Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2011

Όχημα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα η Εγνατία Οδός


Νέα δεδομένα στη Βόρεια Ελλάδα έχει φέρει η λειτουργία της Εγνατίας Οδού, αλλάζοντας μια για πάντα το τοπίο των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, με τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο να απολαμβάνουν μέχρι σήμερα τα μεγαλύτερα οφέλη. Οι αποστάσεις «μηδενίζονται» και η οδική σύνδεση των περιφερειακών αστικών κέντρων γίνεται πραγματικότητα. Έτσι, δημιουργούνται ευνοϊκές προϋποθέσεις για αύξηση του πληθυσμού και τελικά για την ενίσχυση του τοπικού εισοδήματος.Σε ό,τι αφορά τον πληθυσμό, τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τα στοιχεία: Στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία Οδός σημειώνεται ήδη αξιοσημείωτη αύξηση του πληθυσμού κατά την τελευταία δεκαετία (Ξάνθης +6%, Χαλκιδικής +6% και Ιωάννινα +3%). Θετικά έχουν επηρεαστεί και άλλοι περιφερειακοί νομοί με παραδοσιακά μικρό πληθυσμιακό μέγεθος. Παράλληλα, υπάρχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις και συνθήκες ώστε, μετά το πέρας της πρωτοφανούς κρίσης, να αυξηθεί το ΑΕΠ των περιοχών από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος.Ως ένα από τα μεγαλύτερα ευεργετήματα της Εγνατίας Οδού χαρακτηρίζεται η σύνδεση της ανατολικής με τη δυτική Ελλάδα, καθώς το οδικό δίκτυο των 670 χιλιομέτρων έχει φέρει σε «μια ευθεία» τις περιοχές από τους Κήπους του Νομού 'Εβρου μέχρι και την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας. Ενδεικτική είναι η αύξηση κατά περίπου 15% των μετακινούμενων προσώπων στη διαδρομή Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Μέτσοβο – Γρεβενά τη διετία 2009-2010, γεγονός που επιβεβαιώνει τον καταλυτικό ρόλο του αυτοκινητόδρομου στην αύξηση της κινητικότητας στην περιοχή.

Στην τελική ευθεία τα διόδια
Εν αναμονή της υπουργικής απόφασης, που θα δώσει το «πράσινο φως» για τη λειτουργία τους, βρίσκονται τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό. Πρόκειται για τα διόδια στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης, στο Μαλακάσι και τα Τύρια Ιωαννίνων και στον Ίασμο Κομοτηνής, τα οποία είναι έτοιμα ήδη από τους προηγούμενους μήνες, ωστόσο έχει καθυστερήσει για τουλάχιστον ένα μήνα η υπογραφή της ΚΥΑ από τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών, που θα επιτρέψει να «σηκώσουν» τις μπάρες.Η διοίκηση της εταιρείας, η οποία εκτιμάει ότι η πρεμιέρα των νέων διοδίων είναι θέμα ημερών, επιθυμεί διακαώς την έκδοση της ΚΥΑ, προκειμένου να εισρεύσουν στα ταμεία έσοδα που είναι απαραίτητα για τη βιωσιμότητα του αυτοκινητόδρομου, καθώς σήμερα ο μοναδικός σταθμός διοδίων που λειτουργεί είναι αυτός στον Πολύμυλο.Παράλληλα, στην τελική ευθεία βρίσκονται δύο ακόμη σταθμοί διοδίων, για τους οποίους έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις παραχώρησης. Ειδικότερα, τα διόδια της Μουσθένης αναμένεται να είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του έτους, ενώ ο σταθμός στο Κλειδί – που θα είναι συμπληρωματικός των Μαλγάρων – έχει ολοκληρωθεί και περιμένει (και αυτός) μια υπουργική απόφαση που έχει σχέση με τις παραχωρήσεις.

