Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

Δρόμος… ταλαιπωρίας η Εθνική Οδός από τη Φιλιππιάδα ως τα Γιάννενα!

Να απαγορευθεί η κυκλοφορία φορτηγών τις Κυριακές προτείνει ο γιατρός Σπύρος Νίκας

 «Πονοκέφαλο» για όλους ανεξαιρέτως τους οδηγούς που το καλοκαίρι την διασχίζουν πιο συχνά, αποτελεί η απαρχαιωμένη Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Αθηνών και ειδικά το τμήμα από την Φιλιππιάδα μέχρι τα Γιάννενα.Ο οδικός άξονας που κατασκευάστηκε προ 50ετίας, αδυνατεί να υποστηρίξει τον αυξημένο όγκο οχημάτων, ειδικά σε περιόδους αιχμής, όπως είναι τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού και η ταλαιπωρία που υφίστανται όσοι ταξιδεύουν από και προς την πόλη μας είναι αφάνταστη. Σ’ αυτήν σημαντικό ρόλο παίζουν τα πολλά φορτηγά που διασχίζουν την Εθνική, πίσω απ’ τα οποία δημιουργούνται μεγάλες ουρές, καθώς το πλάτος του δρόμου και οι στροφές δεν επιτρέπουν προσπεράσεις!Καθώς η Ιόνια Οδός που θα μπορούσε να δώσει λύση, αργεί ακόμα πολύ (!) μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την άμβλυνση του προβλήματος καταθέτει με επιστολή του προς την εφημερίδα «Πρωινός Λόγος» ο γνωστός συμπολίτης μας ρευματολόγος γιατρός Σπύρος Ν. Νίκας. Τι προτείνει; Τις Κυριακές Ιουλίου και Αυγούστου, για κάποιες ώρες τα απογεύματα να απαγορεύεται η κίνηση φορτηγών στο τμήμα της Εθνικής Οδού από Φιλιππιάδα μέχρι Γιάννινα, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι εκδρομείς.

Η επιστολή
• Αναλυτικά, ο κ. Σπύρος Νίκας αναφέρει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά στην επιστολή του:
«Αξιότιμε κ. Διευθυντά,Επιτρέψτε μου να σας αναφέρω ένα γεγονός που πρόσφατα έζησα και νομίζω όλοι μας θα βιώσουμε συχνά τις επόμενες εβδομάδες:Δευτέρα, του Αγίου Πνεύματος, επιστροφή από ολιγοήμερη απόδραση στην κοντινή Πρέβεζα, αναχώρηση από εκεί αργά, για αποφυγή κίνησης στο δρόμο και… στην ευθεία (!) μετά τον Κερασσώνα για Παναγιά , μια νταλίκα διπλή (long vehicle) με ταχύτητα 65 km/ώρα και από πίσω της λεωφορείο ΚΤΕΛ που αδυνατούσε (λογικά) να προσπεράσει. Αποτέλεσμα… 30 τουλάχιστον εγκλωβισμένα ΙΧ από πίσω τους και πολύ σύντομα 30 ΙΧ πίσω και από μένα. Λίγο η τύχη, λίγο η ευθεία, λίγο η κατοχή ενός νέου αυτοκίνητου και γρήγορα λίγοι από εμάς απαλλαχτήκαμε από το κινητό αυτό εμπόδιο.Δεν ήμουν όμως το ίδιο τυχερός στην άνοδο της Κανέτας, όπου 2 διπλές νταλίκες, η μία πίσω από την άλλη, υπαγόρευαν τον… καταπληκτικό ρυθμό για εθνική οδό των 35 km/ώρα! Με επίσης 30 αυτοκίνητα από πίσω τους και κάπου τόσα σύντομα, και πίσω από μένα. Εδώ ευθείες δεν υπάρχουν και άρα υπομονή και παρεούλα όλοι μαζί σχεδόν μέχρι τα Γιάννενα. Και όλα αυτά στις 10.45 μ.μ., υποτίθεται ώρα μειωμένης κίνησης!Φυσικά δεν υπάρχει καμία υπαιτιότητα από τους οδηγούς των φορτηγών (οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει ΑΨΟΓΗ οδική συμπεριφορά). Μοναδικός υπαίτιος είναι ο οδικός άξονας, σχεδιασμένος από 50ετίας, ο οποίος φυσικά δεν μπορεί να υποστηρίξει αυξημένο όγκο οχημάτων σε ώρες & ημέρες αιχμής
ΠΡΟΤΑΣΗ: Επειδή το καλοκαίρι είναι μπροστά μας και το φαινόμενο αυτό θα μας απασχολήσει έντονα στο άμεσο μέλλον και δεδομένου ότι αποτελεί ιδιαίτερα επικίνδυνο πρόβλημα (δεν είναι λίγοι αυτοί που χάνουν την υπομονή τους και αρχίζουν προσπεράσεις με ενδεχόμενο κίνδυνο) και επειδή ο οδικός άξονας δεν φαίνεται να αλλάζει τα επόμενα… χρόνια αλλά ούτε και οι νταλίκες ή τα αυτοκίνητα να μειώνονται στις ώρες αιχμής, διερωτώμαι πόσο εύκολο ή νομικά δυνατό είναι η Περιφέρεια ή η Τροχαία να εξέδιδε μια σύσταση για απαγόρευση κίνησης φορτηγών στο τμήμα Φιλιππιάδας - Ιωαννίνων ή και σε όλους τους νομούς της Ηπείρου, μόνο για τις ώρες 7.00-10.00 μ.μ. της Κυριακής του Ιουλίου και Αυγούστου, ώρες δηλαδή που ΠΛΗΘΟΣ εκδρομέων το επόμενο 2μηνο επιστρέφει στην πόλη από χωριά ή καλοκαιρίνες αποδράσεις.Μια τέτοια απόφαση θα εξασφάλιζε ομαλή και ακίνδυνη επιστροφή εκατοντάδων πολιτών, ενώ δε νομίζω ότι μια 3ωρη διακοπή κυκλοφορίας θα δημιουργούσε ιδιαίτερο πρόβλημα στην εργαζόμενη (πρέπει να το σεβαστούμε αυτό) εκείνη την ώρα τάξη των οδηγών φορτηγών.