_______________________________

Δευτέρα, 2 Ιανουαρίου 2012

Τα δεδομένα για το κοίτασμα πετρελαίου στην περιοχή του Καλπακίου


Τα δεδομένα για το κοίτασμα πετρελαίου στην περιοχή του Καλπακίου:Εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί υψηλού κόστους σεισμική και γεωτρητική έρευνα για τον εντοπισμό πετρελαιοπιθανών γεωλογικών στόχων σε μεγάλα βάθη (> 4.000 μέτρα). Η γεώτρηση σε μία μεγάλη πετρελαιοπιθανή γεωλογική δομή δεν ολοκληρώθηκε για τεχνικούς λόγους (υψηλές πιέσεις) και η περιοχή επεστράφη από την κοινοπραξία που είχε τα δικαιώματα κατά τον πρώτο Γύρο Παραχωρήσεων. Οι πρώτες εκτιμήσεις για εκτιμώμενα απολήψιμα αποθέματα ανέρχονται σε 50-80 εκατ. βαρέλια. Η περιοχή εκτιμάται ότι θα προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω και της γειτονίας της με την Αλβανία, η οποία διαθέτει ανάλογα πετρελαϊκά συστήματα.

Δημοσιεύτηκε η πρώτη προκήρυξη για το πετρέλαιο στο Καλπάκι

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την υποβολή προσφορών εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις περιοχές των Ιωαννίνων, του Πατραϊκού Κόλπου και του Κατάκολου, με τη διαδικασία της Ανοιχτής Πρόσκλησης (Open Door), όπως ανακοίνωσε την Δευτέρα το υπουργείο Περιβάλλοντος.Οι τρεις περιοχές εκτιμάται ότι περιλαμβάνουν αποθέματα της τάξεως των 250 εκατομμυρίων βαρελιών.Οι προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να απευθυνθούν έως τις 3 το απόγευμα της Δευτέρας, 2 Ιουλίου 2012, στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Προσφορές που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω ημερομηνία και ώρα δεν θα ληφθούν υπόψη στα πλαίσια της παρούσας πρόσκλησης.Σύμφωνα με την προκήρυξη, τα κριτήρια επιλογής των εταιρειών που θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των περιοχών είναι τα εξής: 1) Οικονομική ικανότητα, τεχνική εμπειρία, τεχνικές και οικονομικές παράμετροι των ανταγωνιστικών προσφορών, καθώς και ποιότητα του προγράμματος εργασιών και χρονοδιάγραμμα. 2) Γεωλογική γνώση του αιτούντος για την ευρύτερη γεωγραφικά περιοχή ενδιαφέροντος και ο τρόπος διεξαγωγής της έρευνας ώστε να παρέχει ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. 3) Εμπειρία στην όρυξη γεωτρήσεων μεγάλου βάθους και σε ιδιαίτερα γεωλογικά περιβάλλοντα. 4) Εμπειρία σε διαχείριση έργων σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, και σε περιοχές με τουριστική ανάπτυξη. 5) Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί σε κάθε έλλειψη αποτελεσματικότητας ή ευθύνης και επιδόσεων που τυχόν επέδειξε ο αιτών, σχετικά με υποχρεώσεις που απορρέουν από προηγούμενες παραχωρήσεις σε αυτόν. 6) Εάν ο αιτών αποτελεί μέλος κοινοπραξίας, τότε η σύνθεση της κοινοπραξίας, ο εντολοδόχος που θα προτείνεται καθώς και η συλλογική ικανότητα της κοινοπραξίας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη. Μετά την αξιολόγηση των προσφορών κάθε πρόσωπο που θα κριθεί ότι πληρεί τις απαιτήσεις της πρόσκλησης θα προσκληθεί από το υπουργείο σε διαπραγμάτευση σε ανταγωνιστική βάση για τις υπό παραχώρηση περιοχές.Οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν στη βάση του σχεδίου σύμβασης μίσθωσης, ενώ το υπουργείο διατηρεί το δικαίωμα οποιαδήποτε χρονική στιγμή να απορρίψει οποιαδήποτε προσφορά ή να κηρύξει τη διαδικασία άγονη ή να αποκλείσει υποψήφιο που πληροί τους υποχρεωτικούς όρους.Τα μισθώματα (Royalties) θα κυμαίνονται μεταξύ κατώτατου ορίου 2% και μέγιστου 20% επί της ποσότητας των Υδρογονανθράκων που θα παραχθούν και θα αποδίδονται σε χρήμα ή είδος.Επίσης ο ανάδοχος υπόκειται σε ειδικό φόρο εισοδήματος 20% και σε περιφερειακό φόρο με συντελεστή 5%, χωρίς καμία πρόσθετη τακτική ή έκτακτη εισφορά, τέλος ή άλλη επιβάρυνση οποιασδήποτε φύσεως υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου.

Θανατηφόρο τροχαίο στη Θεσπρωτία

Χθες το πρωί στο 12ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Φιλιατών - Μαυρονερίου, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 84χρονος ημεδαπός, εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού.Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος ενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Φιλιατών Θεσπρωτίας.

