Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2014

Οι δηλώσεις του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη από το εργοτάξιο της Ιόνια Οδού στην Πέρδικα Ιωαννίνων

Οι δηλώσεις  του Μιχάλη  Χρυσοχοΐδη από το εργοτάξιο της Ιόνια Οδού στην Πέρδικα Ιωαννίνων:«Στην περιφέρεια της Ηπείρου πραγματοποιούνται και κατασκευάζονται ιστορικής σημασίας έργα, τα οποία βγάζουν από την απομόνωση την Δυτική Ελλάδα. Έργα τα οποία αποτελούν σχεδόν απαίτηση δύο αιώνων από τότε που απελευθερώθηκε η χώρα. Σήμερα κατασκευάζεται ένας δρόμος από την Κόρινθο μέχρι τα Γιάννενα, μήκους 320 χιλ., 120 χιλ. η Ολυμπία Οδός, η οποία έχει κόστος περίπου 1,2 δις. ευρώ. Ένα έργο που μαζί με την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος- Πάτρα, που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή, δημιουργούν ένα πλήρες δίκτυο για την δυτική πύλη της χώρας - το λιμάνι της Πάτρας- έτσι ώστε σε ενάμισι χρόνο από σήμερα να υπάρχει ένας ολοκληρωμένος δρόμος, ο οποίος θα οδηγεί στην πρωτεύουσα της δυτικής Ελλάδας.Από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, 200 χλμ, ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 1 δις. ευρώ, ένα έργο το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών για την Ήπειρο, ένα έργο το οποίο είναι σύγχρονο, ένα έργο το οποίο απασχολεί σήμερα 1.700 συμπολίτες μας, 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους και αποδίδει στο ΑΕΠ της χώρας ένα σημαντικό εισόδημα.Αυτό πρέπει να κρατήσουμε ως μια μεγάλη κατάκτηση αμέσως μετά την διαπραγμάτευση που έγινε τον τελευταίο καιρό και ξαναζωντάνεψαν τα οδικά έργα. Τα περάσαμε από την Βουλή και στη συνέχεια, από τον Γενάρη μέχρι σήμερα – μέσα σε έξι μήνες – , τα έργα έχουν μια πολύ μεγάλη δραστηριότητα, τα οδικά έργα μας ενώνουν, συνδέουν τις πόλεις μας, συνδέουν τους ανθρώπους μεταξύ τους και δημιουργούν ανάπτυξη. Αυτό πρέπει να κρατήσουμε.Επίσης, τα έργα, αφού μας συνδέουν μεταξύ μας, ταυτόχρονα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για απασχόληση, ανάπτυξη, ευημερία και τελικά, καλύτερες μέρες για όλο τον ελληνικό λαό. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν. Δηλαδή, κάθε μέρα να εργαζόμαστε χωρίς πολλά λόγια και να
πραγματοποιούμε έργα τα οποία μας ενώνουν, μας κάνουν πιο ισχυρούς, μας δίνουν μεγαλύτερο εισόδημα, μας δίνουν περισσότερες θέσεις εργασίας και τελικά, μας κάνουν μια χώρα η οποία θα βγει τελικά από την κρίση.Στην Ήπειρο, πραγματοποιούνται και κατασκευάζονται κι άλλα έργα, όχι μόνο η Ιόνια Οδός. Είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο είναι σε δυο φάσεις και θα προχωρήσουμε και στην Τρίτη του φάση. Είναι μία σειρά από οδικά έργα τα οποία συνδέουν πόλεις της Ηπείρου μεταξύ τους. Είναι το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το οποίο σε ένα χρόνο από σήμερα θα έχει πλήρη υποδομή για να υποδεχθεί πτήσεις από όλο τον κόσμο για να αναπτυχθεί και εδώ ο τουρισμός. Είναι το έργο που αφορά την Εγνατία Οδό για την οποία σήμερα αποφασίσαμε και ανακοινώνουμε να κατασκευαστεί ένας ημικόμβος στην περιοχή του Δρίσκου, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα και για αυτούς που πάνε προς την Αλβανία αλλά και για όσους θέλουν να κάνουν τοπικές διαδρομές να μπορέσουν να εξοικονομήσουν χρόνο και απόσταση για να μπορέσει έτσι να εξυπηρετείται όλος ο κόσμος της περιοχής.