Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος, αποχαιρετά τον φωτογράφο της Ηπείρου και του αγώνα της Αντίστασης, Κώστα Μπαλάφα


Ένα διαλεχτό παιδί της Ηπείρου "ταξίδεψε" για πάντα. Ο βετεράνος φωτογράφος της Εθνικής Αντίστασης Κώστας Μπαλάφας πέθανε σε ηλικία 91 ετών. Γεννημένος στην Κυψέλη της Άρτας στα 1920, από την ηλικία των δέκα ετών απόδημος Ηπειρώτης στην Αθήνα, αρχικά, και κατόπιν σπουδαστής στην Ιταλία, έζησε από κοντά στην Ήπειρο τα μαρτύρια του λαού μας στην Κατοχή και την εποποιία της Εθνικής Αντίστασης. Εμπνεύστηκε από τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του ΕΑΜ, κατατάχτηκε στο 85ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ και με το τουφέκι στο ένα χέρι και τη φωτογραφική του μηχανή στο άλλο αποτύπωσε συγκλονιστικά το Αντάρτικο στην Ήπειρο. Οι εικόνες του αποτυπώνουν το μεγαλείο της Αντίστασης, "τον ενθουσιασμό και τη λεβεντιά των ανταρτών αλλά και τις καταστροφές, τους σκοτωμούς, τα καμένα χωριά και τον πόνο του λαού μας".Τα φωτογραφικά του όπλα ελάχιστα, μια μικρή φωτογραφική μηχανή και μερικά κουτιά φιλμ που εξαγόρασε με λίγο καλαμποκάλευρο από τα συντρίμμια ενός Ιταλικού αεροπλάνου κοντά στα Γιάννενα στις αρχές του πολέμου. Φωτογράφιζε ακόμη και την ώρα της μάχης, στα χαρακώματα, όντας παράτολμος αλλά και επινοητικός, έχοντας επίγνωση της μεγάλης αποστολής του, εγγράφοντας με το έργο του υποθήκες εθνικής, κοινωνικής αυτογνωσίας για τις γενιές του μέλλοντος.Χρειάστηκαν 31 ολόκληρα χρόνια για να αποκαλυφθεί το αρχείο του που αναγκαστικά παρέμεινε κρυμμένο σε δίσεκτες εποχές για τη δημοκρατία στον τόπο μας. Ο ίδιος επιμελήθηκε την έκδοσή του, με δικά του κείμενα, στην εμβληματική έκδοση "ΤΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ" που θα αποτελεί για πάντα ένα ιστορικό δίδαγμα για τις γενιές που θάρχονται. Ο ομότεχνός του, κορυφαίος φωτογράφος Σπύρος Μελετζής προλογίζοντας την έκδοση χαρακτήριζε τον Κώστα Μπαλάφα σαν “αγιάτρευτα ερωτευμένο με τον τόπο του και τους ανθρώπους". Κι ο ίδιος ο Κώστας Μπαλάφας, στην αρχή του βιβλίου του, σε μια μόλις παράγραφο, αποτυπώνει την επιτομή της Ηπειρώτικης Ιστορίας:"Είναι ίσως στη μοίρα του Ηπειρώτικου λαού να ζει σ΄αδιάκοπους αγώνες. Αγωνίζεται να επιβιώσει πάνω στην κακοτράχαλη γη όπου βρέθηκε, καλλιεργώντας άγονες πλαγιές και στίβει, θάλεγε κανείς, στα δυο του χέρια το λιγοστό τους χώμα, ποτίζοντάς το με οδρώτα, για να το κάμει να καρπίσει. Ζει την πίκρα της ξενιτειάς στην προσπάθειά του να λύσει το καυτό πρόβλημα ζωής και προκοπής. Κι ακόμα αγωνίζεται ν΄αντιμετωπίσει τους αλλεπάληλους δυνάστες που κατά καιρούς δεν έπαψαν να πατούν τα χώματά του." Ο ίδιος, σαν παλιός αντάρτης, ήταν σίγουρος για το μέλλον:"Σ' αυτούς που σημέδεψαν την ιστορία με αίμα και πυρωμένο σίδερο ας πούμε σήμερα σα σε μνημόσυνο: Αδέρφια κοιμηθείτε ήσυχα αυτού που δεν υπάρχουν μίση, πόνος ή στεναγμός. Οι αγώνες σας, όπως όλοι οι τίμιοι αγώνες των λαών, δεν χάνονται".