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, μόνοι οι: Μ. Παντούλας-Β. Αργύρης και Κ. Τασούλας κυκλοφορούσαν στα Γιάννενα

Το πρωί του περασμένου Σαββάτου όλα τα Γιάννενα βρισκόταν στο κέντρο της πόλης είτε για να κάνουν τα τελευταία τους ψώνια είτε για να χαζέψουν στην αγορά είτε για να πιουν το καφεδάκι τους. Σε άλλες εποχές θα σκοντάφταμε κάθε τρεις και λίγο επάνω σε κάποιο βουλευτή ή πολιτευτή. Σήμερα όμως τα πράγματα είναι δύσκολα για τους πολιτικούς που λένε και ξελένε ή γι' αυτούς που συνεχίζουν να τάζουν λαγούς και πετραχήλια αλλά μετά τους... ψάχνουν! Γι' αυτό και κάποιοι φρόντισαν να κρυφτούν, ενώ κάποιοι άλλοι (Μιχάλης Παντούλας, Βαγγέλης Αργύρης και Κώστας Τασούλας),χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα κυκλοφορούσαν στην πόλη, συζητούσαν με τους πολίτες και αντάλασσαν ευχές,εισπράτοντας προσωπικά την αποδοχή του κόσμου αλλά και μια σχετική γκρίνια για το γενικό πολιτικό σύστημα. Τους άλλους δύο τους ψάχνουμε...

Η Πολιτιστική Ένωση Παραμυθιωτών Αθήνας, κόβει την Πρωτοχρονιάτικη Πίτα της

Αγαπητοί φίλοι & συμπατριώτες, μέλη του Συλλόγου:Με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων και του νέου έτους 2012, επικοινωνούμε και πάλι μαζί σας για να σας ενημερώσουμε ότι:Η εκδήλωση- Κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας- , θα γίνει στις 22 Ιανουαρίου, ημέρα Κυριακή και ώρα 11:30 π.μ., στην όμορφη συνοικία του Ψυρρή και στη ταβέρνα «Στου κορρέ» Αγίων Αναργύρων 20-22. Τηλ.2103215291 Το Πρόγραμμα της εκδήλωσης:
11,30 έως 12,30 κοπή πίτας 13,00 έως 14,00 γεύμα (πλήρες μενού με ποτό). Ακολουθεί γλέντι με την ορχήστρα του καταστήματος.

Μεταφορά μαθητών και οικονομικά στη σύσκεψη ΠΕΔαρχών με Κουκουλόπολο

Στα αποτελέσματα της έκτακτης συνάντησης που είχαν την Τετάρτη 28-12-2011 οι πρόεδροι των ΠΕΔ με τον Υφυπουργό Εσωτερικών Π. Κουκουλόπουλο αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου, Δήμαρχος Αρταίων Γιάννης Παπαλέξης. Ο κ. Παπαλέξης εμφανίστηκε αισιόδοξος, μετά και από τις σχετικές διαβεβαιώσεις του Υφυπουργού, ότι σύντομα θα βρεθεί λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, το οποίο συζητήθηκε κατά κύριο λόγο στη συνάντηση και το οποίο απασχολεί όλους τους Δήμους της χώρας. Για το θέμα αναμένεται η έκδοση σχετικής εγκυκλίου από το Υπουργείο. Στη σύσκεψη τέθηκαν και τα οικονομικά θέματα των Δήμων. Όπως είπε ο κ. Παπαλέξης κατά την επιστροφή του από τη σύσκεψη αυτή, διαφαίνεται μια "ανάσα" στα οικονομικά των Δήμων ενώ τόνισε ότι θα εξοφληθούν όλες οι οφειλές για τα έργα του ΘΗΣΕΑΣ.«Από τις 9 του μηνός εάν δεν λυθεί το θέμα, που δεν λύθηκε σε ποσοστό 80%, σε όλους τους Δήμους της Ελλάδας, θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα όσον αφορά την μετακίνηση των μαθητών» τόνισε ο κ. Παπαλέξης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το γεγονός ότι η χιλιομετρική αποζημίωση είναι πάρα πολύ χαμηλή, περίπου 5 φορές κάτω από πέρυσι τόνισε, σε βαθμό που δεν δίνει τη δυνατότητα στο μεταφορέα να ασχοληθεί. «Δηλαδή αν ένας μεταφορέας πέρυσι έπαιρνε 100 € για ένα δρομολόγιο, φέτος καλείται να το κάνει με 20-25 €. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι πάρα πολύ μεγάλη η διαφορά. Κάπου ανάμεσα θα έπρεπε να είναι η λύση και εκεί προσανατολίζεται το Υπουργείο το οποίο ίσως δώσει μία μικρή αύξηση της τάξης του 15-20% οπότε έτσι θα λυθούν αρκετά ζητήματα» είπε.Ειδικότερα ως προς το θέμα της μεταφοράς των μαθητών ο κ. κ. Παπαλέξης τόνισε:«Επειδή οι μέρες τελείωσαν, οι διαγωνισμοί έγιναν και απέβησαν άκαρποι οι περισσότεροι, κάναμε διαπραγματεύσεις με τους μεταφορείς, δεν βρέθηκε λύση σε μεγάλο ποσοστό γιατί ενώ τα προηγούμενα χρόνια η διαχείριση αυτή γινόταν λίγο large, είχε ανοίξει και είχε μία σπατάλη και υπήρχαν και γκρίζες ζώνες αν θέλετε, φέτος για να λυθεί το θέμα αυτό, που έπρεπε να σταματήσει αυτή η αιμορραγία, το Υπουργείο μελέτησε ένα διαφορετικό σύστημα για τη μεταφορά και την χιλιομετρική αποζημίωση. Όμως το περιόρισε τόσο πολύ το θέμα που από τη μια άκρη πήγαμε στην άλλη. Απ’ τη σπατάλη πήγαμε στο εντελώς τζάμπα με αποτέλεσμα πάρα πολλοί μεταφορείς δεν προσήλθαν στις δημοπρασίες. Αυτό δημιούργησε ζήτημα. Φτάσαμε στο παρά πέντε, κληθήκαμε στην Αθήνα και συζητήσαμε. Θέσαμε τα θέματα όπως έπρεπε απ’ την εμπειρία μας και απ’ το τι συμβαίνει στην περιοχή του καθενός και δεσμεύτηκε ο Υπουργός ότι εντός της σήμερον νομίζω θα δώσει μια λύση, ή μια μικρή παράταση ή μια μικρή βελτίωση του μαθηματικού τύπου έτσι ώστε η χρηματική αποζημίωση να αυξηθεί λίγο για να γίνει σύμφορη η μεταφορά των μαθητών από πλευράς των μεταφορέων. Περιμένουμε λοιπόν από στιγμή σε στιγμή μια εγκύκλιο η οποία θα δίνει μια λύση στο πρόβλημα, προσωρινή προφανώς, γιατί από τον Μάρτιο-Απρίλιο ούτως ή άλλως θα πάμε σε άλλους διαγωνισμούς οι οποίοι θα γίνουν σε άλλη βάση, με νέα δεδομένα, με την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει με το νέο σύστημα ώστε την επόμενη σχολική χρονιά να μην έχουμε αυτά τα προβλήματα. Παρόλα αυτά το θέμα πρέπει να λυθεί και θα λυθεί άμεσα γιατί δεν είναι δυνατόν στις 9 του μηνός που θα ξεκινήσουν τα σχολεία να μην μπορούν οι μαθητές να μεταφερθούν και κυρίως τα παιδιά με ειδικές ανάγκες».

