Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

Εκτεταμένη κάλυψη του λουκέτου στην ΕΡΤ από τα διεθνή ΜΜΕ

Διεθνώς προβάλλεται το θέμα του κλεισίματος της ΕΡΤ, με τα ΜΜΕ να εντάσουν την απόφαση αυτήν της κυβέρνησης, στο πλαίσιο των πιέσεων που δέχεται από την Τρόικα για απολύσεις, αλλά και της αποτυχίας αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ.«Η Ελλάδα κλείνει το κρατικό κανάλι για να δείξει αποφασιστικότητα», γράφει η αμερικανική εφημερίδα «New York Times», τονίζοντας πως πρόκειται για μία απόφαση υπό «την πίεση από τις πιστωτές της να μειωθεί η απσχόληση στο Δημόσιο».«Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η απόφαση για κλείσιμο, η οποία δεν απαιτεί την έγκριση των βουλευτών, είναι μέτρο τόσο της απελπισίας όσο και της αποφασιστικότητας της κυβέρνησης για διαγραφή θέσεων εργασίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.Η «Guardian» χαρακτηρίζοντας την ΕΡΤ ως «προπύργιο της ποιότητας στα ελληνικά ΜΜΕ», σημειώνει: «Χρησιμοποιήθηκε από τις διαδοχικές κυβερνήσεις για την εξασφάλιση σίγουρων θέσεων έναντι πολιτικών χαρών και παρότι υποτίθεται πως ήταν αντικειμενική, αφιέρωνε σημαντικό χρόνο και προσπάθεια στην ανάδειξη των πολιτικών της κυβέρνησης.«Πρόκειται για την πρώτη περίπτωση μαζικών απολύσεων στο Δημόσιο στην Ελλάδα, η οποία έχει δεσμευτεί για 15.000 απολύσεις έως το 2015 στο πλαίσιο του προγράμματος διάσωσης», επισημαίνει η βρετανική εφημερίδα.Η γερμανική «Handelsblatt» γράφει πως «η αποτυχία στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ βάζει υπό πίεση την Ελλάδα και έτσι, για λόγους λιτότητας, κλείνει η κρατική ραδιοτηλεόραση». «Οι στόχοι εσόδων για τις αποκρατικοποιήσεις αποδείχθηκαν όμως εξ'αρχής πολύ υψηλοί», υπογραμμίζει.Η ιταλική «Repubblica» γράφει: «Η εκκωφαντική απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά κατέστη δυνατή χάρη σε νομοθετικό διάταγμα που επιτρέπει λήψη τέτοιου είδους δραστικών μέτρων». Επισημαίνεται, ακόμη, το γεγονός, πως πολλοί αναλυτές εκλαμβάνουν την απόφαση ως «ενός είδους επίδειξη δύναμης του Πρωθυπουργού».