα) από τον Μεσοπόταμο: «Ξεκινάμε αυτή την Ομάδα Παραγωγών, προκειμένου να...
αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με τη διάθεση των προϊόντων μας, ώστε να καταφέρουμε να μπούμε και στην αγορά. Παραγωγή έχουμε. Η Ομάδα Παραγωγών θα μας βοηθήσει να προωθήσουμε τα προϊόντα μας στην αγορά. Έως τώρα ερχόμασταν γύρω γύρω στο εμπόριο χονδρικής και μόνοι μας στη γύρα. Όμως, αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο. Το κόστος παραγωγής έχει ανέβει πάρα πολύ από τα λιπάσματα, τους σπόρους, τα φάρμακα και τα ενοίκια, φτάνοντας τα 200 ευρώ το στρέμμα. Την ίδια στιγμή, η παραγωγή μας έχει παραμείνει σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Ο βασικός μας στόχος είναι να φεύγει το προϊόν επώνυμο, ώστε να αποκτήσει προστιθέμενη αξία για εμάς τους παραγωγούς».Ο Νίκος Κασκάνης είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς στο διαμέρισμα Κουκουλίου, με 500 στρέμματα, από τα οποία τα περισσότερα είναι με όσπρια. «Η Ομάδα Παραγωγών είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει. Έχουμε καταντήσει σαν… τσιγγάνοι, να πουλάμε την παραγωγή μας τσάντα τσάντα και να γυρίζουμε στον δρόμο. Δεν είναι κατάσταση αυτή. Πιστεύω ότι με την υποστήριξη και την παρότρυνση και του διευθυντή της ΕΑΣ Θεσπρωτίας-Πρέβεζας, Β. Παρόλα, θα κάνουμε την Ομάδα Παραγωγών, ώστε να μειώσουμε και το κόστος παραγωγής και να κάνουμε και κάτι που λείπει στην περιοχή μας. Μπορεί να παράγουμε 400 τόνους φασόλι, που είναι μια μεγάλη παραγωγή, αλλά φτάνουμε στο σημείο να το πουλάμε τσάντα τσάντα. Με αυτή την προσπάθεια, όμως, θα είναι εγγυημένα και θα διαθέτουμε τα προϊόντα μας πιο οργανωμένα. Θα ξέρει ο καταναλωτής από πού παίρνει το προϊόν μας, το οποίο θα είναι επώνυμο».

paithros.gr