Τρεις νέοι ΣΕΑ
Μέχρι τα μέσα του 2012 αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τρεις νέοι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών κατά μήκος του οδικού άξονα και συγκεκριμένα στο Ελευθεροχώρι Πιερίας, στο Αρδάνειο Έβρου και στη Σώστη Κομοτηνής. Να σημειωθεί ότι ο μοναδικός ΣΕΑ που λειτουργεί στην Εγνατία Οδό βρίσκεται στον Πλάτανο. Μέσα στις επόμενες ημέρες προκηρύσσεται νέος διαγωνισμός για την αναζήτηση αναδόχου σε έξι νέους ΣΕΑ, στις περιοχές του Περιστερίου, του Ταξιάρχη, των Σιάτιστων, του Πολύμυλου και της Καρδάλης.

Το 2013 τα ηλεκτρονικά διόδια
Ολοκληρώθηκε τις προηγούμενες ημέρες η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του νέου ηλεκτρονικού συστήματος λειτουργίας των διοδίων, με πέντε εταιρείες να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον. Σειρά έχει η επόμενη φάση, που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και αφορά τον «ανταγωνιστικό διάλογο» των εταιρειών. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης, μια επιτροπή που θα απαρτίζεται από εσωτερικούς και εξωτερικούς συνεργάτες της Εγνατίας Οδού, θα ξεκινήσει διάλογο με τους ενδιαφερομένους για να προχωρήσει ο διαγωνισμός.Από τη διοίκηση της εταιρείας εκφράζεται η επιθυμία ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2012, προκειμένου να λειτουργήσει το νέο σύστημα το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2013. Εξάλλου, η εταιρεία αναζητεί ετήσια έσοδα από την εκμετάλλευση των διοδίων περί τα 160 εκατ. ευρώ.

«Όχι» εργαζομένων στην ιδιωτικοποίηση

Κατά της πώλησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, τάσσεται το σύνολο των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο, χαρακτηρίζοντας παράδοξη μια τέτοια κίνηση. Χαρακτηρίζουν τον αυτοκινητόδρομο «αστείρευτη πηγή πλούτου», κοστολογώντας την αξία του τουλάχιστον στο 1 δισ. ευρώ. Όπως εκτιμούν, επικαλούμενοι έκθεσή της διοίκησης, από το 2021 και μετά η Εγνατία θα αρχίσει να καταγράφει σημαντικά πλεονάσματα, τα οποία από το 2022 θα αγγίζουν τα 80 εκατ. ευρώ ετησίως, συνυπολογίζοντας τις οφειλές 250 εκατ. ευρώ στις τράπεζες και έστω κι αν δεν επιστραφεί ο ΦΠΑ ύψους 355 εκατ. ευρώ από το δημόσιο.

voria.gr

Πρόβλημα με το ενεργειακό χωριό στην Άρτα


Πρόβλημα αντιμετωπίζει η ένταξη ενός χωριού της Π.Ε. Άρτας σε πιλοτικό πρόγραμμα για «ορεινό ενεργειακό χωριό». Η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, που συνεδρίασε υπό την Προεδρία της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη κ. Τατιάνας Καλογιάννη συζήτησε για την ανάθεση του έργου «Κατάρτιση υποβολής φακέλου πρότασης για το ορεινό ενεργειακό χωριό», η οποία, κατά πλειοψηφία, εγκρίθηκε να ανατεθεί στην «ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε.». Η Αντιπεριφερειάρχης κ. Τατιάνα Καλογιάννη ανακοίνωσε ότι για το Ορεινό Ενεργειακό χωριό, υπήρξε υπαναχώρηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ως προς την επιλογή, κατά προτεραιότητα και πέραν άλλης διαδικασίας, ενός χωριού της Π.Ε. Άρτας σε πιλοτικό πρόγραμμα, καθώς αυτό αποφάσισε την έκδοση ειδικής πρόσκλησης για υποβολή προτάσεων σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Για το λόγο αυτό, πρόσθεσε, η Περιφέρεια, όντας σε προχωρημένο στάδιο προεργασίας για τη συγκεκριμένη δράση, θα διεκδικήσει την ένταξη ενός χωριού της Π.Ε. Άρτας, συμμετέχοντας, πέραν των ήδη εμπρόθεσμα κατατεθειμένων τεχνικά άρτιων και ολοκληρωμένων σχετικών στοιχείων και προτάσεων, στην νέα διαδικασία.

