Παραδίδεται στην κυκλοφορία η Γέφυρα Περιστερίου
Σε λίγες ημέρες το τελευταίο κομμάτι της Εγνατίας Οδού παραδίδεται στην κυκλοφορία. Ναι, σωστά διαβάσατε: ένα μικρό τμήμα, μόλις 900 μ. δίπλα στον Μετσοβίτικο ποταμό, που ταλαιπώρησε για χρόνια τους μηχανικούς, τελικά ολοκληρώνεται με 4 χρόνια καθυστέρηση. Κι έτσι, έστω και συμβολικά, ο οδικός άξονας των 670 χλμ., που άλλαξε τις συνθήκες μετακίνησης στη Β. Ελλάδα, είναι πλέον ολοκληρωμένος.Τι συνέβη σε αυτό το μικρό κομμάτι, που καθυστέρησε τόσο την παράδοσή του; Οι εργασίες στην περιοχή ξεκίνησαν το 2006 και ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2008 εκτός από τη γέφυρα Περιστερίου (μήκους 410 μ.) που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2010. «Τα προβλήματα γεωλογικής αστάθειας στην περιοχή είχαν ήδη εμφανιστεί πριν από την έναρξη της κατασκευής του έργου. Για τον λόγο αυτό το 2004-2009 εκπονήθηκε ένας μεγάλος αριθμός μελετών και υλοποιήθηκαν πολλά μέτρα σταθεροποίησης», εξηγεί στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο κ. Θεμιστοκλής Σιόντης, διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Ιωαννίνων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. «Η κίνηση των οχημάτων στο μεσοδιάστημα γινόταν μέσω παράλληλης στην αρτηρία παράκαμψης».Τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν. «Τον Μάρτιο 2010 καταγράφηκαν, ανατολικά της γέφυρας και σε απόσταση περίπου 300 μ., νέα έντονα γεωλογικά φαινόμενα που οφείλονταν σε ενεργοποίηση μιας βαθιάς κατολίσθησης κάτω από τη επιφάνεια του παρακείμενου Μετσοβίτικου ποταμού», λέει ο κ. Σιόντης. «Ετσι το διάστημα Δεκεμβρίου 2010 - Φεβρουαρίου 2011 αντιμετωπίσαμε προσωρινά το πρόβλημα με την κατασκευή ενός μικρού αντίβαρου στον πόδα του πρανούς». Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να αναθέσει χωριστή σύμβαση για το συγκεκριμένο τμήμα, απαλλάσσοντας τον εργολάβο (ΑΚΤΩΡ). Η νέα σύμβαση, ύψους 10,8 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του 2012 (εταιρεία Ενιπέας Α.Ε.) και ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες.Ο δρόμος ξεκίνησε να μελετάται τη δεκαετία του ’90 και να παραδίδεται σταδιακά από το 2001, καθώς η κατασκευή του «έσπασε» σε δεκάδες επιμέρους εργολαβίες. Η κριτική που διατυπώθηκε εκείνη την περίοδο αφορούσε το υψηλό κόστος κατασκευής του έργου. «Είναι μια άδικη κριτική», υποστηρίζει ο σημερινός πρόεδρος της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε., Παρασκευάς Σαββαΐδης. «Μέσα σε μία δεκαετία κατασκευάστηκε ένας τεράστιος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που ανάλογό του δεν έχει να επιδείξει το Δημόσιο τα τελευταία 30-40 χρόνια. Η Εγνατία άλλαξε τη ζωή στη Β. Ελλάδα».Σήμερα η εταιρεία έχει να επιδείξει ένα
Σε λίγες ημέρες το τελευταίο κομμάτι της Εγνατίας Οδού παραδίδεται στην κυκλοφορία. Ναι, σωστά διαβάσατε: ένα μικρό τμήμα, μόλις 900 μ. δίπλα στον Μετσοβίτικο ποταμό, που ταλαιπώρησε για χρόνια τους μηχανικούς, τελικά ολοκληρώνεται με 4 χρόνια καθυστέρηση. Κι έτσι, έστω και συμβολικά, ο οδικός άξονας των 670 χλμ., που άλλαξε τις συνθήκες μετακίνησης στη Β. Ελλάδα, είναι πλέον ολοκληρωμένος.Τι συνέβη σε αυτό το μικρό κομμάτι, που καθυστέρησε τόσο την παράδοσή του; Οι εργασίες στην περιοχή ξεκίνησαν το 2006 και ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2008 εκτός από τη γέφυρα Περιστερίου (μήκους 410 μ.) που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2010. «Τα προβλήματα γεωλογικής αστάθειας στην περιοχή είχαν ήδη εμφανιστεί πριν από την έναρξη της κατασκευής του έργου. Για τον λόγο αυτό το 2004-2009 εκπονήθηκε ένας μεγάλος αριθμός μελετών και υλοποιήθηκαν πολλά μέτρα σταθεροποίησης», εξηγεί στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο κ. Θεμιστοκλής Σιόντης, διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Ιωαννίνων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. «Η κίνηση των οχημάτων στο μεσοδιάστημα γινόταν μέσω παράλληλης στην αρτηρία παράκαμψης».Τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν. «Τον Μάρτιο 2010 καταγράφηκαν, ανατολικά της γέφυρας και σε απόσταση περίπου 300 μ., νέα έντονα γεωλογικά φαινόμενα που οφείλονταν σε ενεργοποίηση μιας βαθιάς κατολίσθησης κάτω από τη επιφάνεια του παρακείμενου Μετσοβίτικου ποταμού», λέει ο κ. Σιόντης. «Ετσι το διάστημα Δεκεμβρίου 2010 - Φεβρουαρίου 2011 αντιμετωπίσαμε προσωρινά το πρόβλημα με την κατασκευή ενός μικρού αντίβαρου στον πόδα του πρανούς». Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να αναθέσει χωριστή σύμβαση για το συγκεκριμένο τμήμα, απαλλάσσοντας τον εργολάβο (ΑΚΤΩΡ). Η νέα σύμβαση, ύψους 10,8 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του 2012 (εταιρεία Ενιπέας Α.Ε.) και ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες.Ο δρόμος ξεκίνησε να μελετάται τη δεκαετία του ’90 και να παραδίδεται σταδιακά από το 2001, καθώς η κατασκευή του «έσπασε» σε δεκάδες επιμέρους εργολαβίες. Η κριτική που διατυπώθηκε εκείνη την περίοδο αφορούσε το υψηλό κόστος κατασκευής του έργου. «Είναι μια άδικη κριτική», υποστηρίζει ο σημερινός πρόεδρος της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε., Παρασκευάς Σαββαΐδης. «Μέσα σε μία δεκαετία κατασκευάστηκε ένας τεράστιος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που ανάλογό του δεν έχει να επιδείξει το Δημόσιο τα τελευταία 30-40 χρόνια. Η Εγνατία άλλαξε τη ζωή στη Β. Ελλάδα».Σήμερα η εταιρεία έχει να επιδείξει ένα