Σάββατο, 25 Αυγούστου 2012

Ερώτηση Α.Μπέζα για τη δημιουργία ΣΕΑ της Εγνατίας Οδού στο Ελευθεροχώρι

Ερώτηση στη Βουλή για τη δημιουργία του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) της Εγνατίας Οδού στο Ελευθεροχώρι, κατέθεσε ο βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Αντώνης Μπέζας.Η ερώτηση κατατέθηκε με αφορμή την πρόσφατη μεταβίβαση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, των παρόδιων εκτάσεών της (διόδια, ΣΕΑ, κλπ), δύο κάθετων αξόνων της και του άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, στον πλήρη έλεγχο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).Στην ερώτησή του ο κ. Αντώνης Μπέζας αναφέρει:« Η μελέτη χωροθέτησης των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, προβλέπει μεταξύ άλλων την κατασκευή Σταθμού στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας. Ο Σταθμός αυτός λόγω της θέσης του (πλησίον του Λιμένα Ηγουμενίτσας) είναι μεγάλης κυκλοφοριακής σημασίας και επιχειρηματικού ενδιαφέροντος. Σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους Σταθμούς, θα καταστήσει την Εγνατία Οδό ελκυστικότερη στις διεθνείς και εθνικές μεταφορές αφού εκτός από τη δυνατότητα ολιγόωρης στάσης και στάθμευσης θα καλύπτει ανάγκες των ταξιδιωτών όπως η εστίαση, η χρήση χώρων υγιεινής, οι αγορές αλλά και ο ανεφοδιασμός, η συντήρηση και η οδική βοήθεια των αυτοκινήτων .Παρά την αδικαιολόγητη καθυστέρηση των προηγούμενων ετών, τελευταία είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες ότι προχωρούν ότι διαδικασίες για ορισμένους ΣΕΑ, και ότι τους επόμενους μήνες οι χρήστες του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα μπορούν να προμηθεύονται σε πρώτη φάση βενζίνη ενώ σε δεύτερη φάση θα κατασκευασθούν τα απαιτούμενα κτήρια για την παροχή των υπόλοιπων υπηρεσιών.Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1 .Έχει δημοπρατηθεί το έργο του ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου Θεσπρωτίας, έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος και ποιος είναι, έχει εγκριθεί το αποτέλεσμα του διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο;
2. Αν τα προηγούμενα έχουν πραγματοποιηθεί, πότε ο ανάδοχος θα εγκατασταθεί και θα ξεκινήσει την κατασκευή του έργου, ποιές είναι συνοπτικά, με βάση τη σύμβαση, οι υποχρεώσεις του αναδόχου και της «Εγνατία Οδός ΑΕ» και εάν είναι σε θέση η «Εγνατία Οδός ΑΕ» να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της;
3. Πότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου, πρόκειται να δοθεί σε χρήση κατά φάσεις και ποιες είναι αυτές (με τα αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα), καθώς και ποιά θα είναι η διάρκεια της παραχώρησης; ».

Δήμος Ιωαννιτών: Οδηγείτε στην πτώχευση;