Σήμερα που ο λαός και ο τόπος μας βρίσκονται μπρος σε νέους, δύσκολους αγώνες, η απώλεια του Κώστα Μπαλάφα βαραίνει περισσότερο. Η προσφορά και το έργο του, όμως, η μεγάλη επιλογή της ζωής του - να σταθεί αντάρτης φωτογράφος μέσα στη μάχη και να κάνει το φακό του όπλο στη μάχη της απελευθέρωσης - μας εμπνέει και μας εμψυχώνει στους αγώνες του σήμερα και του αύριο, στους αδιάκοπους αγώνες του Ηπειρώτικου λαού.Η ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ αποχαιρετά στο πρόσωπο του Κώστα Μπαλάφα ένα από τα πιο διαλεχτά παιδιά της Ηπείρου, με έργο διαχρονικής αξίας και προσφοράς για το λαό και τον τόπο μας. Η ζωή και το έργο του Κώστα Μπαλάφα αποτυπώνουν υποδειγματικά μερικές από τις καλύτερες σελίδες της διαδρομής της Ηπείρου και της Ηπειρώτικης Αποδημίας στην Ιστορία και το χρόνο.Με απόφασή του, σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Σ.Ε. θα παρευρεθεί στην κηδεία του, τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου στις 5:30 μμ στο Νεκροταφείο Χαλανδρίου προσκαλώντας κάθε Ηπειρώτη στον τελευταίο ασπασμό.Παράλληλα η Π.Σ.Ε. - που είχε βραβεύσει εν ζωή τον Κώστα Μπαλάφα - προετοιμάζει ξεχωριστό αφιέρωμα στο έργο και την προσφορά του Κώστα Μπαλάφα στο πλαίσιο του κύκλου εκδηλώσεων για τα 75 χρόνια της Π.Σ.Ε. και τα 100 χρόνια από την Απελευθέρωση των Ιωαννίνων, την άνοιξη του 2012.

Πέθανε ο φωτογράφος Κώστας Μπαλάφας


Σε ηλικία 91 ετών πέθανε ο φωτογράφος Κώστας Μπαλάφας, ο οποίος έγινε γνωστός από τις φωτογραφίες του κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και της Εθνικής Αντίστασης. Η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στην Αθήνα.Ο Κώστας Μπαλάφας γεννήθηκε το 1920 στο ορεινό χωριό Κυψέλη της Άρτας από φτωχούς γονείς αγρότες, τον Γιώργο και την Αρχοντούλα. Σε σχετικό κείμενο στην επίσημη ιστοσελίδα του φωτογράφου (http://www.costasbalafas.gr/) αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι σε ηλικία μόλις έντεκα ετών βρέθηκε στην Αθήνα και ρίχτηκε στη βιοπάλη. Τα παιδικά του βιώματα είναι βαθιά χαραγμένα στη μνήμη του με την παραμικρή λεπτομέρεια:Η πρώτη επαφή του με τη φωτογραφία και τη φωτογραφική μηχανή, όπως διηγείται ο ίδιος πάντα, ήταν στα δεκατρία του χρόνια. Είχαν έρθει κάτι συγγενείς του αφεντικού απ' την Αμερική και αυτός, για να τους ευχαριστήσει, θέλησε να τους δείξει τα αξιοθέατα της Αττικής και τους πήγε κάποια μέρα στην Πάρνηθα. Μαζί τους οι ξένοι είχαν μια μικρή φωτογραφική μηχανή Μπράουν της Κόντακ. απλή και εύκολη στο χειρισμό, για να φωτογραφηθούν. Κάποιος έπρεπε να κρατάει τη μηχανή για να τραβήξει τις οικογενειακές τους φωτογραφίες κι αναγκάστηκε ο μαγαζάτορας να πάρει και τον νεαρό υπάλληλο του μαζί γι' αυτή τη δουλειά.Η πρωτόγνωρη εμπειρία εκείνης της ημέρας τον σημάδεψε: η απόκτηση μιας δικής του φωτογραφικής μηχανής έγινε, για τον έφηβο Κώστα Μπαλάφα, όνειρο μιας ολόκληρης ζωής.Όταν σπούδαζε στα Ιωάννινα, κατάφερε ν' αγοράσει μια Τζούνιορ Κόντακ πουλώντας και το ρολόι του για να συμπληρώσει το ποσό. Την εποχή που βρισκόταν στην Ιταλία, αντικατέστησε τη μηχανή του με μία Ρομπότ. Έγινε φίλος με κάποιον υπάλληλο ενός γειτονικού φωτογραφείου, καθόταν δίπλα του κι έτσι έμαθε και την τέχνη του σκοτεινού θαλάμου.Με αυτή τη μηχανή, ο νεαρός τότε φωτογράφος έμελλε ν' απαθανατίσει την πορεία του ελληνικού στρατού προς το αλβανικό μέτωπο, την Κατοχή και τον ένοπλο αγώνα του ΕΛΑΣ στην Ήπειρο. Τα φιλμ ήταν δυσεύρετα, αλλά η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς! Το Νοέμβρη του 1940, τα ελληνικά στρατεύματα κατέρριψαν κι έπεσε στην Καλούτσιανη Ιωαννίνων ένα από τα πρώτα ιταλικά βομβαρδιστικά. Στα σκορπισμένα συντρίμμια του αεροπλάνου βρέθηκε από τους χωρικούς και το περιμάζεψαν ένα σφραγισμένο μεταλλικό κουτί με πολλά μέτρα αεροπορικού φιλμ Ferrania Capelli. Γι' αυτούς ήταν άχρηστο, για τον ερασιτέχνη τότε φωτογράφο πολύτιμο. Το απέκτησε με αντίτιμο μερικές οκάδες καλαμποκάλευρου, περιζήτητο προϊόν για την περίοδο της Κατοχής.Χρησιμοποιώντας αυτό το φιλμ στη μικρή του ιταλική Ρομπότ, ο Κώστας Μπαλάφας κατέγραψε πολλά από τα εγκλήματα των κατακτητών στην Ήπειρο και, αμέσως μετά, τη δραστηριότητα του αντάρτικου στην ίδια περιοχή. Δεν υπήρξε επαγγελματίας φωτορεπόρτερ, ούτε βρέθηκε τυχαία στο μέτωπο των πολεμικών επιχειρήσεων: ήταν αντάρτης-τυφεκιοφόρος και παράτολμος φωτογράφος.Το παράτολμο του χαρακτήρα και των πράξεων του αποδείχτηκε περίτρανα, όταν απαθανάτιζε φοβερά εγκλήματα και σκηνές μπροστά στους Ιταλογερμανούς κατακτητές, με κίνδυνο την άμεση εκτέλεση του με συνοπτικές διαδικασίες, ή φωτογραφίζοντας ολόρθος τους διπλανούς συμπολεμιστές του την ώρα της μάχης.Αδιάψευστος μάρτυρας της παράτολμης ιδιοσυγκρασίας και εφευρετικότητας του είναι η φωτογράφιση των σωμάτων των πατριωτών Τόδουλου και Φαρίδη, που αιωρούνταν άψυχα ανάμεσα σε δύο πλατάνια στις όχθες της λίμνης των Ιωαννίνων τον Μάρτη του 1944.Οι Γερμανοί κατακτητές άφηναν αλλά και υποχρέωναν το πλήθος να πλησιάσει την επιτηρούμενη από φρουρούς περιοχή, για λόγους παραδειγματισμού και εκφοβισμού. 