Μπήκαμε στο 2012 και ακόμα περιμένουμε την ανακύκλωση

Ίσως και να είμαστε η τελευταία μεγαλούπολη της χώρας που δεν έχουμε στοιχειώδεις δομές ανακύκλωσης. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι ντόπιοι επιχειρηματίες που καταφέρνουν και μας προσφέρουν ότι δεν μπορεί εδώ και δεκαετίες ο δήμος Ιωαννιτών. Κύριε Μπέκα, αισίως μπήκαμε στο 2012 και ακόμα περιμένουμε...

Σύλληψη Γιαννιώτη πολιτικού μηχανικού με 68 καταδικαστικές αποφάσεις για χρέη στο Δημόσιο

Τον σταμάτησαν για τυχαίο έλεγχο οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ στις Αχαρνές. Στο Τμήμα Ασφαλείας όπου οδηγήθηκε, οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. έμειναν εμβρόντητοι όταν διαπίστωσαν πως σε βάρος του 54χρονου πολιτικού μηχανικού εκκρεμούσαν 68 καταδικαστικές αποφάσεις για εισφορές από το Πλημμελειοδικείο Ιωαννίνων.Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έγιναν γνωστές, πρόκειται για τον πολιτικό μηχανικό Σ.Χ. Το Πλημμελειοδικείο Ιωαννίνων είχε εκδώσει σε βάρος του, ερήμην, 68 καταδικαστικές αποφάσεις. Η συνολική ποινή που του έχει επιδικαστεί ανέρχεται σε φυλάκιση 46 ετών και χρηματική ποινή της τάξης των 113.850 ευρώ. Αλλά ο εν λόγω παρέμενε ελεύθερος. Μετά τη σύλληψή του ο 54χρονος οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Εκτελέσεως Ποινών.Δεν είναι η πρώτη φορά που μηχανικός ή υπεύθυνος κατασκευαστικής ή τεχνικής εταιρείας συλλαμβάνεται για οφειλές και χρέη προς το Δημόσιο. Τον «χορό» των συλλήψεων είχε ανοίξει αρχές Νοεμβρίου η Οικονομική Αστυνομία με τη σύλληψη 62χρονου διευθύνοντος συμβούλου μεγάλης τεχνικής εταιρείας για οφειλές ύψους 7,9 εκατ. ευρώ. Ο επιχειρηματίας ισχυρίστηκε πως τα χρέη του αφορούσαν ΦΠΑ, τα οποία δεν του είχε καταβάλει ακόμη το ελληνικό Δημόσιο.Τον Νοέμβριο ακόμη ένας 74χρονος, πρώην ιδιοκτήτης και διευθυντής κατασκευαστικής εταιρείας, είχε συλληφθεί από την Οικονομική Αστυνομία για χρέη προς το Δημόσιο περίπου 176.000 ευρώ. Τα χρέη αφορούν εταιρεία κατασκευών που διατηρούσε μέχρι το 2005, αλλά που σήμερα έχει τερματίσει τη λειτουργία της.