Γράφει ο Γιώργος Κρανάς
Είπαν –Δήλωσαν:Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων για τα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης:« Είναι πλέον γνωστό ότι οι δραματικές και επώδυνες περικοπές πόρων σε συνδυασμό με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης αλλά και την μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς να συνοδεύονται από τους ανάλογους πόρους –παρότι αυτό αποτελεί συνταγματική επιταγή- προκαλούν τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία της Αυτοδιοίκησης…»« Η κατάσταση αυτή έχει επισημανθεί εγκαίρως από τους Δήμους και την ΚΕΔΕ. Δυστυχώς πλέον οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην πτώχευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι με το καθεστώς που ισχύει σήμερα στους Δήμους δεν είναι λυμένο ούτε καν το πρόβλημα της μισθοδοσίας του προσωπικού καθώς αυτή συνδυάζεται με τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Οι ΚΑΠ από το 2010 μέχρι και σήμερα έχουν μειωθεί κατά 60%, ενώ δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ για έργα…… ».
ΣΧΟΛΙΟ: Με τις δηλώσεις του ο κ. Δήμαρχος μας προετοιμάζει για τα χειρότερα με σκοπό να καλύψει την εισπρακτική και βεβαιωτική ανικανότητα της Δημ. Αρχής.Ασφαλώς και οι περικοπές πόρων θα δημιουργήσουν πρόβλημα όχι μόνο στη μισθοδοσία του προσωπικού αλλά και στις λοιπές λειτουργικές δαπάνες.Όμως , το σημαντικό πρόβλημα του Δήμου, πέραν της παραγωγικότητας των υπηρεσιών, εστιάζεται πρωτίστως στην ανικανότητα του βεβαιωτικού και εισπρακτικού μηχανισμού των απαιτήσεων του Δήμου από τέλη, πρόστιμα, εισφορές, μισθώματα κλπ, καθώς και από την ανεπάρκεια που εμφανίζει στην πάταξη της δημο-φοροδιαφυγής.Για παράδειγμα, η μη βεβαίωση των εισφορών σε χρήμα των σχεδίων πόλης (π.χ.Καρδαμίτσια), η μη είσπραξη μισθωμάτων και λοιπών τελών καθώς και τα παραγραφόμενα κάθε χρόνο χρέη από τη μη είσπραξη των δημοτικών τελών από ύδρευση, αποχέτευση, τραπεζοκαθίσματα κλπ. & η μη πάταξη της δημοφοροδιαφυγής , όπως διαπιστώνεται από τις ανακριβείς δηλώσεις δημοτικών στοιχείων.Πρωτίστως, τα έσοδα του δήμου πάσχουν από την έλλειψη πολιτικής βούλησης του Δημάρχου και των αντιδημάρχων για μη είσπραξη των νόμιμων απαιτήσεων και δευτερευόντως από τη μείωση των ΚΑΠ . Η εκπόνηση ενός Μεσοπρόθεσμου Πλασίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (τόσους συμβούλους έχει) θα έλυνε πολλά.Άλλωστε, ας μη διαφεύγει της δημ. αρχής, ότι ο μισθωτός και συνταξιούχος πληρώνει για τέταρτη φορά τις οριζόντιες περικοπές των χρεοκοπημένων κυβερνήσεων και θα περίμενε να δει από τη Δημ. Αρχή μια ορθολογικότερη ανακατανομή των δημοτικών τελών, τα οποία καθίστανται δυσβάστακτα, προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της κοινωνικής πρόνοιας αλλά και ενίσχυσης της λογοδοσίας πάνω σε θέματα που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος.Ήδη, τα όσα τελευταία είδαν το φως της δημοσιόητας σχετικά με τις αναθέσεις, τις παράνομες κατατμήσεις έργων και την επαναπροκήρυξη της παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών για την υλοποίηση των έργων του Πνευματικού Κέντρου που είναι ενταγμένα στο Διασυνοριακό Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας 2007-2013, ενδυναμώνουν το κλίμα της καχυποψίας και οι δημότες, ελλείψει πολιτικών αποφάσεων, που δεν απαντούν στην άντληση εσόδων από τις παραπάνω παραλείψεις και ανεπάρκειες , δεν πρόκειται να τις ανεχθούν. Η περικοπή των ΚΑΠ που ανέρχονται σε κάποιες χιλιάδες ευρώ δεν πρέπει να μετακυλισθεί σε βάρος των κοινωνικών υπηρεσιών και των εργαζομένων, αφού η βεβαίωση, η είσπραξη και η πάταξη της δημοφοροδιαφυγής μπορεί να εισρεύσει στα ταμεία του Δήμου εκατομμύρια ευρώ .Το μότο προς την αξιωματική αντιπολίτευση: « μη μιλάτε εσείς γιατί τα ίδια κάνατε» εξοργίζει τους δημότες γιατί καταψηφίζοντάς την την κατέστησαν αξιωματική αντιπολίτευση.Το ζητούμενο δεν είναι το ποσοστό στην παρανομία , το ζητούμενο είναι η δημ. αρχή και ο Δήμαρχος προσωπικά να αποστασιοποιηθεί από πρακτικές του χθες και να κάνει βίωμα το λεγόμενο από τον Ν. Καζαντζάκη:« Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γη. Αν δεν σωθεί, εγώ φταίω».

