Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2015

ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ:Πως η αποπεράτωση του έργου οδηγείται στο 2017 αντί του 2015

Ακριβά σε χρόνο και ίσως και χρήμα πληρώνει το ελληνικό δημόσιο την πρακτική κατασκευαστικών εταιριών, οι οποίες ελάμβαναν μεγάλα δημόσια έργα με σημαντικές εκπτώσεις στην οικονομική τους προσφορά, σε βαθμό που είτε τελικά δεν προχώρησαν είτε καρκινοβατούν.Μία χαρακτηριστική περίπτωση έργου είναι η Κατασκευή της Οδικής Σύνδεσης Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου, η οποία προχωρά με τέσσερις εργολαβίες και «σέρνεται», καθώς μετά από πέντε χρόνια εργασιών, μετά βίας έχει φτάσει στο 50% του φυσικού του αντικειμένου.Έτσι, αντί του 2015, όπως προβλέπεται από τις συμβάσεις, η αποπεράτωση του έργου οδηγείται στο 2017, εάν κι εφόσον οι ανάδοχοι καταφέρουν να το συνεχίσουν. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι σε δύο από τις τέσσερις εργολαβίες χρειάστηκε να συσταθούν κοινοπραξίες με υγιέστερες εταιρίες προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα.«Ο μέχρι σήμερα ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών των εν λόγω εργολαβιών δεν ήταν αναμενόμενος» παραδέχεται το....
υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού & Ναυτιλίας σε έγγραφο που προώθησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε απάντηση γραπτής ερώτησης των βουλευτών της ΝΔ, κ. κ. Βασίλη Γιόγιακα, Στέργιο Γιαννάκη και Στέφανο Γκίκα.Όπως αναφέρεται, προέκυψαν καθυστερήσεις, οι οποίες οφείλονται:
- Στη μη αποδοχή της διαδικασίας της επίταξης από ορισμένους ιδιοκτήτες,
- Στην ανάγκη αντιμετώπισης γεωτεχνικών προβλημάτων
- Στην ανάγκη τροποποίησης των μελετών στις περιοχών των κόμβων (Πούντας, Κ3, υδραγωγείου Βόνιτσας, Καντούνας) για την λειτουργική ένταξη των τοπικών συνδέσεων στο έργο
- Στην ανάγκη περιβαλλοντικής αδειοδότησης τροποποιήσεων
- Στις αρχαιολογικές έρευνες και την ανάγκη τροποποίησης της μελέτεης σε τμήμα του Δρυμού.
Το υπουργείο, βρίσκεται στο στάδιο σύνταξης ανακεφαλαιωτικών πινάκων εργασιών από τους οποίους θα προκύψει το ύψος των απαιτούμενων πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου, συμπεριλαμβανομένης και της δαπάνης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του.«Είναι προφανές ότι οι εγκεκριμένες προθεσμίες περαίωσης δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση του έργου και εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί η χορήγηση εκ νέου παράτασης 18 μηνών περίπου» τονίζει το υπουργείο.«Οι μέχρι σήμερα χορηγηθείσες παρατάσεις προθεσμιών έχουν δοθεί κατόπιν αιτήσεως των αναδόχων» επισημαίνει. Εάν οι εργολάβοι ζητήσουν την χρήση του μέτρου της οριακής προθεσμίας, «αυτή θα αντιστοιχούσε σε παράταση προθεσμίας τουλάχιστον 23 μηνών, χρόνος ο οποίος επαρκεί για την ολοκλήρωση του έργου», εξηγεί το έγγραφο.Η χάραξη του οδικού άξονα Άκτιο - Αμβρακία «είναι εξ ολοκλήρου νέα και κινείται άλλοτε σε πεδινό έδαφος και άλλοτε στις παρειές των Ακαρνανικών ορέων», ως εκ τούτου «δεν είναι δυνατή η παράδοση αυτοτελώς και λειτουργικών τμημάτων προς χρήση» επισημαίνει το υπουργείο.Μάλιστα , καταλήγει ότι στην περίπτωση που του έργο δεν προχωρήσει «λόγω υπαιτιότητας και αδυναμίας του αναδόχου, θα εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες από το νόμο περί δημοσίων έργων κυρώσεις».