0 Κώστας Μπαλάφας έκανε πρώτα μια πρόχειρη αυτοψία, υπολόγιζε τις αποστάσεις και ξαναγύριζε κρατώντας στην αγκαλιά του μια σακούλα με κρεμμύδια. Μέσα όμως είχε κρύψει τη φωτογραφική του μηχανή με ανοιχτή μια τρύπα μπροστά στο φακό. Περνώντας μπροστά απ' τους κρεμασμένους, και από ικανή απόσταση, απαθανάτισε το γεγονός, αφήνοντας έτσι στην ιστορία μία από τις πιο χαρακτηριστικές φωτογραφίες της Κατοχής.Εξάλλου, η φωτογράφιση του οπλοπολυβολητή αντάρτη την ώρα που έπεφτε με το όπλο στα χέρια, χτυπημένος σε γερμανική ενέδρα στα Γραμμενοχώρια, τον αναδεικνύει άφοβο στις μάχες, καταδεικνύει ότι σκοπός του ήταν να φωτογραφίσει πάση θυσία την Εθνική Αντίσταση στην Ήπειρο.Το 1942 συνελήφθη και πέρασε στο Μεσολόγγι ιταλικό στρατοδικείο, όχι για κάποια σημαντική πράξη αντίστασης, αλλά από μια «απροσεξία», όπως λέει ο ίδιος: Από κάποιους Αλβανούς μαυραγορίτες είχε αγοράσει ένα ασφράγιστο τρανζίστορ. Απ' αυτό, κρυμμένος σ' ένα υπόγειο με φίλους του, άκουγαν καθημερινά τα νέα από το BBC. Δεν αρκέστηκαν σ' αυτό, βέβαια, και σιγά-σιγά άρχισαν να κυκλοφορούν ένα δελτίο με τα νέα που μεταδίδονταν. Κάτι τέτοιο, φυσικά, δεν μπορούσε να κρατηθεί μυστικό για πολύ καιρό. Μαθεύτηκε και τους έπιασαν.Το στρατοδικείο από κάποια σύμπτωση έδειξε επιείκεια και τους καταδίκασε μόνο σε τρεις μήνες φυλακή με αναστολή. Έτσι, αφέθηκαν ελεύθεροι.Τότε ο Μπαλάφας ανέβηκε στο βουνό και κατατάχθηκε στον ΕΛΑΣ. Στο Ζαγόρι, στο Χάνι του Καμπέραγα, έχοντας πάντα μαζί τη φωτογραφική του μηχανή, συνάντησε το φίλο του Λέανδρο Βρανούση, εθνοσύμβουλο Ηπείρου στην Κυβέρνηση του Βουνού - και μετέπειτα Διευθυντή του Κέντρου Έρευνας του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών. Εντάχθηκε στο 85ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ με διοικητή τον γενναίο Γιώργο Καλλιανέση και υπήρξε μόνιμος συνοδοιπόρος, σε ατελείωτες πορείες από περιοχή σε περιοχή, με το φίλο του Λέανδρο.Ο Βρανούσης, διακατεχόμενος από την ίδια ζέση με τον Μπαλάφα. κρατούσε σημειωματάριο των γεγονότων που ο φίλος του αποτύπωνε με τη φωτογραφική του μηχανή. Το πολύτιμο μπλοκάκι με τις σημειώσεις του Βρανούση καταστράφηκε αργότερα από τον πατέρα του, όπως αφηγείται ο υπερήλικας πλέον φωτογράφος. Το ιστορικό φωτογραφικό υλικό του Μπαλάφα διασώθηκε κρυμμένο απ' το 1944 στο ξύλινο ταβάνι του σπιτιού της πατριώτισσας Ιουλίας Γοργόλη. στα Γιάννενα. Ένα μέρος καταστράφηκε από την υγρασία, αλλά το υπόλοιπο έμεινε άθικτο και το παρέλαβε ο ίδιος, χωρίς κανέναν πλέον κίνδυνο, το 1975. Φιλμ που δεν θεωρούνταν επικίνδυνα ώστε να τα κρύψουν, όπως εκείνα με θέμα τη μαζική μεταφορά των Εβραίων από τα Γιάννενα σε γερμανικά στρατόπεδα, έπεσαν στα χέρια των αρχών ασφαλείας το c 1944 και δυστυχώς εξαφανίστηκαν.