Η Άννα Ασημακοπούλου έβαλε σε πολλούς τα... γυαλιά!!!

Δεν μάσησε τα λόγια της η Άννα Ασημακοπούλου και δεν δίστασε να συγχαρεί την επιχειρηματική πρωτοβουλία του Πέτρου Σεπετά και των Ενώσεων Αγροτών της περιοχής που πασχίζουν να κρατήσουν τη Δωδώνη σε Ηπειρωτικά χέρια. Απέδειξε ότι έχει άποψη και ξεκάθαρες θέσεις σε ζητήματα τοπικής ανάπτυξης. Έστειλε αδιάβαστους μια σειρά τοπικών φορέων για θέματα ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας που έλαμψαν διά της σιωπής τους. Όπως αδιάβαστο έστειλε και συγκεκριμένο "πράσινο" πολιτευτή που προεκλογικά το έπαιζε "προστάτης" του τοπικού επιχειρείν αλλά μετεκλογικά "παραγοντίζει" εν Αθήναις κάπου μεταξύ Λοβέρδου και Ραγκούση.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Βενζινοπώλης με θαλαμηγό αξίας 5 εκατομμυρίων ευρώ!‎

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως από το ΣΔΟΕ σχετικά με υποθέσεις ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Στελέχη της Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος εντόπισαν στην Ηγουμενίτσα έναν ιδιοκτήτη πρατηρίου βενζίνης, ο οποίος είχε θαλαμηγό μήκους 30 μέτρων, αξίας τουλάχιστον πέντε εκατομμυρίων ευρώ.H επιχείρηση του βενζινοπώλη είναι στην Πάτρα και ο ίδιος υποστήριξε ότι το σκάφος ανήκε σε Αμερικανό επιχειρηματία για τον οποίο διαπιστώθηκε ότι είναι νεαρός εργαζόμενος στη λάντζα εστιατορίου στις ΗΠΑ.

Χρησιμοποιήθηκε σε ληστεία ή σε μεταφορά μεγάλου φορτίου ναρκωτικών το αυτοκίνητο που τυλίχτηκε στις φλόγες στη Βλαχόστρατα;

Το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήθηκε σε ληστεία ή σε μεταφορά μεγάλου φορτίου ναρκωτικών εξετάζουν οι αστυνομικοί για ένα αυτοκίνητο που τυλίχτηκε στις φλόγες αργά το βράδυ της Πέμπτης, σε έναν παράδρομο στη Βλαχόστρατα Ιωαννίνων.Όπως διαπιστώθηκε, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μάρκας Audi είχε κλαπεί στην Αθήνα τον περασμένο Φεβρουάριο και από τότε τα ίχνη του είχαν χαθεί. Όταν ξέσπασε η πυρκαγιά, οι άνδρες της Πυροσβεστικής που έκαναν την κατάσβεση βρήκαν ίχνη που έδειχναν ότι κάποιοι το είχαν περιλούσει με εύφλεκτο υγρό, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ολοσχερώς.Ο εμπρησμός δείχνει ότι οι δράστες είχαν στόχο να εξαφανίσουν κάθε ίχνος τους κι αυτό κάνει τους αστυνομικούς να ερευνούν κάθε ενδεχόμενο, ενώ οι ειδικοί της Εγκληματολογικής Υπηρεσίας αναζητούν μέσα στα αποκαΐδια κάποιο στοιχείο που θα βοηθήσει στον εντοπισμό των δραστών και την εξιχνίαση της δραστηριότητάς τους.

