Τρίτη, 12 Αυγούστου 2014

Διαμετακομιστικός κόμβος της Δυτικής Ελλάδας το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Κατέχει περίποτη θέση στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025, έναντι των υπόλοιπων λιμανιών στη Δυτική Ελλάδα

Μια στρατηγική προτεραιότητα για την Ελλάδα αλλά και τον πανευρωπαϊκό χάρτη των μεταφορών, αποτελεί η ολοκλήρωση των έργων υποδομής στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο μέρα με τη μέρα καθίσταται ένας από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Δυτικής Ελλάδας, των Βαλκανίων αλλά και ολόκληρης της ευρύτερη περιοχής. Η λειτουργία του νέου λιμένα και τα έργα επέκτασης των υποδομών του που βρίσκονται σε εξέλιξη, σε συνδυασμό και με τη βελτίωση των υποδομών στη γύρω περιοχή (Εγνατία Οδός), αναβαθμίζουν σημαντικά τη δυναμικότητα και την ποιότητα εξυπηρέτησης της επιβατικής, της τουριστικής (ανάπτυξη κρουαζιέρας) αλλά και της εμπορευματικής κίνησης του λιμένα (ανάπτυξη υπηρεσιών ασυνόδευτων φορτίων). Αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα και στην υπό τελική επεξεργασία Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025, του υπουργείου Υποδομών που θα παραδοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έγκριση, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία μέχρι το 2025 τριών μεγάλων εμπορευματικών κέντρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηγουμενίτσα μέσω συμπράξεων με ιδιώτες επενδυτές. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αφήνει εκτός εξελίξεων το λιμάνι της Πάτρας αλλά και όλα τα
υπόλοιπα στη Δυτικής Ελλάδα, τα οποία πλέον μετατρέπονται σε... φτωχούς συγγενείς του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, αφού πλέον αναδεικνύεται όχι μόνο ως δυτική πύλη της χώρας αλλά κατέχει περίοπτη θέση στο διαμετακομιστικό χάρτη ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής.