Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Ουρές και αγανάκτηση στα ΕΛΤΑ των Ιωαννίνων

Την εμπειρία του περιγράφει ο Στέφανος  Χρηστογούλας

Με μπόλικη υπομονή και κάμποση ψυχραιμία πρέπει να είναι εξοπλισμένος όποιος πολίτης αποφασίσει να επισκεφτεί για κάποια δουλειά ένα από τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στα Γιάννενα!Το προσωπικό που εξυπηρετεί τον κόσμο προφανώς δεν επαρκεί, αφού τα γκισέ μένουν άδεια σε ώρες αιχμής, ενώ φαίνεται πως και η κατανομή εργασίας δεν είναι η ενδεδειγμένη. Ως αποτέλεσμα, η μέση ώρα αναμονής που αναγράφεται στα χαρτάκια προτεραιότητας τα οποία παραλαμβάνουν οι πελάτες των ΕΛΤΑ σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και η αγανάκτηση του κόσμου συχνά χτυπάει… κόκκινο! Χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατεί στα ΕΛΤΑ, τα οποία, σημειωτέον, έχουν μειώσει το ωράριο λειτουργίας τους, παρά τον όγκο των πελατών που καλούνται να εξυπηρετήσουν, είναι επιστολή του Στέφανου Χρηστογούλα, ο οποίος είχε την… ατυχία να επισκεφτεί μέσα στην ίδια ημέρα το κεντρικό Ταχυδρομείο και το υποκατάστημα της

οδού Γ. Παπανδρέου.

Επίσκεψη στα ΕΛΤΑ
Ο κ. Χρηστογούλας αναφέρει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά για την εμπειρία της επίσκεψής του στα ΕΛΤΑ των Ιωαννίνων:«Η πρόσφατη επίσκεψή μου σε δύο καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην πόλη μας για την αποστολή ενός συστημένου εγγράφου, με εξόργισε, όπως παρόμοια εξόργισε και τους υπόλοιπους πελάτες τoυς. Καταρχάς, στο κεντρικό Ταχυδρομείο η επίσκεψη ξεκίνησε… στραβά με την λήψη του αριθμού προτεραιότητας. Και ο λόγος δεν ήταν ο αριθμός ή η σειρά, αλλά ο χρόνος εξυπηρέτησης, Τρία γκισέ αλλά μόνο ένα σε λειτουργία!
Φεύγω και κατηφορίζω στο υποκατάστημα της οδού Παπανδρέου, αλλά και εκεί το ίδιο τροπάριο. Πιέζω το κουμπί και το νούμερο 309 έρχεται στα χέρια μου, ενώ εκείνη την στιγμή εξυπηρετούνταν το 287. Βλέπω πιο προσεκτικά το χαρτί σειράς προτεραιότητας και αναγράφει, «Πελάτες σε αναμονή 22, σημεία εξυπηρέτησης 3, μέσος χρόνος 24 λεπτά», με την ώρα να δείχνει 11:51.Πολύς κόσμος έμπαινε, έπαιρνε νούμερο, και έφευγε. Αλλά κάποιοι μείναμε να περιμένουμε. Κάποια στιγμή μετά από 50 λεπτά αναμονής το νούμερο 302 είναι στο γκισέ και ο εκνευρισμός πλησιάζει. Και αυτό γιατί το χαρτί γράφει «σημεία εξυπηρέτησης 3» αλλά μόνο μία κυρία εξυπηρετεί. Και η πρώτη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν την στιγμή που μια «ελεύθερη» υπάλληλος φωνάζει:- Κάποιος που θέλει να πάρει συστημένο ή δέμα, μπορεί να περάσει δίπλα και ένας πελάτης ανακουφίστηκε που δεν θα περιμένει άλλο. Σε λίγο και ενώ η άλλη ουρά υπομονετικά περίμενε να εξυπηρετηθεί, βγαίνει άλλος υπάλληλος «ελεύθερος» και λέει τα ίδια με την προηγούμενη, εισπράττοντας τις απαντήσεις:
- Κύριε; Δεν είναι καλύτερα να κάτσεις στο γκισέ και να πάρεις μερικά φάκελα να τελειώνουμε…. (ένας)
- Γιατί λέτε τρία σημεία εξυπηρέτησης και λειτουργεί ένα; (άλλος)
- Δεν σβήνετε και τους αριθμούς να μην καίνε ρεύμα; (ένας τρίτος)
- Καλά κάνουν και σας πουλάνε (είπε ένας ηλικιωμένος), αλλά «αγρόν ηγόρασε» και αυτός (ο υπάλληλος) κρύφτηκε πίσω στην αποθήκη.
Και όταν πέρασε μια ώρα έφτασε η σειρά και στο 309 (δικό μου) με καθυστέρηση όχι 24 λεπτά (Μ.Ο) αλλά μία ολόκληρη ώρα! Και το χειρότερο από όλα είναι, ότι και δεν εξυπηρετούν γρήγορα και δεν ανοίγουν το απόγευμα, ακολουθώντας το ωράριο 7 π.μ. με 2:30 μ.μ.».

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