Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Ομόφωνη απόφαση της ΠΕΔ Ηπείρου για το φυσικό αέριο

Ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις για το έργο του Φυσικού Αερίου πραγματοποιήθηκε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΕΔ Ηπείρου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Μαρτίου. Η ενημέρωση έγινε από στελέχη της ΔΕΠΑ τα οποία ανέλυσαν τα οφέλη που θα έχει η ανάπτυξη δικτύου φυσικού αερίου για την τοπική κοινωνία. Το Δ.Σ. της ΠΕΔ ομόφωνα συμφώνησε στην αναγκαιότητα έλευσης του φυσικού αερίου στην Ήπειρο για την ανάπτυξη της Περιφέρειας, με τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τα μεγαλύτερα δυνατά αντισταθμιστικά οφέλη στις περιοχές απ’ όπου διέρχεται ο αγωγός. Στα οικονομικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα του έργου, από το οποίο αναμένεται και η δημιουργία θέσεων εργασίας, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου κ. Γιάννης Παπαλέξης. «Δεν έχουν καμφθεί απόλυτα οι αντιδράσεις του κόσμου, θεωρώ όμως ότι είμαστε σε μια φάση που ο κόσμος έχει αρχίσει και καταλαβαίνει τι ακριβώς πρέπει να γίνει και εφόσον γίνουν σύμφωνα με όλες τις τεχνικές (δυνατότητες) και τις τεχνολογίες που υπάρχουν νομίζω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα» είπε ο κ. Παπαλέξης. σε δηλώσεις του για το θέμα. Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Το φυσικό αέριο είναι πηγή πλούτου, πηγή ανάπτυξης. Όπου έχει περάσει έχει αποδειχτεί ότι βοηθάει στην ανάπτυξη. Όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις που απασχολούν πολύ προσωπικό και που είναι ενεργοβόρες αναπτύσσονται κατά μήκος του αγωγού φυσικού αερίου. Σας παραπέμπω στον άξονα Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αττική κλπ. Κατά μήκος λοιπόν αυτής της περιοχής που περνάει ο αγωγός έχουν αναπτυχθεί όλες οι επιχειρήσεις. Εδώ υπάρχει μια δυνατότητα και για την Ήπειρο, ο αγωγός αυτός, ο ITGI να περάσει μέσω Ελλάδος και να καταλήξει στην Ιταλία. Βέβαια υπάρχει περίπτωση, αφού δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, η διέλευση να γίνει μέσω Αλβανίας. Η εξέλιξη αυτή όμως θα είναι η πλέον αρνητική για τη χώρα μας. Ο αγώνας που γίνεται λοιπόν είναι να περάσει το κομμάτι αυτό του αγωγού μέσα από την Ήπειρο. Και βέβαια ο αγωγός αυτός να μην είναι αγωγός μεταφοράς, δηλαδή να μην είναι transit, να μην είναι αγωγός ο οποίος θα παίρνει το φυσικό αέριο από την Κασπία, από την Ασία και το πάει κατευθείαν στην Ιταλία. Θέλουμε πέρα από μεταφοράς να είναι και αγωγός διανομής. Αυτό λοιπόν έχει κλείσει σε ένα βαθμό. Έχει αποφασιστεί απ’ την κυβέρνηση. Από κει και πέρα εναπόκειται σε μας, στις τοπικές κοινωνίες να καταλάβουμε τα πλεονεκτήματα που έχει αυτό το πέρασμα, αυτός ο αγωγός για την περιοχή μας, κάτι το οποίο σε ένα μεγάλο βαθμό επετεύχθη. Ο κόσμος ενημερώνεται και εμείς προχθές είχαμε τους εκπροσώπους της εταιρίας και το συζητήσαμε και πήραμε μια απόφαση σαν ΠΕΔ Ηπείρου, η οποία απόφαση με δυο λόγια λέει ότι βέβαια το ζητάμε, είναι απαίτηση της ηπειρωτικής κοινωνίας η διέλευση του αγωγού φυσικού αερίου και αν θέλετε και το δίκτυο διανομής σε όλες τουλάχιστον τις μεγάλες πόλεις, τουλάχιστον στις τέσσερις πρωτεύουσες των νομών. Από κει και πέρα όμως θέλουμε και απαιτούμε μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δηλαδή εκεί που περνάει (ο αγωγός) να ελαχιστοποιηθούν ό,τι επιπτώσεις υπάρχουν στο περιβάλλον γιατί εμείς έχουμε μια πολύ όμορφη περιοχή και ειδικά οι παράλιες περιοχές του Ιονίου δεν πρέπει να πειραχτούν. Βέβαια υπάρχει η τεχνολογία, υπάρχει τεχνογνωσία, δεν υπάρχει περιβαλλοντική ρύπανση από αυτού του είδους τα έργα διότι δεν είναι παρά ένας αγωγός ο οποίος περνάει 3-4 μέτρα βάθος στη γη. Δεν αφήνει κάτι εκτός από ένα μικρό εργοστάσιο συμπίεσης σε ένα σημείο που θα επιλέξουμε πού θα γίνει έτσι ώστε να μην δημιουργεί προβλήματα περιβαλλοντικά – που δεν δημιουργεί ούτως ή άλλως – και κυρίως να προσπαθήσουμε να πάρουμε ό,τι αντισταθμιστικά οφέλη μπορούμε να πάρουμε από την εταιρία. Και αυτό θα μπορούσε να είναι, ή να έχουμε μικρότερη τιμή στο φυσικό αέριο, να προσπαθήσουμε να πάρουμε τις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται και δημιουργούνται αρκετές θέσεις εργασίας, ακούστηκε ένα νούμερο περίπου στις 30, κάτι το οποίο είναι ένα σεβαστό νούμερο για περιοχές σαν τις δικές μας επειδή είναι θέσεις full-time αυτές, δεν είναι για οχτάμηνα ή για τετράωρη εργασία. Είναι θέσεις εξειδικευμένες, θέσεις που απαιτούν πάρα πολλή εργασία και όλο το χρόνο. Γι’ αυτό λοιπόν μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αύξηση των αντισταθμιστικών οφελών. Εκεί λοιπόν είναι που ποντάραμε εμείς και πάνω σ’ αυτή τη λογική, πάνω σ’ αυτή την πρόταση θα περπατήσει η ΠΕΔ και θα στηρίξει το έργο έτσι ώστε να δούμε την όποια ανάπτυξη που μπορούμε να δούμε μέσα από αυτή τη διαδικασία».