Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: Μία αναπτυξιακή εταιρεία, παράδειγμα προς μίμηση

Σε αυτή τη χώρα έχουμε μάθει στο εύκολο μαστίγωμα. Υπάρχουν όμως και περιπτώσει που πραγματικά είναι για "ευλογάμε τα γένια μας". Μία από αυτές τις περιπτώσεις είναι και αυτή της δημόσιας Εγνατίας Οδού ΑΕ. Το έργο που παράγεται στην Εγνατία Οδό είναι εξίσου σημαντικό με τις 2 άλλες μεγάλες εταιρείες «παραγωγής έργων», δηλαδή την Αττικό Μετρό και την ΕΡΓΟΣΕ. Αυτές οι 3 εταιρείες ουσιαστικά έχουν βγάλει ασπροπρόσωπη την κατασκευαστική κοινότητα σε αυτά τα «πέτρινα» χρόνια της κρίση.Στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού συνεχίζεται η κατασκευή των κάθετων αξόνων. Μιλάμε για τα έργα στους κάθετους Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Φλώρινα-Νίκη, Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, Κομοτηνή-Σύνορα και Αρδάνιο-Ορμένιο.Τα 5 αυτά έργα συνθέτουν το παζλ των μεγάλων υπεραστικών οδικών έργων της Εγνατίας Οδού. Σε αυτά τα 5 έργα υπάρχουν και τα έργα κατασκευής του φράχτη στον κάθετο Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, το έργο ολοκλήρωσης του βασικού άξονα της Εγνατίας Οδού, στην περιοχή του Περιστερίου (στα Ιωάννινα) αλλά και τα έργα στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα.Τέλος, ένα ακόμα έργο που πρόκειται να ξεκινήσει είναι αυτό του ανισόπεδου κόμβου στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής.Όπως βλέπουμε παραπάνω τα έργα της Εγνατίας Οδού και μάλιστα εν μέσω σφοδρότατης κρίσης είναι όχι μόνο οξυγόνο για την οικονομία των περιοχών αλλά ευθέως αναπτυξιακά στην ολοκλήρωση των οδικών έργων που θα ενώσουν με σύγχρονους δρόμους την Ελλάδα με τους Βόρειους γείτονες της.Μέχρι τα τέλη του 2015 (αν δεν έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις) όλα τα παραπάνω έργα θα έχουν ολοκληρωθεί κάνοντας τις μετακινήσεις σε Ήπειρο Μακεδονία και Θράκη, εύκολη υπόθεση ακόμα και τους χειμερινούς μήνες.Αν εδώ προσθέσουμε το παραγόμενο έργο για την αναβάθμιση της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που ήδη έχει ξεκινήσει με την πρώτη δημοπράτηση, τα έργα στα νησιά του Αιγαίου αλλά και τις μελέτες που ήδη γίνονται για μελλοντικά έργα σε κάθετους όπως το Ξάνθη-Εχίνος και την ολοκλήρωση του Φλώρινα-Κοζάνη, γίνεται αντιληπτό το μέγεθος του έργου της.Πρόκειται σαφώς για μία εταιρεία που όχι μόνο αποτελεί μία τεράστια ζωντανή περιουσία για τη χώρα αλλά μπορεί να οδηγήσει, λόγω της τεχνογνωσίας της, και άλλες περιοχές που έχουν ανάγκη από βελτίωση των υποδομών τους.Όλα τα παραπάνω δεν συνθέτουν μόνο μία δημόσια εταιρεία, αλλά μία φιλοσοφία που αν υπήρχε και σε πολλούς άλλους φορείς του Δημοσίου ίσως σήμερα να μην ήμασταν σε τόσο δυσχερή θέση. Υπάρχει όμως ακόμα καιρός για να την ακολουθήσουν.

ypodomes