Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Βρήκε «στέγη» το ... ορφανό της Ιόνιας

Εγγράφηκε στο ΠΔΕ ο άξονας Γιάννινα-Κακαβιά

Μια θετική εξέλιξη για το τμήμα της Ιόνιας οδού που έμεινε εκτός παραχώρησης, τον άξονα Γιάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά, μεταφέρει ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης.Το έργο, για το οποίο ανατέθηκε πρόσφατα η ολοκλήρωση των μελετών, εγγράφηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και άνοιξε ο δρόμος για να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και να δημοπρατηθεί ακόμη και εντός του 2013. Τουλάχιστον, αυτό υποστηρίζει σε σχετικό δελτίο τύπου ο κ. Καλογιάννης, χωρίς να εξηγεί αν η δημοπράτηση θα αφορά τμήμα ή το σύνολο, ενημερώνοντας για συνάντηση του, με θέμα την προώθηση αυτού του έργου, με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη και τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Υποδομών Δ. Μακρή.Ειδικότερα, σε συνέχεια των ενεργειών που είχαν γίνει τον περασμένο Απρίλιο από πλευράς Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων...
(σύνταξη και υποβολή τεχνικού δελτίου, έγγραφο 1812/29.04.2013 της ΕΥΔ του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας»), η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων – ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης έδωσε τη σύμφωνη γνώμη της για εγγραφή του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).Το Υπουργείο Υποδομών, ολοκληρώνει το «τεχνικό δελτίο πράξης» και το «φύλλο αξιολόγησης» για να τα διαβιβάσει στο Υπουργείο Ανάπτυξης.Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης αναφέρει: «Ζήτησα από τον Υπουργό κ. Χατζηδάκη να ενταχθεί στο ΠΔΕ, στο σύνολό του, ο πολύ σημαντικός οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, που βρίσκεται σε τελικό στάδιο ωρίμανσης, ώστε να γίνει ενάριθμο και να μπορεί να δημοπρατηθεί εντός του 2013».Παράλληλα, ο κ. Καλογιάννης ενημερώνει ότι σε συνεργασία του Στ. Καλογιάννη με τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός» Π. Σαββαΐδη και με το Υπ. Υποδομών, κινούνται οι σχετικές διαδικασίες, ώστε την επίβλεψη του άξονα Γιάννινα - Κακαβιά να αναλάβει η εταιρεία η οποία διαθέτει στα Γιάννινα περιφερειακή υπηρεσία, με έμπειρα στελέχη.Το θετικό για να προχωρήσει η χρηματοδότηση και κατασκευή είναι ότι πρόκειται για οδικό έργο ενταγμένο στα επίσημα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και αποτελεί έργο προτεραιότητας για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ανατέθηκε η ολοκλήρωση των μελετών
Πάντως, πρόσφατα, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την ανάθεση της ολοκλήρωσης των μελετών στο τμήμα της Ιόνιας Οδού, Γιάννινα-Κακαβιά. Η ολοκλήρωση τους αναμένεται μέχρι το τέλος του 2014, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να προχωρήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου, είτε τμηματικά, είτε στο σύνολο του. Ο προϋπολογισμός για το σύνολο του άξονα είχε εκτιμηθεί στα 250 εκ. ευρώ και άνω και φυσικά στα στενά χρονικά περιθώρια του ΕΣΠΑ δεν μπορεί να εκτελεστεί όλο το έργο, θα είναι «γέφυρα» στο επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.Οι μελέτες που τώρα ανατέθηκαν είναι κόστους 889.174 ευρώ, αλλά η δημοπράτηση είχε γίνει με 3,77 εκ. ευρώ και χρηματοδότηση από την Ε.Ε. Τι ακριβώς αφορά η ανάθεση με τόσο μικρό κόστος, δεν διευκρινίστηκε, ή αν πρόκειται για μέρος των υπολειπόμενων μελετών και όχι το σύνολο. Η πρώτη ανάθεση των μελετών από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ είχε γίνει το 2009 και είχε προϋπολογισμό 6 εκ. ευρώ, ποσό που δεν ήταν αρκετό για πλήρεις μελέτες και τεύχη δημοπράτησης, καθώς προέκυψαν με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και πρόσθετες εργασίες. Για την χάραξη εκκρεμεί η εκδίκαση προσφυγής πολιτών στο ΣτΕ για την περιοχή Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας, αλλά υπάρχουν και αντιδράσεις από το δήμο Ζίτσας για την πεδινή χάραξη και αίτημα για ορεινή, αίτημα που δεν φαίνεται να συζητά για χρόνια το αρμόδιο υπουργείο, θεωρώντας ως βέλτιστη τη χάραξη που επιλέχθηκε, όπως υποστηρίζει και ο κ. Καλογιάννης.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