Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

Να παραμείνει δημόσια η εταιρεία η Εγνατία Οδός,ζητά ο Σύλλογος Εργαζομένων

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό και ζητά να παραμείνει η εταιρεία δημόσια καθώς όπως λένε πλέον είναι βιώσιμη.Αναλυτικά η ανακοίνωση των εργαζομένων έχει ως εξής:Το τελευταίο διάστημα εντάθηκε με ωμό για την αυτοτέλεια και την ακεραιότητα της εταιρείας τρόπο η παρέμβαση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προκειμένου να προωθήσει επιλογές που σε καμία περίπτωση δεν είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.Πίεζε και πιέζει ακόμη για υπαναχώρηση της Εγνατίας Οδός ΑΕ από τα δικαιώματά της ως αντιδίκου με την Τράπεζα Πειραιώς σε ότι αφορά στην αποπληρωμή του τελευταίου τμήματος του δανείου που είχε συνάψει με την τελευταία. Ζητά να συμφωνήσει με τις απαράδεκτες απαιτήσεις της Τράπεζας που θέλει πολλά εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τα 165 περίπου που πραγματικά οφείλει η εταιρεία, αποπληρώνοντας αρχικά δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δις που είχαν συναφθεί για την ολοκλήρωση της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.Στη συνέχεια, σε διαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση από αυτή του ΥΠΙΜΕΔΥ και κατ’επιταγή της τρόικας, επιδιώκει τη λειτουργία μετωπικών σταθμών και όχι ηλεκτρονικών διοδίων, του μόνου συστήματος δίκαιης χρέωσης των χρηστών της οδού.Προκειμένου να κάμψει τις αντιστάσεις της διοίκησης της εταιρείας για την εφαρμογή των σχεδίων του, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα σε
αλλαγή του καταστατικού της εταιρείας της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, ώστε ο ορισμός μελών ΔΣ να γίνεται αποκλειστικά από το «Ταμείο».Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, χάνεται η εποπτεία του ΥΠΙΜΕΔΙ, του αρμόδιου δηλαδή υπουργείου, πάνω στη λειτουργία της ΕΟΑΕ, την ώρα που είναι σε εξέλιξη πολλά και σημαντικά δημόσια τεχνικά έργα σε όλη την χώρα αλλά και στο εξωτερικό. Ανοίγει ο δρόμος για την ανοικτή καθολική παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ σε όλο το φάσμα των λειτουργιών της εταιρείας, με στόχο την πλήρη προώθηση σχεδίων ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και εν τέλει στην άνευ όρων παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες.Σήμερα, μετά και την επιτυχή λειτουργία 7 σταθμών διοδίων από την Εγνατία Οδός ΑΕ, η εταιρεία μπορεί να καλύψει το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, με κόστος ελκυστικά μικρό καθώς είναι αυτή που μελέτησε και κατασκεύασε τον αυτοκινητόδρομο και τον λειτουργεί από το 2005.Η εταιρεία μπορεί επίσης να αποπληρώσει το τελευταίο χρέος της στην Τράπεζα Πειραιώς, που αναλογεί σε έσοδα διοδίων τριετίας, ακόμη και αν η τελευταία δεν δεχθεί δηλαδή να κάνει ευνοϊκότερους του όρους αποπληρωμής, όπως κάνει σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά.Δεν υφίσταται λοιπόν κανένας λόγος παραχώρησης σε ιδιώτη του αυτοκινητόδρομου, όταν με λιγότερα από τα μισά διόδια από αυτά που σκοπεύει να εγκαταστήσει το ΤΑΙΠΕΔ και να κάνει αφόρητη και δυσβάστακτη για τους οδηγούς της Βόρειας Ελλάδας τη διέλευση του αυτοκινητόδρομου, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ λειτουργεί και συντηρεί επαρκέστατα τον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να το κάνει και στο μέλλον.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ
• Η κυβέρνηση να σταματήσει την παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ στη λειτουργία της ΕΟΑΕ γιατί κινδυνεύει να χάσει την μοναδική στελεχωμένη, έμπειρη και ικανή δημόσια εταιρεία παραγωγής δημόσιων τεχνικών έργων στην Βόρεια Ελλάδα και στα Βαλκάνια.
• Να επανέλθει η εποπτεία του ΥΠΙΜΕΔΙ στην εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ και να εξετασθεί στη πράξη από την εταιρεία, η εναλλακτική λύση αυτόνομης, δημόσιας διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου χωρίς την παραχώρηση που δρομολογείται από το ΤΑΙΠΕΔ εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
• Η διοίκηση της εταιρείας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ να προχωρήσει σε κατάρτιση οργανογράμματος της εταιρείας με αποκλειστικό σκοπό την τεχνική της λειτουργία και όχι την εξυπηρέτηση των επιδιώξεων του ΤΑΙΠΕΔ, προκηρύσσοντας με διεθνή διαγωνισμό την θέση του Γενικού Δ/ντή, με κύριο κριτήριο επιλογής την υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία στη διαχείριση τεχνικών έργων.
• Να ενεργοποιηθεί άμεσα ο διαγωνισμός, χωρίς εξωγενείς παρεμβάσεις και «τεχνικές» καθυστερήσεις, που αφορά στις σύγχρονες τεχνικές λύσεις ηλεκτρονικών διοδίων στην πλήρη ανάπτυξη τους, που επιτρέπουν να γίνει αναλογικός ο τρόπος πληρωμής των χρηστών ανάλογα με τα χιλιόμετρα που αυτοί έχουν διανύσει. Με τον τρόπο αυτό, δεν θα χρειάζεται οι Έλληνες πολίτες να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για να διέλθουν την Εγνατία Οδό και τις υπόλοιπες οδούς τις χώρας μελλοντικά.