Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013

Στα... "κάγκελα" και οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής

Διαμαρτύρονται για το μέτρο της κινητικότητας και της διαθεσιμότητας
Σε επιστολή που μας απέστειλε η Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, εκφράζονται δικαιολογημένα παράπονα για την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας, που αντί να λύσει έστω μερικά από τα δεκάδες προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο και ειδικότερα την υλοποίηση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία της χώρας, επιδίδεται σε κυνήγι των ίδιων των εκπαιδευτικών, μέσα από την σχεδιαζόμενη εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας και της διαθεσιμότητας. Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή τους τονίζουν τα εξής: "Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντί να ασχολείται με τα πραγματικά προβλήματα της Παιδείας έβαλε στο στόχαστρό του τους εκπαιδευτικούς σε μια εποχή, που οι εκπαιδευτικοί και γενικότερα οι εργαζόμενοι, δέχονται το κύριο βάρος των πολιτικών λιτότητας, οι οποίες τους έχουν φέρει σε επίπεδο οικονομικής εξαθλίωσης. Οι πρώτοι που θα πληγούν από το μέτρο της κινητικότητας- διαθεσιμότητας είναι όπως όλα δείχνουν οι καθηγητές και ειδικότερα οι καθηγητές φυσικής αγωγής, οι οποίοι θα μπορούσαν μέσω της εφαρμογής σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αγωγή για μία δια βίου άσκηση-άθληση των πολιτών. Κι ενώ το ζητούμενο είναι να πάρει το μάθημα της φυσικής αγωγής την αυτονόητη θέση του στο πρόγραμμα μαθημάτων στο σχολείο, η πολιτεία αφήνει άλυτα προβλήματα που περίμεναν επί χρόνια λύση. Ειδικότερα, παραμένουν άλυτα: η αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο Λύκειο (αύξηση των ωρών διδασκαλίας), η καθιέρωση 3ης ώρας Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ Γυμνασίου και αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα Πειραματικά Γυμνάσια, η στελέχωση των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Κ.Φ.Α, η καθιέρωση της Κολύμβησης στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, η επανίδρυση των Τ.Α.Δ. – Ε.Τ.Α.Δ, η στελέχωση των Δ.Α.Κ. της χώρας με διευθυντές Κ.Φ.Α. και με συναδέλφους με σκοπό την παροχή υποστήριξης στους ελεύθερα αθλούμενους, η ίδρυση Τ.Α.Δ. στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, η εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική Εκπαίδευση (νηπιαγωγεία), η κατασκευή Κλειστών γυμναστηρίων, στα Σχολεία της πατρίδας μας, όταν το ποσό- που ξοδεύτηκε στους ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ανέρχεται στα 8,5 δισ. ευρώ, η τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των Ε.Α.Ε.Π, η σύνδεση σχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού, η εισαγωγή του μαθήματος της Αθλητικής Παιδείας στα σχολεία της χώρας μας από
- Κ.Φ.Α, η θέσπιση ειδικοτήτων Κ.Φ.Α. στα σχολεία της πατρίδας μας, η διανομή αθλητικού υλικού για τον Σχολικό Αθλητισμό, το δικαίωμα επιμόρφωσης και των Καθηγητών Φ.Α. Β’ επιπέδου στους Η/Υ και φυσικά το χρόνιο πρόβλημα των αποσπάσεων που ταλαιπωρεί κάθε χρόνο χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Είναι λυπηρό για τη νεολαία της χώρας να στερείται τους εκπαιδευτικούς που μπορούν να εγγυηθούν την ισόρροπη διαπαιδαγώγησή της. Καλούμε την Ο.Λ.Μ.Ε. και την Δ.Ο.Ε. τους Σχολικούς Συμβούλους και όλους τους Συλλόγους Καθηγητών Φυσικής Αγωγής όλης της χώρας να αναλάβουν κοινές πρωτοβουλίες για να μην εφαρμοστούν και οι …. «διαθεσιμότητες»".