Σύλληψη για λαθραία τσιγάρα στην Ηγουμενίτσα

Για μεταφορά λαθραίων τσιγάρων συνελήφθη 40χρονος αλλοδαπός οδηγός ΙΧ στο λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας.Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που έγινε μεταμεσονύκτιες ώρες σήμερα, από προσωπικό του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών της τοπικής Λιμενικής Αρχής, εντοπίστηκαν στο κάτω μέρος του οχήματος, καρφωμένες στο σασί, μαύρες σακούλες σκουπιδιών που περιείχαν 830 πακέτα τσιγάρα μάρκας MARBLE, 48 πακέτα μάρκας MARLBORO, οκτώ πακέτα MARLBORO SILVER και άλλα 18 μάρκας VICTORY BLUE, τα οποία, όπως διαπιστώθηκε, ο συλληφθείς σκόπευε να διοχετεύσει λαθραία στο εξωτερικό.Οι ποσότητες τσιγάρων κατασχέθηκαν και πρόκειται να παραδοθούν στο Τελωνείο Ηγουμενίτσας.

30χρονος νεκρός σε τροχαίο στη Σκλίβανη Ιωαννίνων

Ένας ακόμη νέος άφησε νωρίς το πρωί την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο,μετά από δυστύχημα σημειώθηκε στο 22ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας κοντά στη Σκλίβανη.Το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε, βρέθηκε πεσμένο σε χαράδρα βάθους 150 μέτρων και νεκρός ο 30χρονος οδηγός, ύστερα από εκτροπή και κατακρήμνιση του οχήματος.Προανάκριση για τις συνθήκες του δυστυχήματος ενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων.

ΠΡΕΒΕΖΑ: Σύλληψη Αλβανού δραπέτη

Στον εθνικό δρόμο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας κοντά στο Κανάλι, συνελήφθη 40χρονος Αλβανός, γιατί στην κατοχή του βρέθηκε ένα πιστόλι των 9mm με γεμιστήρα χωρίς σφαίρες και ένα πλαστό ειδικό δελτίο ταυτότητας ομογενούς.Ο 40χρονος κατά την αποβίβασή του από λεωφορείο του ΚΤΕΛ, απείλησε τους αστυνομικούς με το όπλο και πάτησε τη σκανδάλη χωρίς αυτό να εκπυρσοκροτήσει, αφού δεν είχε σφαίρες. Όπως προέκυψε από την έρευνα, ο δράστης, από 3 Οκτωβρίου 2011, εθεωρείτο δραπέτης καθότι είχε παραβιάσει άδεια που είχε λάβει από τις φυλακές Αλικαρνασσού, όπου εξέτιε ποινή κάθειρξης 17 ετών και 11 μηνών, για αγορά - μεταφορά και κατοχή ναρκωτικών, απόπειρα ανθρωποκτονίας, ληστεία και παράνομη οπλοκατοχή.

Χωρίς προβλήματα ο ΠΑΣ Γιάννενα κόντρα στον Πλατανιά

Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η προετοιμασία του ΠΑΣ Γιάννινα ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος με τον Πλατανιά στους «Ζωσιμάδες».Οι Ηπειρώτες που έδειξαν καλό πρόσωπο στα φιλικά προετοιμασίας, θέλουν να ξεκινήσουν με το δεξί τις υποχρεώσεις τους στο νέο πρωτάθλημα, ευελπιστώντας να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα την παραμονή. Πρώτο εμπόδιο δεν είναι άλλο από τους νεοφώτιστους Κρητικούς οι οποίοι ταξιδεύουν στα Ιωάννινα με όνειρα, φιλοδοξίες και ενθουσιασμό.Παρόλα αυτά ο Γιάννης Χριστόπουλος βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να έχει όλα τα όπλα στη διάθεσή του.Αναλυτικά η 19μελής αποστολή του ΠΑΣ: Τσουκαλάς, Τζημόπουλος, Τζάνης, Ταμπάσης, Πατσατζόγλου, Πάντος, Ντάσιος, Μιχαήλ, Κοροβέσης, Κολοβέτσιος, Γιάκος, Γεωργίου, Βίλα, Λίλα, Κεϊτά, Ίλιτς, Φεγκρά, Ντε Βινσέντι, Νικλητσιώτης.