Νέους ερευνητές προσελκύει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων!

Στη λίστα με τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια που προωθούν την έρευνα και μάλιστα αποτελούν μαγνήτες για πολλούς ερευνητές βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων!Στηριζόμενο σε πρωτοβουλίες, όπως η «Ευρωπαϊκή Χάρτα του Ερευνητή» και ο «Κώδικας Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών» το Ηπειρωτικό ΑΕΙ αποδεικνύει ότι, παρά τις δυσκολίες, συγκαταλέγεται στα πιο γνωστά Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και ότι, αν αξιοποιηθούν σωστά οι ευκαιρίες που εμφανιστούν, μπορεί να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο.Το θέμα ήρθε στο «φως» της δημοσιότητας μετά την απάντηση που έδωσε η Κύπρια Επίτροπος για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας κα Βασιλείου, σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Τσουκαλά, σχετικά με το θέμα της «διαρροής εγκεφάλων», της μετανάστευσης δηλαδή επιστημόνων σε άλλες χώρες για να βρουν δουλειά και να κάνουν έρευνα.

ΕΝΘΑΡΡΥΝΤΙΚΟ ΜΕΝ ΑΛΛΑ…
Στην ίδια θέση με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων βρίσκονται αυτά της Κρήτης και της Θεσσαλίας. «Είναι ενθαρρυντικό να διαπιστώνεται ότι τα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι προσηλωμένα στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ερευνητών τους παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, καθώς ζητήματα, όπως οι συμβάσεις απασχόλησης, οι λογικοί μισθοί και οι καλές συνθήκες εργασίας είναι σημαντικά μέσα για την ανάσχεση της «διαρροής εγκεφάλων», τόνισε, μεταξύ άλλων, η Επίτροπος.Βέβαια, το γεγονός ότι το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων προσελκύει και είναι κατάλληλο για ερευνητές, δεν σημαίνει απαραίτητα και, ότι οι Έλληνες επιστήμονες μένουν στην Ελλάδα! Το αντίθετο μάλιστα, το κύμα φυγής που παρατηρείται τελευταία είναι μεγάλο, τόσο προς την Ευρώπη, όσο και προς την Αμερική. Υπενθυμίζεται, ότι οι Έλληνες επιστήμονες της Αμερικής έχουν ιδρύσει και δικό τους σύνδεσμο!

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ…

Είναι εμφανές, ότι αν η Ελλάδα θέλει να αναπτυχθεί, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να κρατήσει τους επιστήμονές της, τα «μυαλά» της, όπως συνηθίζεται να τους αποκαλούν.Αυτό τόνισε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον Γ. Τσουκαλά, ο οποίος υπογράμμισε, ότι «η κρίση οικονομίας και θεσμών των τελευταίων ετών έχει δυστυχώς μετατρέψει το πλέον ικανό ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας, στο πρώτο εξαγώγιμο προϊόν της. Η αντιστροφή αυτής της τάσης οφείλει να αποτελέσει στρατηγική προτεραιότητα, προκειμένου η χώρα μας να μην στερηθεί κι άλλο από το πολύτιμο παραγωγικό δυναμικό που θα επέτρεπε τον μετασχηματισμό της σε μια διεθνώς ανταγωνιστική, βασισμένη στη γνώση και την καινοτομία οικονομία».

