Τετάρτη, 19 Απριλίου 2017

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ-Εξηγήσεις της εταιρείας για το μποτιλιάρισμα

Εξηγήσεις για την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα κατά την επιστροφή τους δίνει η εταιρία κατασκευής και λειτουργίας της Ιονίας Οδού.Σύμφωνα με πηγές της εταιρίας, το όλο θέμα δημιουργήθηκε για λόγους οδικής ασφάλειας αλλά και λόγω έλλειψης των πρώτων 10 χλμ. της Ιόνιας Οδού που ακόμα δεν έχουν δοθεί σε κυκλοφορία.Όπως επισημαίνουν, τη Μεγάλη Τετάρτη δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το 11ο χλμ. και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας έως την παράκαμψη Αγρινίου. Αυτά τα νέα 37 χλμ., ενώθηκαν με το ...
τμήμα “Παράκαμψη Αγρινίου - Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.)” που ήταν ήδη σε κυκλοφορία από το Δεκέμβριο και δημιούργησαν ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 96 χλμ.Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η Ιόνια Οδός, όμως σήμερα δε ξεκινάει και καταλήγει με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου έως και τα Ιωάννινα όπως είναι η σχεδιαστική προδιαγραφή της. Σήμερα, η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο γίνεται από το 10ο χλμ. της υφιστάμενης Ε.Ο Αντιρρίου – Ιωαννίνων με την οποία και συνδέεται μέσω ενός κυκλικού κόμβου (round about). Λόγω αυτής της σύνδεσης και του ελλείμματος του αρχικού τμήματος της Ιόνιας Οδού, δημιουργήθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Σε αυτόν τον κόμβο κατέληγαν όλοι οι οδηγοί είτε χρησιμοποιούσαν την παλαιά εθνική οδό είτε χρησιμοποιούσαν το τμήμα της Ιόνιας που ήταν σε κυκλοφορία και μάλιστα χωρίς διόδια.
Κατά τις ίδιες πηγές, τα αρχικά 10 χλμ της Ιονίας Οδού δεν έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία αποκλειστικά και μόνο λόγω καθυστέρησης στην απαλλοτρίωση ενός τμήματος γης περίπου 1 χλμ, στην περιοχή της Ρίζας Ναυπακτίας. Αυτή η απαλλοτρίωση ολοκληρώθηκε μόλις στις αρχές του τρέχοντος έτους και «μπλοκάρει» την παράδοση ενός τμήματος αυτοκινητοδρόμου που είναι κατά τα άλλα πλήρως κατασκευασμένο και στο οποίο περιλαμβάνεται και η σήραγγα της Μακύνειας.Με την παρούσα κατάσταση όμως, όλοι εκδρομείς είτε χρησιμοποιούν την Ιόνια Οδό είτε την παλαιά Εθνική Οδό, φθάνουν τελικά σε αυτόν τον κυκλικό κόμβο μέσω του οποίου εισέρχονταν στα 10 χλμ. της Παλαιάς Εθνικής Οδού τα οποία και διαθέτουν μια λωρίδα κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει εκ των πραγμάτων κυκλοφοριακή συμφόρηση, συμπληρώνουν.Τονίζουν επίσης οτι με προτεραιότητα πάντα την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο αυτών των συνθηκών αποφασίστηκε σε συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές, η λήψη μέτρων προφύλαξης και διασφάλισης των υψηλότερων δυνατών επιπέδων οδικής ασφάλειας. Προσθέτουν οτι οι εγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τέθηκαν σε εφαρμογή είχαν σαν στόχο την τεχνητή μείωση των υψηλών ταχυτήτων που λογικά ανέπτυσσαν οι οδηγοί εντός του νέου αυτοκινητοδρόμου πριν τη προσέγγιση τους στον κυκλικό κόμβο και την είσοδό τους στα 10 χλμ της υφιστάμενης εθνικής οδού.

ant1news.gr