"Κόκκινο" για τους συγγενείς στο δημόσιο, "πράσινο" για τους Καλαματιανούς στα Προξενεία

Ύστερα από τα κυβερνητικά ρεζιλίκια με τους διορισμούς γαλάζιων συγγενών από το παράθυρο, ο πρωθυπουργεύων Αντώνης Σαμαράς έσπευσε να βάλει... "φρένο". Την ίδια στιγμή όμως διορίζει συγχωριανούς του από την Πύλο Μεσσηνίας στα Προξενεία ως Μορφωτικούς Ακολούθους. Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν υπονοούμε τίποτα αρνητικό για τον Μεσσήνιο νεοδιορισθέντα μορφωτικό ακόλουθο στο προξενείο Κορυτσάς της Αλβανίας, τον οποίο ούτε γνωρίζουμε και του οποίου το ήθος και την επιστημονική επάρκεια δεν αμφισβητούμε. Με τον ασόβαρο Σαμαρά τα έχουμε που συνεχίζει να πουλάει τρέλα και όσους δεν είμαστε από τη Μεσσηνία να μας περνάει για... αμερικανάκια!!!

Αναγκαία η επέκταση της Λεωφόρου Γεννηματά έως τον κόμβο Κουτσελιού

Γράφει ο Βασίλης Βλέτσας
Η αναβάθμιση της Ε.Ο. Ιωαννίνων-Άρτας που σχεδίασε και υλοποιεί η Περιφέρεια Ηπείρου σε συνδυασμό με την πολιτική απόφαση που πρέπει να παρθεί για την επέκταση της Λεωφόρου Γεννηματά έως τον κόμβο Κουτσελιού, θα δημιουργήσουν δύο ισάξιους οδικούς άξονες που θα αποσυμπιέσουν και θα σηκώσουν το κυκλοφοριακό βάρος της εισόδου εξόδου από το λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων για πολλές δεκαετίες.Η επέκταση της Λεωφόρου Γεννηματά έως τον κόμβο Κουτσελιού είναι οφθαλμοφανές ότι θα συμπληρώσει το «παζλ» με την οδό Βογιάνου, την Κενάν Μεσσαρέ, την εκσυγχρονισμένη Ε.Ο. Ιωαννίνων-Άρτας και την περιφερειακή οδό, εξαφανίζοντας την τεράστια ανάσxεση που παρατηρείται καθημερινά τις ώρες αιχμής στην είσοδο-έξοδο της πόλης .Επίσης με την ολοκλήρωση της οδού Γεννηματά, τα εισερχόμενα αυτοκίνητα θα οδηγούνται αυτόματα στα τρία μεγάλα παρκινγκ της πόλης (στα Παλαιά Σφαγεία, στα Λιθαρίτσια ή στο υπόγειο παρκινγκ της πλατείας) μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της πόλης. Τέλος, μια πιθανή, μελλοντική αναβάθμιση του αερολιμένα Ιωαννίνων θα φέρει νέες απαιτήσεις, οι οποίες θα απαντηθούν με την υπογειοποίηση του Ιστορικού Κέντρου και τη σύνδεση της λεωφόρου Γεννηματά με τη Γ. Παπανδρέου, τη λεωφόρο Γράμμου και το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων .Ιστορικά, αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός και η επέκταση της οδού Γεννηματά ήταν πρόταση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής του Δήμου Ιωαννιτών που έγινε αποδεκτή από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. Επίσης η Δημοτική Αρχή του πρώην Δήμου Ανατολής είχε εκτελέσει προκαταρκτικές εργασίες για την υποδοχή της Λεωφόρου. Για το εν λόγω ζήτημα, είχε αποφανθεί θετικά το Δημοτικό Συμβούλιο του πρώην Δήμου Παμβώτιδας μετά από έντονη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η πρωτοβουλία της εκπόνησης των αναγκαίων μελετών από την πρώην Νομαρχία Ιωαννίνων και η δηλωμένη υποχρέωση της Εγνατίας Οδού να συμβάλει στην ολοκλήρωση του έργου.Αναμφισβήτητα η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να έχει συνέχεια και εμείς ως εκφραστές της έχουμε την αυτονόητη υποχρέωση να συνεχίσουμε το όραμα και τον κόπο των προηγούμενων αιρετών της περιοχής μας. Καλώ την Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων, έστω και αργά, να επανεξετάσει την επέκταση της Λεωφόρου Γεννηματά έως τον κόμβο Κουτσελιού. Θεωρώ αναγκαιότητα να αλλάξει άρδην ο πολιτικός σχεδιασμός της δημοτικής αρχής, τώρα που το ρυθμιστικό σχέδιο των Ιωαννίνων επανήρθε στο προσκήνιο δια μέσου του συντοπίτη μας Αναπληρωτή Υπουργού Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ Σταύρου ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ. Οφείλει ο Δήμος Ιωαννιτών να αφυπνιστεί και εκμεταλλευόμενος την πολιτική συγκυρία να κινηθεί σοβαρά προς όλες τις κατευθύνσεις διεκδικώντας την ολοκλήρωσή της Λεωφόρου Γεννηματά .