 Χρέη 3,5 εκ. ευρώ
7 Αρχές Δεκεμβρίου οι αστυνομικές Αρχές συνέλαβαν στην Αχαΐα 74χρονη διευθύντρια κατασκευαστικής εταιρείας που χρωστούσε στο Δημόσιο περισσότερα από 3,5 εκατ. ευρώ. Εκείνες τις ημέρες ένας 55χρονος πολιτικός μηχανικός και διαχειριστής-εκπρόσωπος τεχνικής εταιρείας είχε συλληφθεί από αστυνομικούς του Τμήματος Αναζητήσεων της Διεύθυνσης Ασφαλείας Θεσσαλονίκης για οφειλές προς το Δημόσιο. Ειδικότερα, ο 55χρονος δεν προέβη σε απόδοση ΦΠΑ ύψους 92.507 ευρώ για το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η Ιουλίου του 2011.Παράλληλα, συλλήψεις πραγματοποιεί και το ΣΔΟΕ, σε επιχειρηματίες που χρωστούν κυρίως ΦΠΑ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη σύλληψη του 54χρονου πολιτικού μηχανικού οφείλεται στον τυχαίο έλεγχο της ομάδας ΔΙΑΣ και όχι στη δράση της Οικονομικής Αστυνομίας ή των άλλων οικονομικών διωκτικών αρχών.

Τον Αύγουστο τα νεότερα για τις εστίες

Παράταση μέχρι τον Αύγουστο έλαβαν τα πανεπιστήμια σχετικά με τη λειτουργία των εστιών του Ιδρύματος Νεότητας, μετά τη συνάντηση του Συντονιστικού Οργάνου της Συνόδου των Πρυτάνεων με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο. Από την πρώτη στιγμή, οι πρυτανικές αρχές των πανεπιστημίων είχαν εκφράσει τη διαφωνία τους στην μεταφορά της αρμοδιότητας των εστιών του Ιδρύματος Νεότητας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, εξαιτίας της κατάργησης του φορέα.Οι κύριες αντιδράσεις τους αφορούσαν την απουσία ενημέρωσης για την όλη διαδικασία, αλλά κυρίως την απουσία ενημέρωσης για τους πόρους που θα απαιτηθούν για τη λειτουργία των εστιών.Είναι χαρακτηριστικό πως για την εστία του Ιδρύματος Νεότητας που λειτουργεί στα Γιάννινα (στην περιοχή Δομπόλη) το λειτουργικό κόστος αγγίζει το 1 εκ. ευρώ ετησίως. Κόστος που δεν μπορεί να καλυφθεί από το ίδιο το Πανεπιστήμιο εξαιτίας των περιορισμένων οικονομικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Σύμφωνα με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τριαντάφυλλο Αλμπάνη, κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας εκφράστηκαν όλες οι ανησυχίες για τη διαδικασία μεταφοράς των αρμοδιοτήτων. Τελικά αποφασίστηκε να διατηρηθεί η λειτουργία των εστιών του Ιδρύματος Νεότητας ως έχει, μέχρι τον Αύγουστο, ώστε να είναι πιο ομαλή η διαδικασία μεταφοράς.Ζητούμενο ήταν τι θα γίνει με το προσωπικό του Ιδρύματος, που από το Νοέμβριο ήταν στον «αέρα» και μάλιστα απλήρωτο. Σύμφωνα με τον κ. Αλμπάνη, αποφασίστηκε η μεταφορά του προσωπικού των εστιών, που αγγίζει τα 200 άτομα πανελλαδικά, στα πανεπιστήμια. Όπως ανακοίνωσε, χθες υπεγράφησαν οι σχετικές αποφάσεις και μεταφέρθηκαν τα 14 άτομα των εστιών Δομπόλης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Μάλιστα, αποφασίστηκε να καλυφθούν αναδρομικά οι πράξεις των πρυτανικών αρχών.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ

Τροχαίο με 1 νεκρό και 3 τραυματίες στην Άρτα

Ένας νεκρός και τρεις τραυματίες, εκ των οποίων ο ένας σοβαρά, είναι ο απολογισμός μετωπικής σύγκρουσης δυο επιβατικών αυτοκινήτων που έγινε χθες το πρωί στο 18ο χλμ. του εθνικού δρόμου Άρτας-Ιωαννίνων. Από τα συντρίμμια του ενός αυτοκινήτου ανασύρθηκε νεκρός ο 31Χχρονος συνοδηγός και σοβαρά τραυματισμένος ο 28χρονος οδηγός. Οι δύο επιβαίνοντες στο άλλο αυτοκίνητο, ο 28χρονος οδηγός και η 39χρονη συνοδηγός του τραυματίσθηκαν ελαφρά.