Η εποχή του πολέμου του '40, η Κατοχή και η συμμετοχή του Κώστα Μπαλάφα στο αντάρτικο αποτέλεσαν σταθμό στη ζωή του, χαράζοντας τη μετέπειτα πορεία του. Το αξιόλογο ιστορικό και καλλιτεχνικό του έργο. και ιδιαίτερα η φωτογραφική καταγραφή της Εθνικής Αντίστασης στην Ήπειρο, είναι ευτύχημα που ο ίδιος απο¬τύπωσε σ' ένα υπέροχο λεύκωμα-βιβλίο, εμπλουτισμένο με αυτού¬σιες δραματικές αφηγήσεις του ιδίου. Τόσο γι' αυτό, όσο και για τα υπόλοιπα λευκώματα-βιβλία του, αξίζει να γίνουν παρακάτω ξεχωριστές, λεπτομερείς αναφορές.Από το 1945 μέχρι το 1951 εργάστηκε ως διερμηνέας, επειδή γνώριζε καλά την αγγλική γλώσσα, σε μία βρετανική ομάδα μηχανικών, που έκανε αποκαταστάσεις συγκοινωνιών μετά τον πόλεμο. Με τον τρόπο αυτό γύρισε σχεδόν όλη την Ελλάδα και γλίτωσε από το κυνηγητό και το δρόμο της εξορίας. Μάλιστα, από τη θέση του αυτή βοήθησε πάρα πολύ κόσμο, αφού οι συνθήκες που είχαν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου και μετά ήταν τραγικές.Το 1948, η ομάδα των μηχανικών εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα. Εκεί ο Μπαλάφας μπόρεσε ν' ασχοληθεί παράλληλα με την τέχνη-επιστήμη που είχε σπουδάσει, τη γαλακτολογία. κάνοντας καλλιέργειες σ' ένα βιολογικό εργαστήρι στην οδό Σωκράτους. Η επιθυμία του να σταδιοδρομήσει μελετώντας τις κλινικές ιδιότητες του γάλακτος στο Γαλλικό Ινστιτούτο Παστέρ με υποτροφία δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω των μη «εθνικοφρόνων» πολιτικών του πε-ποιθήσεων.Το 1951. με κριτήριο τα προσόντα του, προσελήφθη από την αμερικανική εταιρεία Ebasco, η οποία πέρασε στην τότε νεοϊδρυθείσα ΔΕΗ, απ' όπου και συνταξιοδοτήθηκε ως προϊστάμενος του Τμήματος Ανατυπώσεων. Και σ' αυτό το πόστο ο ίδιος διέπρεψε, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε μια εκ βαθέων συνέντευξη του ο υφιστάμενος του τότε Παύλος Βρέλλης, ο μετέπειτα ιδρυτής του Μουσείου Ελληνικής Ιστορίας των κέρινων ομοιωμάτων στα Γιάννενα.Σε ηλικία τριάντα οχτώ ετών παντρεύτηκε την καθηγήτρια Ευαγγελία Μαργαρίτου, μια εξαίρετη σύντροφο, η οποία αντιλήφθηκε νωρίς την αγάπη και το πάθος του για τη φωτογραφία και τα ατελείωτα φωτογραφικά οδοιπορικά. 0 συμβιβασμός της με τον τρόπο ζωής του παθιασμένου φωτογράφου ήταν ενσυνείδητος: ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος του συντρόφου της αφιερωνόταν στο προσφιλές του αντικείμενο.Απέκτησαν δυο παιδιά, τη Στέλλα και τον Γιώργο, που και αυτά υποχρεωτικά συγκατατέθηκαν με την απουσία του πατέρα «κυνηγού» της φωτογραφίας, αν και πολλές φορές τον ακολουθούσαν στα μεγάλα οδοιπορικά του.Εργαζόμενος στη ΔΕΗ, φωτογράφισε ορισμένα έργα, με αποκορύφωμα την κατασκευή του υδροηλεκτρικού φράγματος Κρεμαστών του Αχελώου, μ' όλες τις παρενέργειες και παραμέτρους του.