Δήμαρχοι με... αγωνιστική διάθεση

Μόνη λύση οι κινητοποιήσεις και για τους αιρετούς της Ηπείρου
Με διάθεση να ακολουθούσουν τις αποφάσεις που πήραν κι άλλες ΠΕΔ της χώρας για λουκέτα ως μορφή αντίδρασης στις περικοπές στην επιχορήγησή τους, ξεκίνησε η διευρυμένη συνεδρίαση της ΠΕΔ Ηπείρου που έγινε παρουσία του πρόεδρου της ΚΕΔΕ, Κώστα Ασκούνη, των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Μαντά και Όλγας Γεροβασίλη αλλά και του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλη Κασσή και Χρήστου Γκόγκα.Παρών έδωσαν επίσης και αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι απ' όλους τους δήμους της Ηπείρου.Κοινή θέση όλων όσων συμμετείχαν στη συνεδρίαση είναι πως η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αυτή τη στιγμή στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού είναι ασφυκτική και δεν επιτρέπει στους δήμους να λειτουργήσουν.Για το λόγο αυτό αναμενόταν και η ΠΕΔ της Περιφέρειάς μας (δεν είχε παρθεί απόφαση την ώρα που γραφόταν το κείμενο) να προτείνει το συμβολικό κλείσιμο των δημαρχείων τις ημέρες του συνεδρίου της ΚΕΔΕ, όπως άλλωστε έχουν κάνει κι άλλες Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων.Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Καλλιθέας, Κώστας Ασκούνης, στην τοποθέτησή του έθεσε το πλαίσιο στο οποίο καλούνται σήμερα να λειτουργήσουν οι δήμοι λέγοντας πως η γενική συνέλευση της ΠΕΔ Ηπείρου γίνεται κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες κρίσης με τις συνέπειες της να έχουν χτυπήσει κάθε πλευρά του κράτους και των πολιτών καλώντας τους αιρετούς της Περιφέρειάς μας να συμπορευτούν με τους συναδέλφους τους σε όλη την Ελλάδα και να δώσουν μαζί έναν αγώνα για να μην καταρρεύσει όπως τόνισε η Τοπική Αυτοδιοίκηση μιας και οι περικοπές που έχουν γίνει σε όλους τους δήμους είναι ουσιαστικά βόμβα στα θεμέλιά τους.«Πρέπει να αντιδράσουμε συλλογικά και δυναμικά σε πανελλαδικό επίπεδο αλλά και να ενημερώσουμε τους πολίτες γιατί αυτοί είναι που θα υποστούν τις συνέπειες μιας πιθανής κατάρρευσης των δήμων», είπε.Ο ίδιος αναφέρθηκε στις περικοπές αλλά και τις διαθρωτικές αλλαγές που έχουν γίνει στην αυτοδιοίκηση τονίζοντας πως αν αυτές και στον βαθμό που έγιναν είχαν πραγματοποιηθεί σε όλους τους κρατικούς φορείς τότε η χώρα θα είχε ήδη πρωτογενές πλεόνασμα.Τέλος έθεσε την κόκκινη γραμμή στις απαιτήσεις των δημάρχων που είναι όπως είπε τα 2,7 δις ευρώ που έχουν συμφωνηθεί ως επιχορήγηση αλλά δεν έχουν δοθεί τα οποία χαρακτήρισε αναγκαία για τη στοιχειώδη λειτουργία των δήμων ενώ κλείνοντας υπογράμμισε ότι αυτή τη στιγμή η χώρα χρειάζεται περισσότερη αυτοδιοίκηση μιας και το αθηνοκεντρικό κράτος είναι αυτό που έφερε την Ελλάδα στην σημερινή της κατάσταση και είναι αδύνατο να την οδηγήσει μακριά από την κρίση.Ο βουλευτής Χρήστος Μαντάς στην ομιλία του σημείωσε πως η σημερινή κατάσταση ήταν λίγο έως πολύ προδιαγεγραμμένη με την εφαρμογή του Καλλικράτη τον οποίο χαρακτήρισε ως νομοσχέδιο – εξυπηρέτηση των μνημονιακών πολιτικών.