Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Οι Γιαννιώτες δύσκολα πια ανοίγουν την πόρτα ενός ταξί

ΜΙΧ. ΨΙΝΑΣ: Αναμένουμε για τα ενδονομαρχιακά δρομολόγια…

 Οπλισμένοι με πολλή υπομονή και διατεθειμένοι να μείνουν στις πιάτσες και στους δρόμους τουλάχιστον για ένα δωδεκάωρο, προκειμένου να εξασφαλίσουν τον… επιούσιο, πρέπει να είναι οι Γιαννιώτες ταξιτζήδες, αφού τα πράγματα και γι’ αυτούς δεν είναι πλέον καθόλου εύκολα.Ο κλάδος και στην περιοχή μας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, με κυριότερο την κάθετη πτώση του τζίρου, αφού όλο και λιγότεροι πολίτες χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους το συγκεκριμένο μέσο. Εξάλλου, στα Γιάννενα υπάρχουν περισσότερα ταξί απ’ όσα μπορεί να «σηκώσει» η πόλη, πράγμα που οδήγησε πρόσφατα την Περιφέρεια Ηπείρου στην απόφαση να μην...

εκδώσει νέες άδειες, μέχρι νεοτέρας!Μια… σανίδα σωτηρίας αναζητούν λοιπόν οι επαγγελματίες για να επιβιώσουν και το σωματείο τους έχει στραμμένο το ενδιαφέρον κυρίως στα λεγόμενα διανομαρχιακά μέσα μεταφοράς που υπό προϋποθέσεις θα άνοιγαν τον ορίζοντα για αρκετά απ’ τα μέλη του!

Ο Πρόεδρος Ταξί
«Οι πολίτες δεν έχουν χρήματα και προτιμούν πιο φτηνούς τρόπους μετακίνησης. Βλέπεις πια κόσμο να περπατάει ακόμα και στη βροχή με μουσκεμένα μπατζάκια, γιατί δεν έχει να πληρώσει ένα ταξί για τη μετακίνησή του», ανέφερε χθες  ο Πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Ιωαννίνων Μιχάλης Ψίνας.Η δουλειά και ο τζίρος των επαγγελματιών στα Γιάννενα έχει πτώση που φτάνει το 70% σύμφωνα με τον κ. Ψίνα, ενώ ο μέσος χρόνος αναμονής ενός οδηγού στις πιάτσες της πόλης φτάνει τη μιάμιση ώρα! Το ωράριο είναι δωδεκάωρο και μέσα σ’ αυτό βγαίνει ένα μεροκάματο που δεν ξεπερνάει τα 30 με 40 ευρώ! «Είναι λογικό σε μια εποχή που τίποτε δεν δουλεύει να μην δουλεύουμε κι εμείς. Δεν μπορεί να έχει πτώση η αγορά και τα ταξί να μένουν σταθερά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δεν έχουν για εισφορές
Η κατάσταση αυτή έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τους περισσότερους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι αδυνατούν πια να ανταποκριθούν σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα οι ασφαλιστικές εισφορές που πρέπει να καταβάλουν στο ταμείο τους. Επτά έως οκτώ στους δέκα ιδιοκτήτες ταξί στα Γιάννενα δεν πληρώνουν εισφορές σήμερα, ενώ ο κ. Ψίνας εξέφρασε την ανησυχία ότι, αν δεν αλλάξει κάτι, αύριο κανένας δεν θα είναι σε θέση να καταβάλει εισφορές στον ασφαλιστικό του φορέα!

Πλεόνασμα ταξί
Στο μεταξύ, πλεόνασμα ταξί υπάρχει στην Ήπειρο και ιδιαίτερα στα Γιάννενα. Σήμερα η πόλη διαθέτει 264 άδειες, ενώ θα έπρεπε αυτές να μην ξεπερνούν τις 184, σύμφωνα με τον σχετικό μαθηματικό τύπο που υπολογίζει παράγοντες όπως ο μόνιμος πληθυσμός της έδρας ταξί. Με άλλα λόγια, έχουν δοθεί 80 άδειες παραπάνω απ’ όσες είναι απαραίτητες, γεγονός που οδήγησε την Περιφέρεια Ηπείρου στο να διακόψει την έκδοση νέων.Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στην Άρτα όπου υπάρχουν 90 άδειες ταξί, ενώ σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο έπρεπε να είναι 50. Στην Ηγουμενίτσα οι άδειες ταξί που υπάρχουν σήμερα είναι 37 αντί των 28, ενώ στον αντίποδα βρίσκεται η Πρέβεζα, όπου οι υπάρχουσες άδειες είναι 24 αντί των προβλεπόμενων 33.

Διανομαρχιακά οχήματα
Το σωματείο των ταξί Νομού Ιωαννίνων εξετάζει διάφορους τρόπους για την αντιμετώπιση της κρίσης και το άνοιγμα του κύκλου εργασιών των μελών του. Ο βασικότερος απ’ αυτούς, όπως ανέφερε ο Πρόεδρός τους είναι τα εννιαθέσια οχήματα (οκτώ επιβάτες και ο οδηγός), τα οποία θα μπορούσαν να αναλάβουν ειδικές διαπεριφερειακές μεταφορές, όπως για παράδειγμα εκδρομές μικρών γκρουπ, περιηγήσεις κ.λ.π.. Για να γίνει πράξη αυτό πρέπει να επανέλθει μία διάταξη νόμου η οποία έχει καταργηθεί. Αν γίνει αυτό, τότε ενδέχεται να συσταθεί ένα νομικό πρόσωπο από ραδιοταξί και να οργανωθεί ένας αριθμός οχημάτων που να αναλάβει το συγκεκριμένο κομμάτι των μεταφορών.Προς το παρόν πάντως έχουν γίνει αιτήσεις για δέκα οχήματα εννέα θέσεων και ειδικής μίσθωσης, τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια εντός του Νομού Ιωαννίνων, καλύπτοντας από τη μία κενά στη μεταφορά των μαθητών και από την άλλη χωριά στα οποία το Υπεραστικό ΚΤΕΛ δεν εκτελεί πια δρομολόγια λόγω έλλειψης επαρκούς αριθμού επιβατών.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