Ο νεοσύστατος τότε οργανισμός της ΔΕΗ τού έδωσε την ευκαιρία ν' ασχοληθεί με μιαν άλλη προσφιλή του δραστηριότητα, την κινηματογράφηση. Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 1960, η ΔΕΗ έκανε πειραματικές τηλεοπτικές εκπομπές. Με τα μηχανήματα που χρησιμοποιήθηκαν τότε, συστήθηκε λίγο αργότερα το κρατικό κανάλι της ΕΙΡΤ. Το πρώτο ολοκληρωμένο φιλμ της ΔΕΗ γυρίστηκε στα 1960:Ηταν τα πρώτα «Δωδώνεια». με πρωτεργάτη τον Κώστα Μπαλάφα. ο οποίος έκτοτε καθιερώθηκε και ως κάμεραμαν.Τελικά γυρίστηκαν γύρω στις εξήντα ταινίες, που μαζί με το υπό-λοιπο φωτογραφικό υλικό επί πολλά χρόνια φυλάσσονταν σε κάποιες γωνιές του φιλόξενου σπιτιού του φωτογράφου στο Χαλάνδρι.Όπως για τη φωτογραφία, που χάρη σ' αυτόν αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, έτσι και για τον κινηματογράφο, ο Μπαλάφας έχει κάνει σειρά διαλέξεων στους σπουδαστές της Ακαδημίας Δημιουργικής Φωτογραφίας Leica, η οποία προς τιμήν της έχει προβεί σε τρεις εξαίρετες εκδόσεις για τα παραπάνω θέματα.Σημειώνεται ότι τα βιογραφικά στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο του Κώστα Μπουμπούρη "Ο Κώστας Μπαλάφας και η Ελλάδα του"

Διαψεύδει η κυβέρνηση τα περί πρωτοβουλιών Παπανδρέου για κυβέρνηση συνεργασίας


Απαράδεκτα και αναληθή χαρακτηρίζει ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος «τα διακινούμενα σήμερα από μερίδα του Τύπου, έντυπου και ηλεκτρονικού, δήθεν σενάρια που αναφέρονται στον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου και σε επικείμενες πρωτοβουλίες του».Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας, το Σάββατο, ο πρωθυπουργός φέρεται να εξετάζει τη δυνατότητα να ζητήσει τη σύγκληση διευρυμένου Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών με τη συμμετοχή και των πρώην πρωθυπουργών Κ.Σημίτη, Κ.Καραμανλή και Κ.Μητσοτάκη.Διαψεύδοντας κατηγορηματικά αυτά τα σενάρια, ο κ. Μόσιαλος σημειώνει ότι «ακόμη κι αν είναι προϊόντα φαντασίας, είναι απαράδεκτα και ουδεμία σχέση έχουν με την αλήθεια».Επισημαίνει πως «είναι φανερό ότι, την ώρα που ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δίνουν μαζί με τον ελληνικό λαό έναν μεγάλο αγώνα για τη σωτηρία της χώρας, με όλες αυτές τις δήθεν πληροφορίες, όσο κι αν επιχειρείται, δεν πλήττονται οι προσπάθειες του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, αλλά υπονομεύεται η πολιτική σταθερότητα, η ομαλή πορεία της χώρας και απειλείται το εθνικό και δημόσιο συμφέρον».«Αυτή την ώρα της μεγάλης μάχης οφείλουν όλοι να συστρατευθούν στην προσπάθεια για τη σωτηρία της χώρας» καταλήγει στη δήλωσή του ο κ. Μόσιαλος.

