Κυριακή, 10 Ιουλίου 2011

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Πήδηξε από τον καταπέλτη του πλοίου και τραυματίστηκε!


Πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, κατά την διαδικασία απάρσεως του καταπέλτη του Επιβατηγό-Οχηματαγωγό πλοίο «CRUISE EUROPA» σημαίας Ιταλίας, το οποίο επρόκειτο να αποπλεύσει για Ιταλία και ενώ ο καταπέλτης του βρισκόταν σε ύψος 1μ. περίπου από την επιφάνεια της ράμπας, ένας 34χρονος αλλοδαπός πήδηξε για να εξέλθει του πλοίου, με αποτέλεσμα να τραυματισθεί στο πόδι.Άμεσα μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας και στην συνέχεια στο Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο Φιλιατών για περαιτέρω εξετάσεις. Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας.

ΑΡΤΑ:45χρονος μοτοσικλετιστής θύμα τροχαίου


Ένας 45χρονος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο που σημειώθηκε χθες στις 12.10 στο 149χλμ. της εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων (περίπου 1χλμ. πριν το στρατόπεδο Παπακώστα) όταν η μοτοσικλέτα που οδηγούσε συγκρούστηκε με αγροτικό αυτοκίνητο. Προανάκριση για τα αίτια διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Άρτας. Να σημειωθεί ότι είναι ο δεύτερος νεκρός από τροχαίο στην Άρτα σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Πριν από πέντε μέρες στη διασταύρωση για Ρόκκα είχε χάσει τη ζωή του ένας ακόμα ένας 45χρονος.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Τούρκοι μετέφεραν 22 λαθρομετανάστες


Συνελήφθησαν τις πρωϊνές ώρες στο Νεοχώρι Θεσπρωτίας, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ηγουμενίτσας, δύο (2) διακινητές, υπήκοοι Τουρκίας και είκοσι δύο (22) μη νόμιμοι μετανάστες (είκοσι εξ αυτών υπήκοοι Αφγανιστάν και δύο υπήκοοι Πακιστάν).Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο πρώτος των συλληφθέντων, ο οποίος μετέφερε με φορτηγό όχημα, ιδιοκτησίας εταιρείας, τους (22) μη νόμιμους μετανάστες, στάθμευσε σε βενζινάδικο στον κόμβο Εγνατίας Οδού – Νεοχωρίου Θεσπρωτίας και τους αποβίβασε από το όχημά του, βοηθούμενος από το δεύτερο διακινητή, οδηγό του άλλου φορτηγού.Οι λαθρομετανάστες είχαν επιβιβαστεί στο φορτηγό όχημα από την περιοχή των Ιωαννίνων, με σκοπό να προωθηθούν στο εξωτερικό της χώρας έναντι χρηματικής αμοιβής τετρακοσίων (400) ευρώ ο καθένας, την οποία θα κατέβαλαν σε άγνωστο άτομο στην Ιταλία, πλην όμως για άγνωστο λόγο αποβιβάστηκαν από τους δύο διακινητές στο προαναφερόμενο σημείο.Οι διακινητές και οι λαθρομετανάστες οι οποίοι συνελήφθησαν, θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας, ενώ τα δύο (2) φορτηγά οχήματα κατασχέθηκαν από το Τμήμα Αλλοδαπών Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση.

ΕΓΝΑΤΙΑ:Πρέπει να πουληθεί το «χρυσάφι» 670 χιλιομέτρων;

Για ποιους λόγους θεωρείται κρυμμένο «χρυσωρυχείο» η Εγνατία Οδός και τι προτείνουν οι εργαζόμενοι για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας

Ούτε το «χρυσωρυχείο» που λέγεται Εγνατία Οδός δεν «γλυτώνει» από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της κυβέρνησης, καθώς - σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο - σχεδιάζεται να πουληθεί το 100% της εταιρείας εντός του πρώτου τριμήνου του 2012. Μια κίνηση, που σύμφωνα με τους εργαζόμενους στην εταιρεία, είναι τουλάχιστον παράδοξη, καθώς ο αυτοκινητόδρομος έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης και εκτιμάται ότι μετά το πέρας της δεκαετίας η εταιρεία θα καταγράφει σημαντικά πλεονάσματα.«Ο τρόπος που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού είναι παράδοξος. Είναι παράλογο να πουλήσει η κυβέρνηση έναν αυτοκινητόδρομο που έχει κατασκευαστεί με λεφτά του δημοσίου και που έχει τόσο τρομακτικές προοπτικές ανάπτυξης μετά την δεκαετία», υπογραμμίζει στη Voria.gr ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, Παναγιώτης Πανέτσος.Ο ίδιος δηλώνει ότι η Εγνατία Οδός είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση δημόσιας εταιρείας, με εργαζομένους που έχουν δείξει σημαντικά δείγματα γραφής στη συντήρηση και αξιοποίηση ενός τιτάνιου έργου για τη χώρα. «Δεν είναι δυνατόν ξένοι αυτοκινητόδρομοι να υιοθετούν την τεχνογνωσία και τις πρωτοτυπίες μας στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η κυβέρνηση να θέλει να φέρει ξένους επενδυτές», τονίζει. Σημειώνει ότι, η 24ωρη μη επανδρωμένη παρακολούθηση των σηράγγων 40 χλμ της Εγνατίας αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και μόνο μία από τις καινοτομίες που έχει φέρει το εργατικό δυναμικό του αυτοκινητοδρόμου.Όπως αναφέρει, οι εργαζόμενοι δεν είναι τελείως αντίθετοι στην παραχώρηση ποσοστού της εταιρείας σε ιδιώτη, αρκεί η συμφωνία να γίνει με γνώμονα την ανάπτυξη της Εγνατίας Οδού και όχι μόνο το κέρδος του ιδιώτη. «Είναι πάγια θέση μας να δημιουργηθεί μια θυγατρική εταιρεία της Εγνατίας, όπου μπορεί να μπει ιδιώτης ακόμα και σε ποσοστό 60-70%. Η αντίθεσή μας στην πλήρη πώληση είναι καθαρά τεχνοκρατικού χαρακτήρα», δηλώνει, σημειώνοντας ότι η Εγνατία Οδός είναι από τους πιο οικονομικούς αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη, με την χρέωση για τους οδηγούς να ανέρχεται μόλις σε 0,02 ευρώ/χιλιόμετρο (από τέλη Ιουλίου, όταν λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί διοδίων).

Πλεoνάσματα άνω των 80 εκατ. ευρώ μετά την δεκαετία
Θετικούς ισολογισμούς θα αρχίσει να καταγράφει μετά το 2021 η Εγνατία Οδός, όπως προβλέπει ο σύλλογος εργαζομένων της εταιρείας, σε έκθεση που δημοσίευσε τη Δευτέρα, ημέρα απεργίας κατά της ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητοδρόμου.Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αξιολογώντας τα έσοδα και τα έξοδα του αυτοκινητοδρόμου, μέσα στο 2021 θα καταγραφεί πλεόνασμα της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, το οποίο θα εκτοξευθεί σε πάνω από 80 εκατ. ευρώ τον χρόνο, από το 2022 και μετά. «Όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις, η εταιρεία είναι βιώσιμη και μετά τα 10 χρόνια θα καταγραφεί πλεονάσματα. Είναι μια τρομακτική πηγή πλούτου και ένα φιλέτο που ο κάθε επιχειρηματίας θα ήθελε να έχει», δηλώνει στη Voria.gr υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, κοστολογώντας τον αυτοκινητόδρομο σε τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ.Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο σύλλογος εργαζομένων, τα έσοδα της Εγνατία Οδού από τα διόδια υπολογίζονται στα 120 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ μόλις λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια (σ.σ τέλη 2012 με αρχές 2013) τα έσοδα αναμένεται να αγγίξουν τα 160 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, μέχρι το 2021, τα έσοδα από την εκμετάλλευση των σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) υπολογίζονται στα 50 εκατ. ευρώ.Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες της εταιρείας, περίπου 60 εκατ. τον χρόνο κοστίζει η λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, καθώς και η κατασκευή των διοδίων. Παράλληλα, η εταιρεία καλείται να πληρώσει μέσα στα επόμενα 10 χρόνια πάνω από 250 εκατ. ευρώ σε δάνεια, ενώ μεγάλο “αγκάθι” είναι οι οφειλές περίπου 355 εκατ. ευρώ του Δημοσίου προς την Εγνατία Οδό από τις επιστροφές ΦΠΑ. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, ακόμη και να μην αποπληρωθεί η παραπάνω οφειλή του Δημοσίου, ο αυτοκινητόδρομος θα καταφέρει να καταγράψει πλεονασματικούς ισολογισμούς μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Νέα διόδια μέχρι τα τέλη Ιουλίου

