Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013

Έρχεται το 2014, με 14 νέους σταθμούς διοδίων στους αυτοκινητόδρομους

Προβλέπονται νέοι και στην Εγνατία Οδό

Με 14 νέους σταθμούς διοδίων -πλην Εγνατίας- μας έρχεταιτο 2014, εφόσον η διαδικασία επανεκκίνησης των έργων ολοκληρωθεί στα τέλη φθινοπώρου, οι παραχωρησιούχοι θα είναι σε θέση να προχωρήσουν στην «ενεργοποίηση» των σταθμών, όπως άλλωστε προβλέπουν οι συμβάσεις, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους. Πρόκειται για πέντε νέους «μετωπικούς» σταθμούς διοδίων και εννέα «πλευρικούς» στα σημεία εισόδου των εθνικών οδών. Οι διαπραγματεύσεις που έχουν ξεκινήσει ανάμεσα στο Δημόσιο, τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες για την επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών έργων, επαναφέρει σε πρώτη προτεραιότητα και το θέμα της λειοτυργίας νέων σταθμών διοδίων. Πόσοι σταθμοί όμως απομένει να δημιουργηθούν μέσα στο 2014; Θα αναφέρουμε μόνο αυτούς που σχετίζονται άμεσα με τις μετακινήσεις από και προς την Ήπειρο. Στην Εθνική Οδό Ελευσίνας - Πάτρας, σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό, τα Νικολέικα και το Ρίο, καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό. Στον Ε-65, σύμφωνα με τη σύμβαση, η Κεντρική Οδός, που έχει αναλάβει την κατασκευή του Ε65 και την εκμετάλλευση του τμήματος Σκάρφειας - Ραχών (της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης) είχε από τη σύμβαση παραχώρησης δικαίωμα να λειτουργήσει άμεσα δύο σταθμούς διοδίων στον Μαλιακό. Η ανακατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος από το Δημόσιο δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να λειτουργήσει με καθυστέρηση μόνο ο ένας από τους δύο σταθμούς διοδίων. Θέμα χρόνου είναι και η τοποθέτηση νέων διοδίων στην Εγνατία Οδό, με το σχεδιασμό να θεωρεί πιθανά τα διόδια σε Δροσοχώρι και Ηγουμενίτσα.