Μειώσεις μισθών άνω του 30% με αποδυνάμωση των κλαδικών συμβάσεων προβλέπει η Λ.Κατσέλη


Την εκτίμηση ότι με την πλήρη αποδυνάμωση των κλαδικών συμβάσεων και των σωματείων εργαζομένων, που συνεπάγονται οι ρυθμίσεις στο πολυνομοσχέδιο, «οι όροι και οι αμοιβές εργασίας θα ρυθμίζονται πλέον σχεδόν μονοσήμαντα από τους εργοδότες», κάνει η πρώην υπουργός Εργασίας Λούκα Κατσέλη.Σε άρθρο της στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία αναφέρει πως «η κατάργηση της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης που ισχύει σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία, θα φέρει μειώσεις μισθών που θα ξεπερνούν το 30%».Σημειώνει ότι έτσι οι μισθοί θα φθάσουν στο κατώτατο επίπεδο που είναι αυτό της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Mεγάλες ανατροπές στη φορολογία


Μεγάλες επιβαρύνσεις, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν έως τις 2.750 ευρώ, θα έχουν οι φορολογούμενοι εξαιτίας της μείωσης του αφορολογήτου ορίου και της αλλαγής της φορολογικής κλίμακας. Το αφορολόγητο διαμορφώνεται στις 5.000 ευρώ από 12.000 ευρώ και για τους συνταξιούχους άνω των 65 ετών και τους νέους κάτω των 30 ετών στις 9.000 ευρώ. Η επιβάρυνση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη εξαιτίας της περικοπής κατά 50% των φοροαπαλλαγών που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης. Τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις θα υποστούν οι έχοντες χαμηλό εισόδημα και οι οικογένειες με παιδιά. Ο επιπλέον φόρος που θα κληθούν να καταβάλουν φορολογούμενοι με δύο παιδιά για τα εισοδήματα του 2011 είναι 1.040 ευρώ, ενώ πολύτεκνη οικογένεια με τέσσερα παιδιά θα έχει επιβάρυνση 2.750 ευρώ. Στο μισό κόβονται οι εκπτώσεις φόρων για δαπάνες ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, ενοίκια κύριας κατοικίας και παιδιών που σπουδάζουν, δίδακτρα, τόκους στεγαστικών δανείων και ασφάλιστρα ζωής.

Με καθυστέρηση 66 έτων η πολιτική αποκατάσταση του Αρη Βελουχιώτη από το ΚΚΕ


Εκδήλωση για την πολιτική αποκατάσταση καπετάνιου (και αρχηγού) του ΕΛΑΣ Αρη Βελουχιώτη διοργανώνει το ΚΚΕ την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, στις 11 το πρωί, στην πλατεία Λαού στη Λαμία. Η εκδήλωση πραγματοποείται στο πλαίσιο της παρουσίασης της απόφασης της Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης του ΚΚΕ (16 Ιούλη 2011), σχετικά με τις αποκαταστάσεις του Νίκου Ζαχαριάδη και του Νίκου Βαβούδη και την πολιτική αποκατάσταση του Αρη Βελουχιώτη.Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Τηλέμαχος Δημουλάς, μέλος του Πολιτικού Γραφείου. Παρούσα θα είναι και η γενική γραμματέας του κόμματος Αλέκα Παπαρήγα, η οποία όμως δεν θα είναι η κεντρική ομιλήτρια, όπως συνέβη μία εβδομάδα πριν κατά την εκδήλωση αποκατάστασης του Νίκου Ζαχαριάδη.Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου είχε πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την πλήρη αποκατάσταση του πρώην γενικού γραμματέα του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχαριάδη. Ακολούθησε την Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου, η αποκατάσταση του στελέχους του κόμματος Νίκου Βαβούδη.

Συνεχίζονται σήμερα οι συνομιλίες με την τρόικα


Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, ολοκληρώθηκε, πλην ελαχίστων σημείων, η εξέταση του Μνημονίου και σήμερα θα συνεχιστούν οι συζητήσεις σχετικά με την προσαρμογή του Μεσοπροθέσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής για το 2013-2014.