Παράλληλα κατηγόρησε το κλίμα μέσα στο οποίο λειτουργούσε επί χρόνια η Τοπική Αυτοδιοίκηση λέγοντας πως ήταν σε πολλές περιπτώσεις «το μακρύ χέρι της κεντρικής εξουσίας», αποδίδοντας έτσι ευθύνες σε όσους είχαν στα χέρια τους τις τύχες των δήμων της Ελλάδας για τη σημερινή κατάσταση στην οποία βρίσκονται.Ο Μιχάλης Κασσής με τη σειρά του τόνισε πως μετά από 30 χρόνια στην αυτοδιοίκηση δεν φανταζόταν ποτέ πως θα ερχόταν η ώρα ως βουλευτής να ψηφίσει περικοπές στους δήμους.«Η αυτοδιοίκηση έχει ήδη πληρώσει αρκετά και έχει κάνει μεγάλες περικοπές, δεν γίνεται να πληρώσει ξανά αυτή.Εμείς οι βουλευτές πρέπει να κόψουμε πρώτοι εμείς τις αμοιβές μας και μετά να μιλάμε για περικοπές σε μισθούς δημάρχων και υπαλλήλων. Πρέπει να στείλουμε το μήνυμα αυτό», είπε.Ο Φίλιππας  Φίλιος πρότεινε να υπάρξει πλήρης διασφάλιση της μισθοδοσίας του προσωπικού μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων. Συμπλήρωσε επιπλέον πώς αν σε μικρούς Δήμους περισσεύουν χρήματα από τους ΚΑΠ τότε θα πρέπει να γίνουν μετατάξεις προσωπικού προς αυτούς. Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθούν οι υπηρεσίες τους και παράλληλα θα αποφευχθεί η εφεδρεία εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση.Ο Δήμαρχος πρότεινε ακόμη να ακολουθηθεί μία επιθετική πολιτική σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να αναδειχθεί το πρόβλημα της περιφερειακής κατάρρευσης της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να ενημερωθούν όλοι οι Ευρωβουλευτές ώστε να συμβάλουν από την πλευρά τους στη διάσωση της Αυτοδιοίκησης.Ο κ. Φίλιος επανέλαβε την πρότασή του για απευθείας χρηματοδότηση των Δήμων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με το ποσό του ενός δις ώστε να καταφέρουν να πάρουν άμεσα ανάσα.Παράλληλα έκανε ειδική μνεία στην κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη αλλαγής του τρόπου χρηματοδότησης λόγω και του υψηλού κόστους που θα απαιτηθεί αυτή τη φορά για το πετρέλαιο θέρμανσης.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Την εξαίρεση των Σχολείων από την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Ένα δίκαιο αίτημα που συνδέεται άμεσα με τη δεινή οικονομική στάση των δήμων, αναδεικνύουν οι καθηγητές και δάσκαλοι της χώρας μέσω των συνδικαλιστικών τους οργάνων (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ).Αυτό δεν είναι άλλο από την εξαίρεση των σχολείων από την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Τώρα γιατί η ΠΕΔ Ηπείρου στη χθεσινή συνεδρίαση της Γ.Σ. απαξίωσε να ασχοληθεί με το θέμα, μόνο οι ίδιοι οι δήμαρχοι μπορούν να μας το απαντήσουν. Στο φινάλε αυτοί θα κληθούν να πληρώσουν και το λογαριασμό του πετρελαίου. Εκτός κι αν ζουν ακόμη στον κόσμο τους και φαντάζονται ότι θα τσιμπήσουν έξτρα φράγκα από το υπουργείο Εσωτερικών. Ούτε για αστείο. Έτσι δεν είναι κ. Παπαλέξη ή μήπως διαφωνείς;