Τέσσερις νέους σταθμούς διοδίων φέρνει σε λειτουργία η Εγνατία Οδός, πιθανότατα στα τέλη του τρέχοντος μήνα. Συγκεκριμένα, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή και είναι έτοιμα για χρήση τα διόδια στην Ανάληψη του δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, στον Ίασμο Κομοτηνής, το Μαλακάσι και τα Τύρια Ιωαννίνων. Την λειτουργία των σταθμών διοδίων έχει αναλάβει η εταιρεία «Αττικές Διαδρομές», ενώ το λογισμικό σύστημα παρέχει η εταιρεία «Bee Tech». Σε γεωμετρικά προβλήματα και τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας “κολλάει” μέχρι στιγμής η κατασκευή διοδίων στο Παγγαίο Καβάλας, με την διοίκηση της εταιρείας να καταβάλλει προσπάθειες να αμβλύνει τις αντιδράσεις και να έρθει σε συμφωνία με τους κατοίκους, προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή και αυτού του σταθμού.Παράλληλα, έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για τη λειτουργία νέων σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου (σ.σ ήδη λειτουργεί πλήρως εδώ και λίγο καιρό ο ΣΕΑ στον Πλάτανο). Ειδικότερα, μέχρι το καλοκαίρι του 2012 αναμένεται να λειτουργήσουν οι ΣΕΑ στο Ελευθεροχώρι Πιερίας, στο Αρδάνειο Έβρου και στη Σώστη Κομοτηνής.Ακόμη, θέμα ημερών θεωρείται η έγκριση από το ΔΣ της Εγνατίας Οδού και η προκήρυξη διαγωνισμού για την εύρεση αναδόχου σε έξι νέους ΣΕΑ και ειδικότερα: στο Περιστέρι, στον Ταξιάρχη, στη Σιάτιστα, στον Πολύμυλο, στο Ωραιόκαστρο και στην Καρδάλη.Σε ό,τι αφορά, τέλος, τα ηλεκτρονικά διόδια, μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να λήξει ο διαγωνισμός που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και να βρεθεί ανάδοχος εταιρεία, η οποία αναμένεται να ολοκληρώσει τις εργασίες και να θέσει σε λειτουργία το νέο σύστημα στα τέλη του 2012 με αρχές του 2013.

Λεφτά υπάρχουν στο ΕΣΠΑ, αλλά τα χάνουμε

ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΦΕΣΗ, 10 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΑ!!!