Έξι μήνες προθεσμία για τη «Δωδώνη»

Μέχρι τον προσεχή Ιούλιο η Αγροτική Τράπεζα θα έχει πουλήσει τις θυγατρικές της, μεταξύ αυτών και τη «Δωδώνη». Συγκεκριμένα, η τράπεζα εκτιμά ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει, θα πρέπει να έχει πουλήσει τις εταιρίες μέχρι τις 30 Ιουνίου 2012.Εάν δεν το κάνει αυτό, τότε θα πρέπει να δώσει εντολή στον Εντολοδόχο Αποεπένδυσης να πουλήσει τις συμμετοχές τις τράπεζας στις εταιρίες μέχρι το τέλος της χρονιάς. Εάν η τράπεζα αποδείξει ότι δεν μπορεί να πουλήσει τις μετοχές μέχρι το τέλος του Ιουνίου, λόγω αδυναμίας να πετύχει τις τιμές πώλησης που αναφέρονται ενδεικτικά στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, τότε θα πάρει εξάμηνη παράταση.Η αναπόδραστη ελέω μνημονίου διαδικασία θα φτάσει λοιπόν στην εκποίηση της εταιρίας. Ωστόσο, οι όροι που αναφέρει η τράπεζα ίσως μεγαλώνουν το παράθυρο παρέμβασης των ενώσεων και των συνεταιρισμών, οι οποίοι προσπαθούν να πάρουν την τύχη της γαλακτοβιομηχανίας στα χέρια τους, με ένα σοβαρό μειονέκτημα όμως: την έλλειψη κεφαλαίων. Βέβαια, το καταστατικό της εταιρίας τους ευνοεί στην «κούρσα» της πώλησης, καθώς ορίζει ότι η ΑΤΕ δεν μπορεί να πουλήσει τις μετοχές, αλλά να τις παραχωρήσει στην ονομαστική τους αξία, στους μετόχους που θα παραμείνουν στο ιδιοκτησιακό σχήμα. Εάν όμως η ΑΤΕ δεν πετύχει τις, υψηλές γενικά, τιμές που ορίζονται στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, ίσως να ανοίγει ο δρόμος για μια συμφωνία σε χαμηλότερες τιμές. Ήδη πάντως οι ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών έχουν προχωρήσει στην αναζήτηση τεχνικού συμβούλου για να αναλάβει την «εκστρατεία» της παρέμβασης στην αγοραπωλησία.

 Προσέγγιση για τη ΖΩ-ΔΩ
Μια πρώτη προσέγγιση των δύο πλευρών πάντως, της τράπεζας και των ενώσεων, φαίνεται ότι έχει επιτευχθεί για το θέμα της ΖΩ-ΔΩ, της τέως ΕΛΒΙΖ, επίσης θυγατρικής της ΑΤΕ. Η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιωαννίνων αποφάσισε να αποδεχθεί την πρόταση της τράπεζας, να περάσει δηλαδή η διαχείριση του εργοστασίου στην Πεδινή, στους παραγωγούς μέσω πρωτοβάθμιου συνεταιρισμού. Θα προηγηθεί η αποτίμηση της αξίας του εργοστασίου, η εξαγορά του οποίου από τη «Δωδώνη» πριν από τρία χρόνια ξεσήκωσε αντιδράσεις καθώς και ζημίωσε την εταιρία, αλλά και δεν έφερε αποτέλεσμα στην «καθετοποίηση» της παραγωγής αφού δεν μπόρεσε να δώσει ανταγωνιστικές τιμές στους κτηνοτρόφους για τις ζωοτροφές.

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Κάηκαν Ι.Χ. στα Γιάννενα

Από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία τα ξημερώματα της Δευτέρας εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε σταθμευμένο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να προκληθούν μικρές υλικές ζημιές στο εμπρόσθιο μέρος του.Η φωτιά επεκτάθηκε και σε παρακείμενο σταθμευμένο όχημα, με αποτέλεσμα να προκληθούν μικρές υλικές ζημιές στο πίσω μέρος. Η πυρκαγιά κατασβήστηκε από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ιωαννίνων, η οποία επελήφθη και της προανακρίσεως.

Μέχρι 30 Ιουνίου 2012 παρατείνεται το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

Λύση στο πρόβλημα, που αντιμετώπιζε το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και το οποίο έληγε στις 31/12/2011, δίνεται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο.Όπως αναφέρει η αναπληρώτρια υπουργός Εσωτερικών Φώφη Γεννηματά, με την πράξη αυτή ρυθμίζεται ρητά, εκτός από το θέμα της χρηματοδότησης και η παράταση έως τις 30.6.2012, τόσο του προγράμματος όσο και των συμβάσεων ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στα νομικά τους πρόσωπα, για την υλοποίηση της συγχρηματοδοτούμενης κατά το 2011 πράξης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Έτσι, εξασφαλίζεται η συνέχιση της παροχής των υπηρεσιών από τους ίδιους εργαζόμενους ανεξάρτητα από την πηγή της χρηματοδότησης (συγχρηματοδοτούμενης ή μη).

ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΕΝΑ:"Τέλος" ο Κουέβας, ακολουθεί ο Ζαϊρί

Παρελθόν αποτελεί για τον ΠΑΣ Γιάννινα, ο Αργεντίνος Κουέβας, καθώς δεν κατάφερε να προσφέρει τα αναμενόμενα. Η διοίκηση της ομάδας, αποφάσισε να λύσει τη συνεργασία μαζί του και πλέον ο παίκτης είναι ελεύθερος για να συνεχίσει την καριέρα του σε ομάδα της αρεσκείας του.Από κει και πέρα, ανάλογο φαίνεται πως θα είναι και το μέλλον του Ζαουάντ Ζαϊρί, καθώς και αυτός δεν έχει καταφέρει να προσφέρει στην ομάδα των Ιωαννίνων. Ο Αγγελος Αναστασιάδης, δεν φαίνεται να τον περιλαμβάνει στα πλάνα του, με αποτέλεσμα να βρίσκεται και αυτός κοντά στην έξοδο.Τέλος ο Κεϊτά έχει καταφέρει να εκνευρίσει τους ανθρώπους της ομάδας, καθώς δεν έχει καταφέρει ακόμα να επιστρέψει στα Γιάννινα μετά την άδεια που είχε πάρει για να περάσει την Πρωτοχρονιά με τους δικούς του ανθρώπους και δεν αποκλείεται να κληθεί σε απολογία.

Κατανοητή η υποψηφιότητα Μαυρέα

Ο Τρ. Αλμπάνης για τη συμμετοχή του αντιπρύτανη στις εκλογές
Πλήρη κάλυψη στην απόφαση του αντιπρύτανη Βενετσάνου Μαυρέα να υποβάλει υποψηφιότητα για το Συμβούλιο Διοίκησης, οι εκλογές για την ανάδειξη των μελών του οποίου αναμένεται να διεξαχθούν στις 23 Ιανουαρίου, προσέφερε με δηλώσεις του ο πρύτανης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων,Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, τονίζοντας πως ο κ. Μαυρέας έκρινε ότι μπορεί να προσφέρει και από αυτή τη θέση, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο δεν είναι καθόλου κατακριτέο.Η ανακοίνωση των 29 υποψηφίων για το Συμβούλιο Διοίκησης, είχε προκαλέσει έκπληξη αφού ανάμεσα στα ονόματα αυτά συγκαταλέγονται 8 μέλη της τωρινής Συγκλήτου η οποία με ομόφωνες αποφάσεις της έχει ταχθεί τόσο κατά συγκεκριμένων άρθρων του νέου νόμου, όσο και κατά της διεξαγωγής των εκλογών μέσα στον Ιανουάριου.Έτσι εύλογα δημιουργήθηκαν απορίες για το πώς μπορούν να συνδυαστούν οι αποφάσεις κατά των εκλογών και η υποψηφιότητα σε αυτές, πολύ περισσότερο όταν αυτή προέρχεται από ένα μέλος της Πρυτανείας.Ο κ. Αλμπάνης σημείωσε πως ο αντιπρύτανης επέλεξε να είναι υποψήφιος κρίνοντας ότι μπορεί να προσφέρει, αν εκλεγεί, και από τη νέα αυτή θέση, μιας και το Συμβούλιο Διοίκησης έχει αυξημένες αρμοδιότητες.Σε ότι αφορά την «αντίθεση» που δημιουργείται με την ομοφωνία του στις αποφάσεις της Συγκλήτου που δεν συνάδουν με την διεξαγωγή των εκλογών, ο Πρύτανης σημείωσε πως ο κ. Μαυρέας έχει ταχτεί υπέρ όλων των αποφάσεων της Συγκλήτου εκφράζοντας όμως παράλληλα και προσωπικές του θέσεις.Πρόσθεσε μάλιστα πως στη διακήρυξη που έστειλε προς την Πρυτανεία και στην οποία εξηγούσε τους λόγους της κατάθεσης της υποψηφιότητάς του, ο κ. Μαυρέας μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «η συμμετοχή μου στο Συμβούλιο Διοίκησης έρχεται ως συνέχεια της πολιτικής της Συγκλήτου στο νέο αυτό όργανο».Θεωρεί δηλαδή πως η συμμετοχή του μπορεί να φέρει τις θέσεις της Συγκλήτου πιο κοντά στο νέο Όργανο διοίκησης του Πανεπιστημίου και γι' αυτό δεν θεωρεί πως η συμμετοχή του στις εκλογές σημαίνει πως απαρνιέται και τα όσα έχει υποστηρίξει και ψηφίσει μέχρι σήμερα ως μέλος της Συγκλήτου.Τέλος ο κ. Αλμπάνης επισήμανε ότι κατά την δική του άποψη και οι 8 υποψήφιοι για το Συμβούλιο Διοίκησης που είναι μέλη της Συγκλήτου δεν αφήνουν το Συμβούλιο του Ιδρύματος σε μια μειοψηφούσα άποψη ακαδημαϊκών που είναι υπέρμαχοι του νόμου, αλλά με τη συμμετοχή τους βοηθούν το Πανεπιστήμιο να έχει μια συνέχεια.

