Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

Να σταματησει ο τραγελαφος…

Άρθρο του Μπάμπη Τουφίδη

1. Για τις πρόσφατες εξελίξεις
Φαίνεται πλέον καθαρά ότι την Κυβέρνηση, το μόνο που την ενδιαφέρει είναι ένα σχολείο με λιγότερους και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με τις επιταγές της Τρόικας. Δεν ενδιαφέρεται για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, τι μαθήματα θα γίνονται, ποιοι θα τα κάνουν και ποιες θα είναι οι συνέπειες για τη μόρφωση των παιδιών. Μετά τα απαράδεκτα «σχεδιάσματα» για το Γυμνάσιο με την υποβάθμιση της τεχνολογικής και καλλιτεχνικής παιδείας, έφεραν μέσα στο κατακαλόκαιρο τα σχέδια για το «νέο» Λύκειο με πρόθεση να ισχύσουν από Σεπτέμβριο!. Με το σχέδιο για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο και τις μεταγυμνασιακές Σχολές Κατάρτισης δημιουργείται μια δημόσια εκπαίδευση με κύρια χαρακτηριστικά τον αναχρονισμό και τον έντονο ταξικό χαρακτήρα. Όλο το Γενικό Λύκειο γίνεται προθάλαμος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με ότι αυτό συνεπάγεται: Μαραθώνιος εξετάσεων για τους μαθητές, εντατικοποίηση φροντιστηρίων και ιδιαίτερων, νέα οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα για τις φτωχές και λαϊκές οικογένειες. Από την άλλη μεριά καταργούνται τομείς της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης (δώρο στους ιδιώτες) και καθιερώνεται φτηνή κατάρτιση, φτηνή και ευέλικτη εργασία μέσω της μαθητείας. Με λίγα λόγια ένα μέλλον με συνθήκες εργασιακό μεσαίωνα για όλους μας, ιδιαίτερα για τη νέα γενιά.
2.Το Υπουργείο Παιδείας ξεπέρασε κάθε όριο όταν το Δεκαπεντάυγουστο κάλεσε χιλιάδες εκπαιδευτικούς να κάνουν αιτήσεις για υποχρεωτικές μετατάξεις, χαρακτηρίζοντάς τους ως «πλεονάζον προσωπικό». Ταυτόχρονα κρατάει σε ομηρία χιλιάδες συναδέλφισσες και συναδέλφους που αγωνιούν για το πού θα βρεθούν την 1η Σεπτέμβρη. Η προχειρότητα, οι αντιφάσεις, τα αναπάντητα ερωτήματα που μεγιστοποιούν την αγωνία των συναδέλφων είναι ενδεικτικά της πολιτικής τους. Βασικός σκοπός είναι να γεμίσουν την «δεξαμενή» διαθεσιμότητας-απόλυσης με περισσότερους εκπαιδευτικούς υλοποιώντας τις μνημονιακές τους δεσμεύσεις. Συνάδελφοι το έχουμε πλέον όλοι καταλάβει, ακόμα και όσοι μέχρι τώρα είχαν κάποιες αυταπάτες. Δεν υπάρχει καμία «ατομική» ή συντεχνιακή σωτηρία, συνεπώς ο μόνος δρόμος σωτηρίας είναι ο αγώνας μας μέχρι τη νίκη.

Πρέπει να φύγουν, πρέπει να τους διώξουμε, πριν είναι αργά για όλους μας.