ΠΡΕΒΕΖΑ:Θανατηφόρο τροχαίο στην Λούτσα

Τραγική κατάληξη είχε η βόλτα δύο νέων παιδιών από την Πρέβεζα σήμερα το πρωί.Νεκρός ανασύρθηκε από το αυτοκίνητο ο συνοδηγός του οχήματος 21 χρονών ενώ ελαφριά τραυματισμένος ο οδηγός 25 χρονών.Το νήμα της ζωής ενός 21χρονου, από την Πρέβεζα, κόπηκε σήμερα το πρωί όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ως συνοδηγός, και είχε κατεύθυνση προς Πρέβεζα, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, εξετράπη της πορείας του με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.Το τροχαίο συνέβη γύρω στις 07:00 στην ε.ο. Πρέβεζας Ηγουμενίτσας στο ύψος του χωριού της Λούτσας.

pamepreveza

Τα νέα του δεκατρία μεταγραφικά αποκτήματα παρουσίασε ο ΠΑΣ

Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα τύπου Γεώργιος Λαγούδης του Ε.Σ.Ι. «ΟΙ ΖΩΣΙΜΑΔΕΣ» η παρουσίαση των νεοαποκτηθέντων ποδοσφαιριστών της ομάδας των Ιωαννίνων.Συγκεκριμένα, ο ΠΑΣ παρουσίασε δεκατρείς παίκτες, οι οποίοι είναι οι εξής: Αυγενικού, Γανωτής, Ίλιτς, Κολοβέτσιος, Κοροβέσης, Κωστάκης, Μπακόλας, Μπαμπανιώτης, Μπέριος, Νικλητσιώτης, Ρουμπουλάκου, Τσουκαλάς και Τοπούζης.Παράλληλα, έγινε και η παρουσίαση των τριών νέων εμφανίσεων με τις οποίες θα αγωνίζεται η ομάδα μας κατά την φετινή περίοδο.Τις φανέλες παρέδωσαν στους ποδοσφαιριστές ο πρόεδρος κος Γιώργος Χριστοβασίλης και τα μέλη του Δ.Σ. Χρήστος Παπαγεωργίου και Γιάννης Ιωάννου.