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

2η συνάντηση πολιτιστικών φορέων τής Πρέβεζας


Η αγωνία για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του δημόσιου χώρου και της ποιότητας ζωής των κατοίκων τής πόλης μας γέννησε την ανάγκη κοινού βηματισμού των φορέων πολιτισμού, με αποτέλεσμα τις συναντήσεις και τις κοινές παρεμβάσεις τους –όποτε κρίνουν ότι απαιτείται–, με την υποβολή τόσο αιτημάτων για την προστασία των δικαιωμάτων των κατοίκων, όσο και προτάσεων για μια πόλη βιώσιμη και πολιτισμένη.Στη 2η συνάντησή τους, διαπίστωσαν και αποφάσισαν τα παρακάτω:
1. Η αποφασιστικότητα, που εξέφρασαν προφορικά ο Δήμος, το Λιμενικό Ταμείο, το Λιμεναρχείο και η Τροχαία για την προστασία της πόλης, ιδιαίτερα του ιστορικού κέντρου της, στην κοινή σύσκεψή τους με τους φορείς, ξεθύμανε σύντομα, αφού:
-Η Δημοτική Αστυνομία, το Λιμεναρχείο και η Τροχαία δείχνουν λειτουργική ανικανότητα και φυσικά δεν τηρούν τα νόμιμα και συμφωνημένα. Πρέπει να οριστεί Διευθυντής τής Δημοτικής Αστυνομίας και να πάψει ο εναγκαλισμός της με την αιρετή διοίκηση. Το καταγγέλλουμε.
-Οι μπάρες για τα οχήματα τροφοδοσίας δεν κλείνουν στις 10:30΄ το πρωί, όπως συμφωνήθηκε και αποφασίστηκε. Το καταγγέλλουμε.
-Οι κάθετες προσβάσεις στην αγορά δεν έκλεισαν. Το καταγγέλλουμε.
-Τα φορτηγά που μπαίνουν και καταστρέφουν τον πεζόδρομο είναι πολύ μεγαλύτερα του επιτρεπτού ορίου των 5 τόνων, αλλά δεν ελέγχονται και δεν επιβάλλονται ποινές. Το καταγγέλλουμε.
-Νέα θέση για το πάρκινγκ των δικαστικών δεν βρέθηκε ακόμη, παρά τις διαβεβαιώσεις για το αντίθετο στην κοινή σύσκεψη. Το καταγγέλλουμε.
-Οι πλανόδιοι οικονομικοί μετανάστες, θύματα κι αυτοί της σύγχρονης δουλείας, διακινούν καθημερινά την πραμάτεια των νονών τού παραεμπορίου, κόντρα στην τοπική αγορά, παίζουν κρυφτό με τις αστυνομίες, αφού κανείς δεν μπορεί και μάλλον δεν θέλει να χτυπήσει το παραεμπόριο μεθοδικά στην πηγή, αλλά αφήνονται να την πληρώνουν οι κατατρεγμένοι. Το καταγγέλλουμε.
Δεν μπήκε τάξη στην ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων από τα καταστήματα στους δημόσιους χώρους. Πληθαίνουν ραγδαία, χωρίς μέτρο, χωρίς σχεδιασμό και χωρίς πρόνοια για τη λειτουργία και την ασφάλεια (πυρασφάλεια) της πόλης. Δεν μπορεί η εισπρακτική λογική και η εξυπηρέτηση επιχειρήσεων να επικρατεί της ποιότητας ζωής των κατοίκων, πολύ περισσότερο των ατόμων με αναπηρία, των παιδιών και των γερόντων. Οι πλατείες κι οι πεζόδρομοι πρέπει να μένουν δημόσιοι χώροι κι όχι να μετατρέπονται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το καταγγέλλουμε.