Η επίθεση κυβέρνησης - τρόικας στο εργασιακό καθεστώς όλων δεν έχει τέλος. Δεν αποδεχόμαστε τη διαδικασία υποχρεωτικών μετατάξεων, δεν αποδεχόμαστε τη βιομηχανία κατασκευής πλεονασμάτων , θεωρούμε ότι δεν περισσεύει κανείς εκπαιδευτικός. Δεν αναγνωρίζουμε τις διαθεσιμότητες – απολύσεις. Δεν αποδεχόμαστε την απάτη της κινητικότητας
Τα κενά(;) της Α/θμιας είναι επισφαλή διότι τα προγράμματα διευρυμένου ωράριου στα δημοτικά είναι επιδοτούμενα μέχρι το 2015 ( και μετά;) και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι είναι και οργανικά κενά. Διότι τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν έχουν συσταθεί οργανικές αντίστοιχες θέσεις και γεννιέται η απορία : αν ήταν οργανικά κενά γιατί δεν δόθηκαν στη διαδικασία των μεταθέσεων σαν τέτοια; Αν είναι λειτουργικά κενά τότε πολύ απλά μπορεί εύκολα την άλλη χρονιά να μην υπάρχουν και οι συνάδελφοι να απολυθούν.
Ας απαντησουν
1. πριν κλείσει η σχολική χρονιά, το Μάρτη, δόθηκε η δυνατότητα σε αυτές τις ειδικότητες που τώρα εμφανίζονται να πλεονάζουν, να μεταταχθούν εθελοντικά και με άλλη μοριοδότηση απ' αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων στην πρωτοβάθμια. η διαδικασία αυτή, όπως φαίνεται, ακυρώνεται (;).
το λογικό θα ήταν να μεταταχθούν αυτοί οι συνάδελφοι εθελοντικά, να γίνουν μετά οι γενικές μεταθέσεις στις τυχόν κενές θέσεις και μετά να διαπιστωθούν κενά-πλεονάσματα. για να μην αναφέρω ότι πριν δούμε τις συνταξιοδοτήσεις, πριν ψηφιστούν τα νέα ωρολόγια προγράμματα εκτοπίζονταιι άνθρωποι.
2. το σύστημα σου δίνει τη δυνατότητα να δηλώσεις δύο επιλογές, είτε δύο νομούς είτε δύο φορείς (Δ/νσεις-ιεκ), είτε 1-1. σε πανελλαδικό επίπεδο.
πώς θα γίνει η εξέταση των αιτήσεων; σε επίπεδο νομού, περιφέρειας και μετά πανελλαδικά; αν μπουν όλοι στον ίδιο ντορβά, κινδυνεύουν άνθρωποι που είναι μέσα στην πόλη "πλεονάζοντες" να μην βρουν θέση το Σεπτέμβρη, γιατί άλλοι με περισσότερα μόρια, κυρίως απ' τα μακρινά μέρη, θα τις έχουν πιάσει και αυτοί μπορεί να φύγουν μακριά με τις υποχρεωτικές μετατάξεις ή μεταθέσεις.
3. περισσεύουν πάλι περιπου. 1350. τι θα απογίνουν αυτοί; πιθανώς θα καλύψουν λειτουργικά κενά το Σεπτεμβρη, αλλά πού και πώς άγνωστο!
4. αν αδειάσουν περιοχές, πώς θα καλυφθούν μετά τα κενά; λογικά στους παραμεθόριους νομούς, που δίνουν και πολλά μόρια, θα υπάρξει φυγή. άλλωστε, δίνει το δικαίωμα σε όλους της ειδικότητας που πλεονάζει, να κάνουν αίτηση κι όχι μόνο σε ένα συγκεκριμένο αριθμό ανάΠΥΣΔΕ
5. ποιος είναι ο "πλεονάζων"; είναι ένας καινοφανής όρος στην εκπαιδευτική νομοθεσία. μέχρι τώρα ξέραμε τους υπεράριθμους που εντάσσονταν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. ποιος είναι λοιπόν ο "πλεονάζων"; α. αυτοί που είναι στη διάθεση; β. αυτοί που είναι στη διάθεση κι έχουν τα λιγότερα μόρια; γ. οι υπεράριθμοι; δ. όλοι της ειδικότητας, ανεξάρτητα από οργανική, με βάση τα μόρια; πώς θα συμπληρωθεί ο αριθμός αν δεν γινουν αιτήσεις ή αν δεν συμπληρωθεί απλά το νούμερο; από ποιους;;;
6.όσοι δεν μεταταχθούν στις επιλογές τους, τι τύχη τους περιμένει; παραμένουν στο ΠΥΣΔΕή μετακινούνται υποχρεωτικά σε ό,τι απομείνει; μόνο όσοι κάνουν αίτηση θα μετακινηθούν υποχρεωτικά ή και οι υπόλοιποι της ειδικότητας; με ποια κριτήρια και με ποια σειρά θα τοποθετηθούν και πού πανελλαδικά στα εναπομείναντα κενά;;;
7. οι αριθμοί που έχουν δοθεί είναι εντελώς αυθαίρετοι και αναντίστοιχοι με τις θέσεις που δόθηκαν πριν στις εθελοντικές μετατάξεις και κατά τον υπόλογισμό των ΠΥΣΔΕ… πολλά λάθη και προχειρότητες, εννοείται χωρίς να ερωτηθούν τα ΠΥΣΔΕκαι τα ΠΥΣΠΕ
8.υπάρχουν θέσεις και σε ΙΕΚ. δεν διευκρινίζεται αν οι θέσεις είναι διοικητικές ή εκπαιδευτικές. επίσης, αυτές οι θέσεις χαρακτηρίζονται προσωπαγείς, δηλ. αυτοί οι συνάδελφοι αν αλλάξει το καθεστώς εργασίας στα ΙΕΚ, θα είναι πιθανώς στο δρόμο;
9. αν δεν συμπληρωθεί ο αριθμός των υποχρεωτικών μετατάξεων, τι θα γίνει;;;;
10.γιατί δεν μετατάσσονται οι τεχνολόγοι που με βάση το νέο πρόγραμμα στο γυμνάσιο, ουσιαστικά καταργείται το μάθημά τους; (το αφήνει 2 ώρες αλλά σαν επιλογή ανάμεσα σε άλλα 5 αντικείμενα). μήπως δουν την έξοδο στο τέλος του μήνα; είναι περιπου. 1300 συνάδελφοι. επίσης, γιατί δεν δεν δίνεται το δικαίωμα μετάταξης και σε άλλες ειδικότητες που "πλεονάζουν" ή και σε συναδέλφους που βγήκαν σε διαθεσιμότητα;
