Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ:«Το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σημαίνει ότι από την 1η Λυκείου αρχίζουμε το φροντιστήριο»

«Το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σημαίνει ότι από την 1η Λυκείου αρχίζουμε το φροντιστήριο», τόνισε ο Χρήστος Μαντάς.Κατά την παρέμβαση του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων σχετικά με το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Μαντάς το χαρακτήρισε ως νομοσχέδιο σκληρής νεοφιλελεύθερης κοπής που συρρικνώνει τη Δευτεροβάθμια τυπική εκπαίδευση και προσπαθεί να την απαξιώσει ακόμη περισσότερο, για να προσφέρει το μεγαλύτερο τμήμα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Συνοπτικά το νομοσχέδιο σημαίνει ότι από την 1η Λυκείου αρχίζουμε το φροντιστήριο.Η πρόταση τομή του ΣΥΡΙΖΑ για την ουσιαστική αυτονόμηση της Δευτεροβάθμιας βαθμίδας εκπαίδευσης είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Βεβαίως πρέπει να λυθούν κάποια ουσιαστικά και τεχνικά ζητήματα, αλλά αυτή θα μπορούσε να είναι η μεγάλη τομή που θα άλλαζε ριζικά όλο το πλαίσιο.Επισημάνθηκε πως η κυβέρνηση έχει κατεδαφίσει τις ζωές χιλιάδων μαθητών, των πιο αδύναμων και φτωχών στρωμάτων και έχει θέσει σε διαθεσιμότητα και «στο σπιράλ της απόλυσης» χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε απαράδεκτες διαδικασίες με τις μετατάξεις διαλύοντας τις ζωές εκατοντάδων εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα ξεπουλά στα ιδιωτικά συμφέροντα μεγάλο μέλος της τεχνικής εκπαίδευσης.Τα κεφάλαια του νομοσχεδίου που αφορούν στη μη τυπική εκπαίδευση είναι ενδεικτικά της μεροληψίας που επιδεικνύει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων. Ποια δημόσια ΙΕΚ και ποια ΣΕΚ μπορούν να στηθούν σε μισό μήνα, να στελεχωθούν και να παρέχουν προγράμματα κατάρτισης, πόσο μάλιστα εξ αποστάσεως, ενώ τα ιδιωτικά μαγαζιά έχουν ήδη στηθεί;Επιπλέον, ουσιαστικά οι ίδιες εταιρείες που θα προσφέρουν κατάρτιση - ιδιωτικά ΙΕΚ, ΣΕΚ κ.λπ. - θα μπορούν να παίρνουν κονδύλια για την κατάρτιση των μαθητών μέσω εκπαιδευτικών κουπονιών και για τη μαθητεία τους, αλλά ταυτόχρονα θα «νοικιάζουν» και εργαζόμενους. Αυτή η κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα μεταφράζεται σε «δίδακτρα» και «εξέταστρα» συνδυασμένη με τη συρρίκνωση και την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.Αναφορικά με την Ανώτατη Εκπαίδευση, απευθυνόμενος στον Υπουργό ο κύριος Μαντάς δήλωσε πως «πρέπει να ξεχάσει οποιαδήποτε προσπάθεια να πάρει χιλιάδες κεφάλια από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα». Υποστήριξε δε την άποψή του αναφέροντας τη σχέση υποστηρικτικού προσωπικού προς φοιτητές στα ιδρύματα του εξωτερικού , που και η ίδια η κυβέρνηση προβάλει ως πρότυπα.Τέλος δήλωσε πως πρέπει να είναι απολύτως σαφές ότι η Κυβέρνηση της Αριστεράς δεν πρόκειται να δεχθεί την κατάφωρη και αντισυνταγματική παραβίαση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και στην εκπαίδευση και με συντεταγμένο τρόπο θα άρει τις αδικίες.