Πιθανή η αναβολή των εκλογών
Οι εκλογές για το συμβούλιο διοίκησης στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων είναι προγραμματισμένες για τις 23 Ιανουαρίου.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα διεξαχθούν κιόλας τη συγκεκριμένη ημερομηνία.Σύμφωνα με τον κ. Αλμπάνη στα 16 από τα 20 πανεπιστήμια της χώρας οι διαδικασίες των εκλογών έχουν ήδη σταματήσει, ενώ για τα υπόλοιπα τέσσερα, μεταξύ των οποίων και των Ιωαννίνων, οι εκλογικοί κατάλογοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι κι άρα το ενδεχόμενο να υπάρξει μια αναβολή των εκλογών μοιάζει πολύ πιθανόν.Μια εξέλιξη θεμιτή για τον ίδιο, αφού όπως επανειλημμένα είχε δηλώσει η προσωπική του άποψη, αλλά και της Συγκλήτου, ήταν οι εκλογές να μην διεξαχθούν τον Ιανουάριο αφού δεν θα συντελούσαν στη διατήρηση του ήρεμου κλίματος του Ιδρύματος, μιας και την ίδια περίοδο υπάρχει εξεταστική σε πολλά τμήματα τα οποία μάλιστα έχουν χάσει και αρκετά μαθήματα λόγω των καταλήψεων.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Αύξηση παρακράτησης και τεκμηρίων διαβίωσης

Όπως είναι γνωστό από την 1η Ιανουαρίου ισχύει και η αυξημένη μηνιαία παρακράτηση λόγω της μείωσης του αφορολόγητου στις 5 χιλιάδες ευρώ, αλλά και η μηνιαία παρακράτηση της έκτακτης εισφοράς για εισοδήματα άνω των 12 χιλιάδων ευρώ.Τέλος, αυξάνονται έως και 70 % τα τεκμήρια διαβίωσης, κόβονται στο μισό ή καταργούνται οι περισσότερες φοροαπαλλαγές, μειώνεται το αφορολόγητο του φόρου ακίνητης περιούσιας (στις 200.000 ευρώ) και αυξάνεται το τέλος επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες από 300 σε 500 ευρώ.

Παράταση ως τις 20 Ιανουαρίου για φορολογικά και τέλη

Έως τις 20 Ιανουαρίου έχουν περιθώριο να προσέλθουν στους αρμόδιους Δήμους όσοι έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους ακινήτων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Ωστόσο ακόμη και στην περίπτωση που εντοπιστούν λάθη στην επιφάνεια και την παλαιότητα του ακινήτου οι φορολογούμενοι πρέπει να πληρώσουν το τέλος που υπολογίστηκε για φέτος και μετά τη διόρθωση των στοιχείων. Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών η διαφορά θα αφαιρεθεί από το τέλος ακινήτων του 2012. Παράλληλα, η ίδια εγκύκλιος παρέχει οδηγίες για τη διευκόλυνση πληρωμής του τέλους, για όσους φορολογούμενους δηλώνουν αδυναμία πληρωμής.Επίσης, μέχρι τις 20 Ιανουαρίου παρατείνεται ο χρόνος αποπληρωμής όλων των φορολογικών εκκρεμοτήτων, αλλά και των τελών που έληγαν στις 30 Δεκεμβρίου.

Στις φλόγες οροφή σπιτιού στα Γιάννενα

Λαχτάρησαν οι κάτοικοι στην πόλη των Ιωαννίνων όταν στις 21:00 το βράδυ της Κυριακής ξέσπασε φωτιά, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, στη σκεπή ενός σπιτιού.Στο σημείο επιχείρησαν οκτώ πυροσβέστες με τρία οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, με τη φωτιά να προκαλεί σημαντικές υλικές ζημιές στην κατοικία.

Με προϊστορία στην ΠΑΣΠ Ιωαννίνων (1983-1988) ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης

Στη γραμμή κρούσης της ΠΑΣΠ Ιστορικού-Αρχαιολογικού της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ήταν κατά την πενταετία 1983-88 ο πρώην πασόκος και σημερινός βουλευτής Λάρισας του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης, που φοίτησε στα Γιάννενα. Όπως πληροφορηθήκαμε από συμφητοιτή του, ήταν πολύ συγκρουσιακός με τα στελέχη των άλλων παρατάξεων και γενικά δε σήκωνε... μύγα στο σπαθί του!Είχε πολύ καλό λόγο και διείσδυση στις άλλες παρατάξεις, όμως αρπαζόταν εύκολα και εκεί χάλαγε το προφίλ του. Κανείς από τους συμφοιτητές του δεν πίστευε ότι θα έφθανε τόσο ψηλά, αφού τον θεωρούσαν στέλεχος με περιφερειακό και επιχειρησιακό ρόλο. Να όμως που ο Ροντούλης με μια έξυπνη πολιτική κωλοτούμπα μεταπήδησε στο ΛΑΟΣ και από εκεί βρέθηκε υφυπουργός στην κυβέρνηση Παπαδήμου
.

Στάσιμα ή και… προς τα πίσω τα μεγάλα έργα στην Ήπειρο

Απόλυτη στασιμότητα ή και… οπισθοχώρηση στην πρόοδο των μεγάλων έργων της Ηπείρου παρατηρήθηκε το 2011.Όχι μόνο δεν προχώρησαν τα περισσότερα από αυτά, αλλά κάποια άλλα, όπως το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ουσιαστικά σταμάτησαν και είναι «βυθισμένα» στα προβλήματα, τα οποία δυστυχώς, δεν φαίνεται, ότι μπορεί να λύσει ο ερχομός του 2012.Σε όλα τα επίπεδα, τα μεγάλα έργα που, μόνο στα χαρτιά μέχρι στιγμής, σηματοδοτούν την ανάπτυξη της Ηπείρου, έμειναν στάσιμα ή πήγαν και πίσω! Ιόνια Οδός, Ε-65, Αεροδρόμιο, Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Τραμ, γέφυρα Εγνατίας στο Περιστέρι κ.α. έργα δεν προχώρησαν ούτε… εκατοστό, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες και τα μεγάλα λόγια του Υπουργείου Υποδομών και κυρίως του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη.