Θέλω επίσης να πω ότι πολύ σύντομα, σε λίγες μέρες, θα ανακοινώσουμε και την επέκταση της κατασκευής του κεντρικού οδικού άξονα, του λεγόμενου Ε65, από την Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα. Ο δρόμος αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα 50 χιλ., θα προσθέσουμε στην κατασκευή άλλα 29 χιλ. τα οποία ξεκινούν από την διακλάδωση της Λαμίας του δρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης και θα κουμπώσουν στην Ξυνιάδα. Άρα λοιπόν άλλα 29 χιλ. του δρόμου από την Λαμία προς την Ξυνιάδα, προς τα Τρίκαλα, θα μπει σε κατασκευαστική διαδικασία πολύ σύντομα. Ταυτόχρονα, ο παραχωρησιούχος αυτή τη στιγμή συντάσσει την μελέτη της Κεντρικής Οδού έτσι ώστε από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία ο δρόμος αυτός να κουμπώσει κάποια στιγμή στο μεγάλο αυτό δρόμο της Εγνατίας ούτως ώστε η Ήπειρος να έχει πρόσβαση σήμερα από την Θεσσαλονίκη και την βόρεια Ελλάδα, από την Αλεξανδρούπολη, από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Ηγουμενίτσα με την Εγνατία, από την Αθήνα, Λαμία και στη συνέχεια προς την Εγνατία και προς τα Γιάννενα, την Ήπειρο και βεβαίως η Ιόνια Οδός. Συνεπώς, η Ήπειρος που ήταν μια απομονωμένη περιφέρεια σε ενάμισι χρόνο από σήμερα θα είναι μια περιφέρεια η οποία θα επικοινωνεί πολλαπλώς με την υπόλοιπη χώρα. Και αυτή είναι μια κατάκτηση για την Ήπειρο. Είναι μια νέα πραγματικότητα. Είναι ο τουρισμός, ο οποίος αυξάνεται καθημερινά, οι υποδομές οι οποίες βελτιώνονται και την κάνουν πιο ελκυστική, μα κυρίως πιο ελκυστικοί την κάνουν οι άνθρωποί της, οι πολίτες, οι καλά μορφωμένοι άνθρωποι, οι δημιουργικοί και άξιοι πολίτες της Ηπείρου. Σε αυτούς θα στηριχθούμε μαζί με τις υποδομές για να κάνουμε την Ελλάδα καλύτερη.
Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας υπάρχουν προβλήματα, σοβαρά προβλήματα στο κατασκευαστικό κομμάτι. Πώς θα ξεπεραστούν αυτά;
Υπουργός: Λόγω της κρίσης κάναμε υπομονή, έπρεπε να κάνουμε προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των επιχειρήσεων. Από εδώ και πέρα σας διαβεβαιώνω και είναι απόφασή μου και είναι εντολή προς τις υπηρεσίες, από εδώ και πέρα καθημερινά οι διαδικασίες θα τηρούνται πλήρως, οι συμβάσεις θα εφαρμόζονται μέχρι κεραίας και τα έργα θα εκτελεστούν με συνέπεια, χωρίς καμία παρέκκλιση. Αυτή είναι η απόφασή μας.
Δημοσιογράφος: Θα κηρυχθεί έκπτωτος ο εργολάβος;
Υπουργός: Δεν έχω να σας πω κάτι άλλο. Ότι ήταν να σας πω το είπα. Από εκεί και πέρα οι υπηρεσίες θα κάνουν την δουλειά τους.
Δημοσιογράφος: Να επιστρέψουμε λίγο στην Ιόνια Οδό. Υπάρχουν γενικά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και τα δίκτυα και ειδικά προβλήματα στην περιοχή. Όπως διαπιστώνετε κι εσείς το έργο εδώ δεν είναι τόσο προχωρημένο όσο στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Ισχύει και εδώ η δέσμευση για το χρονοδιάγραμμα μέχρι το 2015;
Υπουργός: Το έργο θα ολοκληρωθεί σε ενάμισι χρόνο από σήμερα. Οι παραχωρησιακές συμβάσεις, ο τρόπος δηλαδή ο καινούργιος με τον οποίο κατασκευάζεται το έργο αυτό που είναι συγχρηματοδότηση είναι προφανές ότι δεν σηκώνει αναβολές, καθυστερήσεις, ασυνέπειες. Το έργο θα δοθεί του χρόνου τον Δεκέμβριο. Θέλω να πω όμως το εξής: πρέπει να βοηθήσουν όλοι, οι ιδιώτες με τις απαλλοτριώσεις εφόσον οι άνθρωποι έχουν τα χρήματά τους κατατεθειμένα κι’ αυτά είναι κατατεθειμένα με πολύ καλές τιμές μάλιστα. Η ΔΕΗ για την μετακίνηση των στύλων, η αρχαιολογία για την εξεύρεση και αξιοποίηση των όποιων αρχαιολογικών ευρημάτων με βάση το νόμο τον αρχαιολογικό. Ωστόσο όλοι πρέπει να εργαστούμε η αυτοδιοίκηση, η Περιφέρεια, οι υπηρεσίες του δημοσίου, οι ιδιώτες ούτως ώστε κάθε μέρα να προάγουμε την κατασκευή των δρόμων. Διαφορετικά, εάν εμποδίζουμε την κατασκευή των έργων, αυτό είναι εις βάρος μας».