-Τα περιφραγμένα στέγαστρα - παράγκες (πρώην ομπρέλες) στις προσόψεις των κτιρίων τού ιστορικού κέντρου έχουν πολλαπλασιάσει τους χώρους της κυρίας χρήσης κι έχουν αλλοιώσει την εικόνα της πόλης. Οι εμπλεκόμενοι έχουν ερμηνεύσει τους νόμους κατά το δοκούν, ονοματίζοντας τις παράγκες “ομπρέλες σε τέσσερα πόδια”. Σίγουρα η πολεοδομία και η αρχιτεκτονική επιτροπή έχουν πρόβλημα. Το καταγγέλλουμε.
-Τα τουριστικά γραφεία και επιχειρήσεις της περιοχής καταγγέλλουν –αλλά ποιος τους ακούει;– ότι οι τουρίστες από τα ιστιοπλοϊκά φεύγουν, αφού 3 - 4 μαγαζιά τής παραλίας μέχρι τις 6 το πρωί, αλληλέγγυα με τις αρχές, χτυπώντας κόκκινο στα ντεσιμπέλ, παρανομούν. Κάτοικοι του κέντρου, αλλά και περιφερειακών οικισμών –Άγιος Γεώργιος, Άγιος Θωμάς, Ψαθάκι–, καταγγέλλουν το ίδιο πρόβλημα χωρίς ανταπόκριση από τις αρχές. Το καταγγέλλουμε.
-Ο πεζόδρομος της παραλίας διεκδικεί τον τίτλο του πιο βρώμικου πεζόδρομου της πόλης, αφού τα στραγγίδια από τα κατεστραμμένα απορριμματοφόρα και τις τρύπιες σακούλες των μαγαζιών έχουν κάνει το πλακόστρωτο μωσαϊκό υγρών αποβλήτων. Οι υγρές βόμβες των στραγγιδίων των απορριμματοφόρων έχουν εξαπλωθεί σ’ όλους τους δρόμους τής πόλης, δημιουργώντας χιλιάδες εστίες μόλυνσης. Μάλλον η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Πρέβεζας ρυπαίνει αντί να καθαρίζει. Τα στερεά απόβλητα που μαζεύουν είναι πιο ακίνδυνα από τα υγρά απόβλητα που μας αφήνουν. Το καταγγέλλουμε.
Εκτιμούμε την τοποθέτηση στην προκυμαία και στην είσοδο των δικαστηρίων διακοσμητικών γλαστρών, αλλά θεωρούμε την παρέμβαση εντελώς προσωρινή κι ασήμαντη μπροστά σ’ όλα τα παραπάνω.
2. Σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, θα έπρεπε στην τουριστική περίοδο τουλάχιστον η πλαζ της πόλης στην “Κυανή Ακτή” να ήταν καθαρή κι έτοιμη να υποδεχτεί τους λουόμενους. Τα ξύλινα διαχωριστικά έχουν διανοιχτεί και καταστρέφονται –αφού άλλωστε ποτέ δεν συντηρήθηκαν– και ο χώρος του άλσους γεμίζει αυτοκίνητα. Μόνιμοι κατασκηνωτές τα καραβάνια των τσιγγάνων, που μοιράζονται με τους λουόμενους τη σκιά των δέντρων, αλλά και τα ντουζ για το πλύσιμο των μαγειρικών σκευών τους. Το καφενείο, αντί να κατεδαφιστεί, δεσπόζει σαν ερειπιώνας σκουπιδιών, σιδερικών και ελασμάτων. Η Δημοτική Αστυνομία θεωρεί την “Κυανή Ακτή” μακρινό προορισμό και το Λιμεναρχείο ξένο έδαφος. Το καταγγέλλουμε.
-Σε συνθήκες κρίσης, μια σύγχρονη πόλη θα ’πρεπε τουλάχιστον να ’ναι καθαρή και να τηρεί τους κανόνες λειτουργίας της. Δυστυχώς, όταν δεν υπάρχει σχεδιασμός, ο καθένας αυτοσχεδιάζει και οι υπηρεσίες αβασάνιστα αδιαφορούν.
-Οι πολιτιστικοί φορείς τής πόλης αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε νέες άμεσες παραστάσεις και παρεμβάσεις προς τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, δηλώνοντας ότι θα διεκδικήσουμε πρώτα και κύρια τη νομιμότητα στην –κατά τα λοιπά…– όμορφη Πρέβεζα!

