Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

Προς ολοκλήρωση ο ένας κλάδος της εισόδου της πόλης

Έναν χρόνο μετά την έναρξη του έργου
Με καλούς ρυθμούς, καιρού επιτρέποντος αφού το χειμώνα υπήρξε πρόβλημα στην πρόοδο των εργασιών, προχωρά το σημαντικό έργο ανακατασκευής της εισόδου της πόλης και αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουλίου να δοθεί προς χρήση ο ένας κλάδος.Πρόβλημα χρηματοδότησης δεν υφίσταται, είναι έργο του ΕΣΠΑ και η ροή είναι κανονική.Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης προβλέπει παράδοση στο τέλος του 2012 όμως η εκτίμηση είναι ότι θα χρειαστεί μια παράταση μηνών, αφού μεσολαβεί και πάλι ο χειμώνας και πάντως όλα δείχνουν ότι το επόμενο καλοκαίρι ο νέος δρόμος θα είναι έτοιμος και στους δυο κλάδους του.Έναν χρόνο μετά την εγκατάσταση του αναδόχου είναι εμφανές το έργο που εκτελέστηκε και ιδιαίτερα στον κλάδο προς τον κόμβο της Εγνατία, όπου και καταλήγει το τμήμα των 3 χιλιομέτρων, με αφετηρία τον κόμβο στο ΤΕΙ.

Ασφαλτόστρωση στον ένα κλάδο
Εντός της εβδομάδας, όπως μας ενημέρωσε ο προϊστάμενος του αρμοδίου τμήματος της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων της Περιφέρειας Δημήτρης Αναγνώστου, θα ασφαλτοστρωθεί τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου περίπου και σταδιακά μέσα στο μήνα και το υπόλοιπο, ώστε να γίνεται η κυκλοφορία με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση εντός αυτού του κλάδου και ταυτόχρονα να «απελευθερωθεί» ο δεύτερος κλάδος που σήμερα χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία.Ουσιαστικά, με την ασφαλτόστρωση του κλάδου που έχει προχωρήσει κατασκευαστικά θα τελειώσει σχεδόν το μισό έργο που θα φτάνει μέχρι τον κόμβο Εγνατίας.

Ποδηλατόδρομος η λωρίδα επιβράδυνσης
Εκτός της ασφαλτόστρωσης για την οποία γίνονται οι τελευταίες προετοιμασίες από τον ανάδοχο, όπως ίσως βλέπουν όσοι κινούνται από και προς την πόλη μέσω της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, κατασκευάζονται πεζοδρόμια και έχουν τακτοποιηθεί πολλές εκκρεμότητες με τα δίκτυα του ΟΤΕ και της ΔΕΗ που αποτελούσαν κι αυτά πρόβλημα όταν ξεκίνησε το έργο.Παρόλο που, η αρχική αίσθηση ήταν ότι θα υπάρχει κανονικός ποδηλατόδρομος, η αλήθεια είναι ότι η λωρίδα επιβράδυνσης, μέσω της οποίας θα μπαίνουν και θα βγαίνουν τα αυτοκίνητα στις επιχειρήσεις και ιδιοκτησίες κατά μήκος του νέου δρόμου, θα σημανθεί κατάλληλα για να χρησιμοποιείται ως ποδηλατόδρομος.Δεν θα υπάρχει παράλληλο οδικό δίκτυο αλλά είσοδοι και έξοδοι από τις επιχειρήσεις, ενώ θα γίνει μικρή μετατόπιση της περίφραξης στο πανηπειρωτικό αθλητικό κέντρο Ανατολής. Από τον Ιούλιο του 2011 μέχρι και πρόσφατα αντιμετωπίστηκαν όλα τα εκκρεμή προβλήματα με απαλλοτριώσεις ή με αναγκαίες μετατοπίσεις περιφράξεων που εμπόδιζαν την εκτέλεση του έργου.

Με μεγάλη έκπτωση η ανάθεση
Το έργο «Βελτίωση του τμήματος: κόμβος Ανατολής – Α/Κ με Εγνατία οδό της Ε.Ο. Ιωαννίνων – Άρτας», με προϋπολογισμό δημοπράτησης 13,7 εκ. ευρώ περίπου (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.). είναι από τα σημαντικότερα του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Ηπείρου) και για να ανατεθεί και υλοποιηθεί χρειάστηκε να δημοπρατηθεί δυο φορές, αφού στον πρώτο διαγωνισμό δεν κατατέθηκε κάποια προσφορά. Στον δεύτερο διαγωνισμό «χτυπήθηκε» από τις εταιρείες που μετείχαν και ανάδοχος με ποσοστό έκπτωσης που ξεπερνά το 46% αναδείχτηκε η «ΚΑΣΤΩΡ Α.Ε» (η οποία ανέλαβε και άλλα έργα, όπως την επέκταση του πανεπιστημιακού νοσοκομείου εσχάτως).Ήδη επί της σύμβασης ανάθεσης που είναι 7,5 εκ. ευρώ περίπου πληρώθηκε το 1/3 ο ανάδοχος και συνεχίζει με νέους λογαριασμούς.

Αναγκαία παρέμβαση στην εθνική οδό
Η ανακατασκευή αυτού του τμήματος στην εθνική οδό Ιωαννίνων-Αθηνών ήταν αναγκαία και για ταχύτερη κυκλοφορία και για ασφάλεια, αφού σήμερα δεν υπήρχε διαχωριστική νησίδα και δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση.Με την ολοκλήρωση θα αποφευχθούν κυκλοφοριακά προβλήματα και το μποτιλιάρισμα, ιδίως για την σύνδεση με την Εγνατία στο κόμβο.Ο ανακατασκευασμένος δρόμος θα είναι μήκους 3 χιλιομέτρων από τον κόμβο της Εγνατίας μέχρι τον κόμβο Ανατολής στο ύψος του ΤΕΙ.Στο μεγαλύτερο μήκος του, το πλάτος θα είναι 33 μέτρα και θα κυμαίνεται από 31-35 μέτρα, ανάλογα με τις διαθέσιμες απαλλοτριωμένες εκτάσεις και επιλέχθηκε να κατασκευαστεί έτσι για να μην εμπλακεί σε διαδικασία νέων απαλλοτριώσεων.Θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με νησίδα πρασίνου, πεζοδρόμια και η λωρίδα επιβράδυνσης θα έχει και ρόλο ποδηλατοδρόμου.


ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