Σκουριάζουν!..
Υπενθυμίζεται, ότι τα εργοτάξια σε Ιόνια Οδό και Ε-65 (όπως και στους άλλους μεγάλους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους) έχουν κλείσει εδώ και μήνες. Οι εργαζόμενοι, πολύτιμα και καταρτισμένα στελέχη όλοι τους, έχουν οδηγηθεί στην ανεργία και τα μηχανήματα «σκουριάζουν» περιμένοντας, πότε θα… δεήσει η Κυβέρνηση να έρθει σε συμφωνία με Τράπεζες και Κοινοπραξίες, για να πάρουν και πάλι μπροστά! «Αν και υπάρχουν ελπίδες, κυρίως για την Ιόνια, ότι μέσω του ΕΣΠΑ, μπορεί να ξεκινήσει και πάλι η κατασκευή της το 2012, έχουμε δει πολλά μέχρι στιγμής και κρατάμε μικρό καλάθι» σημειώνουν πηγές από τις Κοινοπραξίες.Όλα αυτά, βέβαια, δεν σημαίνουν, ότι οι οδικοί άξονες δεν είναι σημαντικοί. Ειδικά η Ιόνια Οδός είναι διευρωπαϊκού ενδιαφέροντος και όλοι πιέζουν την Κυβέρνηση να ενεργήσει, ώστε τουλάχιστον σε αυτό το δρόμο να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες.

 Διάλυση…
Ακόμη υπενθυμίζεται, ότι μέσα στο 2011 «διαλύθηκε» η εργολαβία για τον ανισόπεδο κόμβο Άρτας, ο οποίος θα ένωνε τον εδώ και χρόνια ολοκληρωμένο Περιφερειακό της πόλης, με το προσφάτως τελειωμένο τμήμα Άγιος Δημήτριος- Σελλάδες, που αποτελεί προέκταση του Περιφερειακού.Να σημειωθεί, ότι στην Εγνατία μπήκαν οι δυο πρώτοι σταθμοί διοδίων στο Μαλακάσι (μετά το Μέτσοβο) και στην Τύρια Δωδώνης, ενώ η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, που χρηματοδοτείται από Κρατικούς πόρους, μάλλον μένει… όνειρο.

Άλλα έργα…
Όσον αφορά άλλα, μικρότερα, έργα που, είτε δεν ολοκληρώθηκαν, είτε προχώρησαν αλλά πολύ λίγο, υπό μελέτη είναι η ανάπτυξη Τραμ στα Γιάννινα (!), αφού παρουσιάστηκε η β’ φάση και επιλέχθηκε και η διαδρομή, ενώ βρίσκεται υπό κατασκευή ο δρόμος από τον κόμβο Ανατολής έως τον κόμβο Εγνατίας. Ακόμη έγινε διπλή δημοπράτηση για έργα αποχέτευσης στην παραλίμνια περιοχή και το ιστορικό κέντρο της πόλης.Στην Πρέβεζα υπό κατασκευή είναι τα έργα ύδρευσης της πόλης, όπως και το οδικό έργο Καρτέρι-Πάργα, ενώ στην Ηγουμενίτσα ξεκίνησαν τα έργα της Γ’ φάσης του Λιμανιού και συνεχίστηκαν… κουτσά –στραβά τα έργα της β` φάσης. Τέλος, θετικό είναι ότι ξεκίνησαν τα έργα στους επαρχιακούς δρόμους Ελληνικό-Καλέντζι, και Τύρια-Σιστρούνι.

Ο Στ. Καλογιάννης…
Με ανακοίνωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης, βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. και τομεάρχης Δημοσίων Έργων της παράταξης, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά του Υπουργείου Υποδομών, για την κοροϊδία την οποία υφίστανται οι Ηπειρώτες τα δυο τελευταία χρόνια.«Ούτε αυτό το έργο προχώρησε λόγω της διετούς προκλητικής αδράνειας του Υπουργείου Υποδομών, όπως άλλωστε συμβαίνει με την Ιόνια οδό, το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το Λιμάνι Ηγουμενίτσας, τον κόμβο της Άρτας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η απάντηση…
Να σημειωθεί, ότι ο βουλευτής Ιωαννίνων είχε συνάντηση με εργαζομένους της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», οι οποίοι είναι αντίθετοι στο ενδεχόμενο πώλησης του αυτοκινητοδρόμου. Τους τόνισε, ότι μετά την ψήφιση, το καλοκαίρι του 2011, του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και τις σχετικές Υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί, είναι πλέον πολύ δύσκολο να ανατραπεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας.«Η «Εγνατία οδός ΑΕ» πρέπει να επικεντρωθεί σε έργα υποδομής στα Βαλκάνια, στην Ευρώπη και στις υπό ανάπτυξη χώρες, λόγω της μεγάλης εμπειρίας και τεχνογνωσίας που διαθέτει σε μεγάλης κλίμακας τεχνικά έργα» ανέφερε, μεταξύ άλλων, στους εργαζομένους ο Στ. Καλογιάννης. 

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