O Αστερίξ στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων


Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων φιλοξενεί από τις 15 Σεπτεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2011, την περιοδική έκθεση «50 Χρόνια Αστερίξ» που είχε διοργανώσει το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και τη ΜΑΜΟΥΘ Κόμιξ, με αφορμή τον εορτασμό των 50 χρόνων από την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους του Αστερίξ. Το Μουσείο Ιωαννίνων είναι το τέταρτο μουσείο στη σειρά, στο οποίο παρουσιάζεται η έκθεση: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (Μάρτιος- Μάιος 2010), Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας (Οκτώβριος–Νοέμβριος 2010), Αρχαιολογικό Μουσείο Άργους Ορεστικού (Μάιος- Αύγουστος 2011). Για την έκθεση στο ΑΜΙ συμπράττει ο Ελληνο-Γαλλικός Σύλλογος Ιωαννίνων. Την έκθεση υποστηρίζει η Εταιρεία των Φίλων των Αρχαιολογικού Μουσείου.Η έκθεση με τίτλο «50 Χρόνια Αστερίξ. Ο Γαλάτης ήρωας στην Ήπειρο» θα φιλοξενηθεί στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων «Διώνη» του ΑΜΙ. Θα παρουσιασθούν τριάντα τέσσερις (34) πλάκες σχεδιασμού σε κάδρα που προέρχονται από όλα τα τεύχη που έχουν σχεδιαστεί από το 1959 έως το 2009, κατά θέματα. Στις ενότητες αυτές παρουσιάζονται οι ήρωες των ιστοριών (Αστερίξ, Οβελίξ, Πανοραμίξ, κλπ), ο γαλατικός τρόπος ζωής, (γαστρονομία, καβγάς, φιλία κλπ), οι πόλεις τους (Λουτέτια, σημ. Παρίσι), οι γείτονες των διάσημων πρωταγωνιστών (Βέλγοι, Ελβετοί, κλπ) και ασφαλώς οι Ρωμαίοι (λεγεωνάριοι, ρωμαϊκά κτίρια κλπ).Η έκθεση πλαισιώνεται με αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου, προκειμένου να ενισχυθεί ο παιδευτικός χαρακτήρας της και συνδυάζεται με προβολή σε βίντεο, κινουμένων σχεδίων. Συγχρόνως, με αφορμή τον Αστερίξ και τους Γαλάτες του, γίνονται αναφορές στους Γαλάτες μισθοφόρους του Πύρρου (279 π.Χ), στους Κέλτες Δρυίδες και τους ιερείς του Διός στη Δωδώνη, στην ιερή βελανιδιά και τη λατρεία του θεού στο ηπειρωτικό ιερό.Τα εγκαίνια έχουν οριστεί για την Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2011, και ώρα 20.00.

