Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

ΓΙΑΝΝΕΝΑ-Περί δημόσιων και (κάποιων) ιδιωτικών σχολείων...

Ένα παράδοξο φαινόμενο παρατηρείται στην πόλη μας μετά τα Χριστούγεννα και την επαναλειτουργία των σχολικών μαθημάτων. Πιο συγκεκριμένα καταγράφεται μια ασυνήθιστη μετακίνηση μαθητών της Γ΄τάξης Λυκείου από διάφορα δημόσια Λύκεια προς ένα, συγκεκριμένο, ιδιωτικό σχολείο της πόλης. Πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες μας, για πολύ καλούς έως άριστους (στην πλειονότητά τους) μαθητές από διάφορα δημόσια σχολεία της πόλης.Βέβαια τίθεται εύλογα το ερώτημα γιατί ένας μαθητής της Γ΄Λυκείου και μάλιστα καλός μαθητής, με υπόβαθρο και στόχους θα άλλαζε σχολικό περιβάλλον όχι απλώς μεσούσης της σχολικής περιόδου, αλλά 3 – 4 μήνες πριν από το μεγάλο στόχο, «το μεγάλο τελικό» των Πανελληνίων εξετάσεων (μέσα Μαϊου); Γιατί οι γονείς των παιδιών θα...
συναινούσαν σε κάτι τέτοιο, αναλαμβάνοντας μάλιστα ένα όχι ευκαταφρόνητο –στις μέρες μας ιδίως –κόστος; Το φυσιολογικό είναι γονείς και παιδιά να προσπαθούν να διασφαλίσουν μια κατάσταση ηρεμίας, χωρίς αναταράξεις που θα απειλούσαν έστω και στο ελάχιστο την ομαλή πορεία προς τις εξετάσεις (εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι, αλλά πως είναι δυνατόν οι ειδικοί λόγοι να εμφανίζονται σε τόσα παιδιά και μάλιστα όλοι τώρα; Πολλές συμπτώσεις….)Τι είναι, λοιπόν, αυτό που κάνει τέτοιους μαθητές να μεταναστεύουν αυτή την εποχή από το δημόσιο προς ένα ιδιωτικό σχολείο; Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ή να σκεφτεί την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. την ποιότητα της διδασκαλίας από έμπειρους και καταξιωμένους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικό υλικό κ.τ.λ.). Ωστόσο, αυτή η εκδοχή δε μοιάζει πολύ πειστική. Πρώτον, γιατί όποιος έχει αυτή την άποψη δεν εγγράφεται σε ένα σχολείο την «τελευταία στιγμή», αλλά, αν μη τι άλλο, στην αρχή του σχολικού έτους (ή, ακόμη καλύτερα, από προηγούμενα χρόνια). Δεύτερον, γιατί το συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο δε φημίζεται για τα «καλά αποτελέσματά» του, όπως προκύπτει από τους πίνακες αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων προηγούμενων ετών. Ελάχιστοι μαθητές διακρίθηκαν (και πολλοί από αυτούς, κατά «διαβολική» σύμπτωση και πάλι προέρχονταν από τέτοιου είδους μετεγγραφές της τελευταίας στιγμής).
Που βρίσκεται, λοιπόν, η αλήθεια; Ίσως ακριβώς στο σημείο που μόλις αναφέρθηκε. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτό μεθοδεύεται απ’το συγκεκριμένο σχολείο, προκειμένου μέσω υποσχέσεων για διάφορες διευκολύνσεις (…) στους μαθητές της Γ’ Λυκείου που εγγράφονται σε αυτό να τους προσελκύσει. Με τη σειρά τους αυτοί θα τους δώσουν τη δυνατότητα να παρουσιάσει τον Ιούνιο τα αποτελέσματα και τις επιτυχίες τους σα να είναι δικά του.Είναι όμως; Πώς μπορεί να θεωρηθούν επιτυχία ενός σχολείου τα αποτελέσματα ενός μαθητή που φοίτησε εκεί για 3 ή 4 μήνες; Με άλλα λόγια ας υποθέσουμε ότι ένας μαθητής έχει φοιτήσει επί 11,5 έτη (από την Α΄ Γυμνασίου έως τα μισά της Γ΄ Λυκείου) σε ένα δημόσιο σχολείο και εγγράφεται σε ένα άλλο σχολείο για τους 3 -4 τελευταίους μήνες. Ποιο από τα δύο σχολεία έχει ουσιαστικό μερίδιο στην επιτυχία του μαθητή και ποιος δικαιούται (πέρα από το ίδιο το παιδί) να καρπωθεί την επιτυχία;Θέσαμε πολλά ερωτήματα και προβληματισμούς στο παρόν άρθρο, κυρίως γιατί ο στόχος μας ήταν αυτός, να προβληματιστούμε όλοι, και οι αρμόδιοι (της Δ/θμιας Εκπ/σης και της Δ/νσης του σχολείου) και ο καθένας από εμάς η κοινωνία των Ιωαννίνων. Μακάρι να βγούμε ψεύτες, αλλά ανησυχούμε μήπως τον Ιούνιο δούμε μια «μάχη αποτελεσμάτων» (κι άλλες χρονιές έγινε), όπου κάποιοι –συγχωρήστε μας την έκφραση –θα κάνουν το<<μάγκα >>με τη δουλειά άλλων. Και για να μη παρεξηγηθούμε, δεν έχουμε κάτι εις βάρος των ιδιωτικών σχολείων. Άλλωστε δεν είναι όλα ίδια, ούτε εφαρμόζουν όλα αυτές τις πρακτικές. Υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία στη χώρα μας και στην πόλη μας με σοβαρό προφίλ και κύρος, κάτι το οποίο κανείς δεν τους το χάρισε, ούτε το έκλεψαν από κάπου. Το κέρδισαν με σκληρή δουλειά και όχι με επικοινωνιακά τεχνάσματα και αυτό είναι σεβαστό. Το ζητούμενο είναι απλώς το κάθε σχολείο να παρουσιάζει και να υπερηφανεύεται για τα ΔΙΚΑ ΤΟΥ αποτελέσματα, καθαρά και έντιμα. «Τα του Καίσαρος Τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ».