Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

ΠΑΣΟΚ ΑΡΤΑΣ:Να ξεμπλοκαρισθεί άμεσα η κατασκευή της Ιόνιας Οδού

Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της Ν.Ο.Ε.Σ. ΠΑΣΟΚ Ν. Άρτας εκδόθηκε το ακόλουθο δελτίο τύπου: «Στα πλαίσια της επίσκεψης του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, επικεφαλής αντιπροσωπείας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ και αναφορικά με την συζήτηση που έγινε για να ξεμπλοκαριστούν τα μεγάλα έργα και ιδιαίτερα οι μεγάλοι οδικοί άξονες που ασκούν πολλαπλασιαστική επιρροή στην πραγματική οικονομία, θα θέλαμε να τονίσουμε τα εξής. Είναι ιδιαίτερη και επιτακτική ανάγκη να πιέσουμε όλοι οι θεσμικοί και κοινωνικοί φορείς του τόπου μας, για την επανεκκίνηση κατασκευής της Ιόνιας Οδού. Η επανεκκίνηση κατασκευής της, θα αποτελέσει την βαριά βιομηχανία για την Άρτα και την Ήπειρο γενικότερα, τουλάχιστον για την επόμενη πενταετία. Γιατί εκεί θα μπορέσουν να εργασθούν 2.500 με 3.000 περίπου εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων από τον νομό μας αλλά και από την ευρύτερη περιοχή. Κι όπως κατά κόρον έχουμε τονίσει παλιότερα, η κατασκευή της Ιόνιας Οδού αποτελεί το πρωταρχικό αναπτυξιακό έργο για τον νομό μας αλλά και για την Δυτική Στερεά Ελλάδα και Ήπειρο. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει πολύπλευρα τον νομό μας και θα τον βγάλει από την απομόνωση και υστέρηση.Βέβαια τα εμπόδια είναι πολλά. Είναι έργο αυτοχρηματοδοτούμενο και υλοποιείται σε ποσοστό περίπου 25% με δημόσια δαπάνη, μέσω ΕΣΠΑ, κυρίως όμως μέσω ιδίων κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού των Παραχωρησιούχων. Οι τράπεζες που χρηματοδοτούσαν το έργο ήταν όμιλος – κοινοπραξία Ελληνικών και Ισπανικών Τραπεζών. Δυο χώρες που πραγματικά το Τραπεζικό τους σύστημα κλυδωνίστηκε και κλυδωνίζεται, βρισκόμενο μέσα στην φουρτούνα της Ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης. Η σύμβαση παραχώρησης που είχε υπογραφεί το 2007 και είχε εγκριθεί από την Ελληνική βουλή, πραγματοποιήθηκε σε ένα οικονομικό περιβάλλον όπου τα επιτόκια χρηματοδότησης των εταιρειών για την κατασκευή του έργου δεν έχουν καμιά σχέση μ’ αυτά που σήμερα απαιτούν οι τραπεζικοί όμιλοι (έχουν τουλάχιστον, πενταπλασιασθεί).Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να ξεμπλοκαριστεί η συνέχιση κατασκευής της Ιόνιας Οδού και γενικότερα των πέντε βασικών οδικών αξόνων της χώρας. Ήδη έχει γίνει τεράστια προετοιμασία τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα πρέπει να φθάσουμε στο τέλος. Κι εδώ καθοριστικό ρόλο θα πρέπει να έχει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η οποία θα πρέπει σοβαρά πλέον να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου, εγγυώμενη και συνεισφέροντας οικονομικά στην διαφορά των επιτοκίων χρηματοδότησης των Παραχωρησιούχων. Βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων με τις Τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι πλέον θέμα διαπραγμάτευσης και απαιτεί πίεση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σκληρή διαπραγμάτευση και πίεση καθολική, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, γιατί ο στόχος είναι εθνικός. Κι έτσι πρέπει να τον δούμε, μακριά από αντιπολιτευτικές μεμψιμοιρίες και τακτικισμούς».