Αντίδραση για τη «νεκρή ζώνη» στο αεροδρόμιο


Την έντονη αντίδραση της περιφερειακής αρχής προκάλεσε το δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθερία» πριν από έναν ακριβώς μήνα, στο οποίο γινόταν λόγος για την ολοκλήρωση της σύνταξης του Σχεδίου Π.Δ. της λίμνης, όπως ανακοίνωσε η εκπρόσωπος του ΥΠΕΚΑ στη συνεδρίαση του ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης.Η αντίδραση δε σχετίζεται τόσο με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και της σύνταξης του Σχεδίου, όσο με την αναφορά της εκπροσώπου του ΥΠΕΚΑ κας Γιορταμάκη, ότι οι παρατηρήσεις στα πλαίσια της διαβούλευσης που έγιναν από την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στο Σχέδιο.Το κρίσιμο φυσικά είναι ποιες είναι αυτές οι παρατηρήσεις της ΥΠΑ και κατά πόσον αλλάζουν την υφιστάμενη κατάσταση σε μία ζώνη αρχικά 3200 μ. περιμετρικά του αεροδρομίου και σε μία δεύτερη ζώνη 13 χλμ επίσης περιμετρικά του αεροδρομίου με κέντρο αναφοράς τον πύργο ελέγχου.
Στις παρατηρήσεις της ΥΠΑ περιλαμβάνονται ισχυρότατες απαγορεύσεις, αφού μεταξύ άλλων δεν επιτρέπονται:
- η γεωργία και ειδικότερα η καλλιέργεια δημητριακών, τριφυλλιού, οπωροφόρων και αμπελιών.
- οι σιταποθήκες,
- οι σταβλικές εγκαταστάσεις ζώων και πτηνών
- Οι εγκαταστάσεις συγκέντρωσης ανοιχτού τύπου
- οι εγκαταστάσεις εναπόθεσης κοπριάς
- τα ιπποφορβεία, ιπποστάσια, σχολές ιππασίας και ο ιππόδρομος
- τα βυρσοδεψεία
- οι εγκαταστάσεις ανοικτού τύπου επεξεργασίας λυμάτων
- οι μονάδες επεξεργασίας τροφίμων
- οι υπαίθριοι χώροι αναψυχής, όπως τα υπαίθρια θέατρα και οι υπαίθριοι εκθεσιακοί χώροι.
Οι απαγορεύσεις αυτές θα περιληφθούν στο Σχέδιο, προκειμένου να μη δημιουργείται κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων από τη συγκέντρωση πτηνών!
Αυτή είναι η πρώτη ζώνη των απαγορεύσεων, γιατί υπάρχει και μία δεύτερη ζώνη σε ακτίνα 13 χιλιομέτρων από το σημείο αναφοράς του αεροδρομίου στην οποία απαγορεύονται:
- χώροι εναπόθεσης απορριμμάτων, ΧΥΤΑ ή και χώροι ανακύκλωσης, ανεξέλεγκτες χωματερές
- παράκτια ιχθυόσκαλα, μονάδες επεξεργασίας ψαριών και αλιευμάτων, ιχθυοκαλλιέργειες
- δημιουργία Καταφυγίων Άγριας Ζωής (ΚΑΖ), εκτροφή θηραμάτων, σταθμός σίτισης άγριας ζωής.
Με έγγραφό της προς το ΥΠΕΚΑ η Περιφερειακή αρχή εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στις προβλέψεις αυτές που περιλαμβάνονται μάλιστα στο σχέδιο ΠΔ για την Παμβώτιδα.
Έτσι, τονίζεται μεταξύ άλλων πως οι καθολικές σχεδόν απαγορεύσεις ανάπτυξης αγροτικών καλλιεργειών και επιχειρηματικών δράσεων σε μεγάλη ακτίνα από το αεροδρόμιο είναι πρωτόγνωρες και δημιουργούν μία εκτεταμένη νεκρή ζώνη που θέτει εκτός παραγωγικής διαδικασίας δεκάδες επιχειρήσεις και πλήθος δραστηριοτήτων που προϋπήρχαν μάλιστα της λειτουργίας του αεροδρομίου.Σε δηλώσεις του το βράδυ της Πέμπτης στο δελτίο του ITV ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης χαρακτήρισε απαράδεκτες τις παρατηρήσεις αυτές τονίζοντας πως αφενός θα πρέπει να τοποθετηθεί το περιφερειακό συμβούλιο και αφετέρου να εκτιμηθεί η υφιστάμενη κατάσταση και δίχως να προκύπτει πρόβλημα για την ασφάλεια των πτήσεων, να αποτραπεί κάθε ακραία κατάσταση που θα επιφέρει προβλήματα και κοινωνική αναταραχή.

ΕΛΕΥΘΡΙΑ