Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

Χαμηλές πτήσεις στις ομορφιές της Ηπείρου

Τα Γιάννενα, τη Λευκάδα, τις ακτές της Πρέβεζας και τα Μετέωρα από ψηλά είδαν Γάλλοι πιλότοι λάτρεις του μηχανοκίνητου αλεξίπτωτου πλαγιάς, γνωστού ως παραμοτέρ. Μέλη του πολύ μεγάλου κλαμπ B4 Paramoteur, με έδρα το Παρίσι, που αριθμεί πάνω από 500 εγγεγραμμένους, περίπου 15 Γάλλοι με τις οικογένειές τους βρέθηκαν στην Ηπειρο σε ένα διαφορετικό ταξίδι.«Η Ελλάδα δεν είναι μόνο θάλασσα και ωραία νησιά, έχει και εξαιρετικά βουνά, απόκρημνες πλαγιές, φυσικές ομορφιές στο...
χρώμα του πράσινου» είπαν στον διοργανωτή της εναέριας περιήγησης, εκπαιδευτή παραπέντε και παραμοτέρ, Θανάση Σμύρη, ο οποίος ανέλαβε για μία εβδομάδα να τους γνωρίσει την Ηπειρο και τα Μετέωρα.Εδώ και 10 χρόνια τα μέλη της λέσχης B4 Paramoteur κάνουν εξορμήσεις σε όλο τον κόσμο και με τα μηχανοκίνητα αλεξίπτωτά τους γνωρίζουν καινούργια μέρη. Ηταν η δεύτερη φορά που ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά η πρώτη που στράφηκαν στον ορεινό της όγκο.«Ψάχνουν πολύ το πού θα πάνε. Κάνουν μεγάλη έρευνα, γιατί θέλουν να γνωρίζουν περίεργα μέρη και να βλέπουν άγνωστες γωνιές σε κάθε χώρα. Αυτήν τη φορά μας είπαν πως η Ελλάδα είναι η καλύτερη χώρα για παραμοτέρ, γιατί έχει ιδανικό καιρό, ωραία τοπία και μια ιδιαίτερη φιλοξενία» λέει ο Θανάσης Σμύρης στο «Εθνος» και προσθέτει: «Ειδικά η Ηπειρος τους άφησε γοητευμένους, γιατί συνδυάζει βουνό και θάλασσα και έχει σε πολύ κοντινή απόσταση διαφορετικό τοπίο. Το γαλάζιο του Ιονίου πελάγους και το καταπράσινο των βουνών, με γραφικά χωριά, αλλά και τα κοντινά Μετέωρα με τους άγριους θεόρατους βράχους που κόβουν την ανάσα».Οι Γάλλοι πιλότοι έφεραν μαζί τους όλο τον εξοπλισμό. Το παραμοτέρ είναι αλεξίπτωτο πλαγιάς με μηχανή που ζυγίζει περίπου 30 κιλά και οι χειριστές του πέταξαν, με μονοκινητήρια ή δικινητήρια, σε ύψος ως και 200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια του εδάφους -αυτό είναι το όριο που επιτρέπει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να διασφαλιστεί η πτήση των αεροσκαφών.Στην Ελλάδα είναι ένα σχετικά άγνωστο extreme sport και άρχισε να εμφανίζεται δειλά στο τέλος της δεκαετίας του '90, ενώ σήμερα υπάρχουν περίπου 80 χειριστές.

Ειδικοί ιμάντες
Ο πιλότος δένει στην πλάτη του το αλεξίπτωτο πλαγιάς και απογειώνεται ύστερα από τρέξιμο λίγων μέτρων, ενώ έχει στη διάθεσή του μηχανή που καταναλώνει αμόλυβδη βενζίνη και συνθετικό λάδι για τους δίχρονους κινητήρες. Οι χειριστές φορούν απαραίτητα κράνος και έχουν ένα εφεδρικό αλεξίπτωτο. Ο κινητήρας δίνει ώθηση στο αλεξίπτωτο για την απογείωση, ενώ στη διάρκεια της πορείας η κίνηση γίνεται με τους ειδικούς ιμάντες που κρατά ο πιλότος. Ετσι ακόμη και αν σβήσει ο κινητήρας, το παραμοτέρ ανεμοπορεί με ασφάλεια και προσγειώνεται με την ίδια ασφάλεια.«Είναι πολύ εντυπωσιακή μια πτήση με παραμοτέρ, γιατί μπορεί κανείς να δει μέρη από χαμηλό ύψος, που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να απολαύσει. Η πτήση προκαλεί ενθουσιασμό στους χειριστές και όσοι δοκιμάσουν αποκτούν ένα καινούργιο χόμπι» δηλώνει ο Θ. Σμύρης.

ethnos.gr