11γιατί οι θέσεις που δίνονται στις Δ/νσεις είναι καταμερισμένες ανά ειδικότητα;
12.δεν πλεονάζουν γυμναστές και στην α/θμια; που θα τους πάει αυτούς;
13. μέχρι την Παρασκευή πρέπει να γίνει η αίτηση ηλεκτρονικά και να πιστοποιηθεί η ταυτοπροσωπία στη Δ/νση της οργανικής είτε απ' τον ίδιο τον εκπαιδευτικό ή με εξουσιοδότηση. πότε θα προλάβουν να ελέγξουν τα δηλωθέντα στοιχεία; μέχρι τέλη του μήνα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, φαντάζομαι...
14. το πιο σημαντικό: όλο αυτό εντάσσεται σε μια λογική κινητικότητας αλά τρόικα και άρα θα ακολουθήσει και η διαθεσιμότητα όσων περισσέψουν;;; ή στο πόδι προσπαθούν όπως όπως να μετακινήσουν όσους "περισσεύουν";εν ολίγοις, πρόκειται για τον απόλυτο αιφνιδιασμό και εμπαιγμό. φοβάμαι ότι οι όποιες διευκρινίσεις, ακόμη κι αν δοθούν τελικά, δεν θα καλύπτουν αυτά και τόσα άλλα ερωτήματα.Να ανακληθούν τώρα οι απαράδεκτες εγκύκλιοι, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία και η ομηρεία χιλιάδων συναδέλφων.να σταματήσουν τώρα οι διαδικασίες υποχρεωτικών μετατάξεων,να υπολογιστούν τα κενά των σχολείων στις αρχές Σεπτέμβρη με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι τις νόρμες των μνημονιακών συμφωνιών
ΖΗΤΑΜΕ : Να προηγηθεί η κάλυψη των λειτουργικών κενών συνυπολογίζοντας 2η ανάθεση και συνταξιοδοτήσεις. Να προχωρήσει η προηγούμενη διαδικασία των εθελοντικών μετατάξεων σε πρωτοβάθμια που έχει παγώσει. Αν τίποτα από όλα αυτά δεν γίνει εφικτό, καλούμε ΟΛΟΥΣ μα ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους σε κατάληψη – αποκλεισμό του Υπουργείου και μπλοκάρισμα της όλης διαδικασίας και ανάλογες κινήσεις σε Δ/νση και Περιφέρεια με μαζικούς όρους συμμετοχής. εκκρεμούν οι 960 εθελούσιες μετατάξεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια.
Β. εκκρεμούν μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο που έχουν αποφασιστεί από το ΚΥΣΔΕ αλλά δεν έχουν υπογραφεί ακόμα από τον υπουργό παιδείας.
Γ. η ψήφιση του ν. 4172/2013, νόμος που αμφισβητείται νομικά και πολιτικά, έθεσε σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα 2.500 περίπου εκπαιδευτικούς και περίπου 20.000 μαθητές δεν θα βρούν το σχολείο τους ανοιχτό σε λίγες μέρες. Επίσης η κατάργηση αυτών των ειδικοτήτων δημιουργεί προβλήματα και σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων που είχαν οργανική στα σχολεία αυτά. Οι ειδικότητες αυτές πρέπει να επιστρέψουν στο Δημόσιο σχολείο όπως και οι εκπαιδευτικοί.
Δ. οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τα νέα προγράμματα σπουδών σε γυμνάσια και λύκεια θέτουν σε δοκιμασία τη λειτουργία των σχολείων και την κάλυψη των αναγκών τους απ΄τους εκπαιδευτικούς.
Να προχωρήσουν λοιπόν οι εθελούσιες μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις καθώς και σε νέες κενές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι μετατάξεις αυτές να γίνουν με τη διαδικασία που προβλέπεται για την κάλυψη των 960 θέσεων που έχουν ήδη δημιουργηθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.Παράλληλα, πρέπει να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι/-ες να υποβάλουν αιτήσεις για μετάταξη σε αυτές τις θέσεις.Η συνέχεια και η κλιμάκωση της δράσης του οργανωμένου κλάδου (του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, των ΕΛΜΕ, των αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και όλων των συναδέλφων) είναι επιτακτικά αναγκαία, για να αποτραπούν οι διαθεσιμότητες / απολύσεις, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις και μετατάξεις.Οφείλουμε να συνεχίσουμε τη δράση μας όλο το επόμενο διάστημα για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στην εργασία και το Δημόσιο Σχολείο,
Όχι στο φόβο και στην υποταγή.
Με πανεργατικό – παλλαϊκό αγώνα θα ανατρέψουμε την πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του Δ.Ν.Τ.

* αιρετου του ΠΥΣΔΕ  εκπροσώπου της Αριστερής Ριζοσπαστικής Συσπείρωσης Καθηγητών