Αναπτυξιακή «τρύπα» 20 δισ. ευρώ προκαλεί η ολιγωρία της κυβέρνησης να διοχετεύσει στην αγορά τα κοινοτικά κονδύλια, αλλά και η μαζική σφαγή δημόσιων επενδύσεων στην οποία οδηγήθηκε αδυνατώντας να συγκρατήσει το έλλειμμα.Τη στιγμή που με διαπραγματευτικές «πιρουέτες» επιχειρεί να αναδείξει το αναπτυξιακό πακέτο που τάζουν οι Βρυξέλλες, οδεύει ολοταχώς προς ένα τεράστιο «παγόβουνο» που η ίδια και οι προκάτοχοί της δημιούργησαν και μπορεί να οδηγήσει σε ναυάγιο την προσπάθεια της χώρας για έξοδο από τη βαθιά ύφεση που σήμερα αντιμετωπίζει.Το πρόβλημα είναι πάρα πολύ σύνθετο. Αποτελεί την πραγματική αιτία πίσω από τις ορδές κοινοτικών αξιωματούχων που θα καταφθάσουν ανά την Ελλάδα σε μία προσπάθεια περιορισμού των ζημιών, που είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν:
-Ρευστό αξίας 10 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ που θα μπορούσε να έχει ήδη βοηθήσει την αγορά παραμένει στα κοινοτικά ταμεία και, σύμφωνα με το πλέον αισιόδοξο σενάριο, θα αργήσει πολύ να φτάσει στους αποδέκτες.
-Χιλιάδες μικρά και μεγάλα δημόσια έργα (εκτός ΕΣΠΑ) αξίας πάνω από 5 δισ. ευρώ δεν θα γίνουν ποτέ, γιατί τα λεφτά πλέον δεν υπάρχουν.
-Για τον ίδιο λόγο επιδοτήσεις 5 δισ. ευρώ περίπου προς επιχειρήσεις κυρίως του επενδυτικού νόμου θα καθυστερήσουν για πολύ καιρό να αποδοθούν, ή δεν θα φτάσουν στους επιχειρηματίας που τόλμησαν παρά την κρίση να επενδύσουν.Κυβερνητικά στελέχη και αξιωματούχοι εκ Βρυξελλών, που παρακολουθούν χρόνια την πορεία των έργων στην Ελλάδα, εξηγούν ότι είναι καθαρά θέμα λειτουργίας των κρατικών μηχανισμών που παράγουν τα έργα στην Ελλάδα. Δει υπήρχε, ούτε δομήθηκε μία «μηχανή» παραγωγής έργων, με συνεκτικότητα, προγραμματισμό και συνολικό έλεγχο, ώστε να διαχέεται άμεσα και αποδοτικά το κοινοτικό χρήμα αναπτύσσοντας την οικονομία και στηρίζοντας την εργασία. Ετσι, ακόμη και αν πέσουν λεφτά από τον... ουρανό δεν υπάρχει μηχανισμός να τα αξιοποιήσει.Η «ζημιά», προς το παρόν, υπολογίζεται σε 20 δισ. ευρώ αδιάθετων κονδυλίων και δημοσίων επενδύσεων που μπορεί να μην γίνουν ποτέ. Εξηγούν ότι το ποσό είναι πολλαπλάσιο του οφέλους από τις «εμπροσθοβαρείς» επιδοτήσεις που διαπραγματεύεται η κυβέρνηση με την ηγεσία της Κομισιόν. Κάποιοι μάλιστα αναφέρουν ότι οι κινήσεις, που αναμένεται να κλιμακωθούν τις επόμενες ημέρες, μοιάζουν σαν τον καπνό που επιχειρεί να κρύψει τη «φωτιά» που μαίνεται.Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δύο είναι οι βασικοί άξονες ενός τεράστιου «γόρδιου δεσμού» που ανακόπτει τη μοναδική πηγή τόνωσης της οικονομίας που έχει η Ελλάδα σήμερα -και τα επόμενα χρόνια- με δεδομένη τη δυστοκία των τραπεζών να δανείσουν:1Εχουν απορροφηθεί από το 2007 μέχρι σήμερα 4,9 δισ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων (5,72 δισ. ευρώ συνολική δαπάνη μαζί με την εθνική συνδρομή), όταν η Ε.Ε. (χωρίς προνομιακούς όρους, με ανταλλάγματα την απώλεια εθνικής κυριαρχίας με τη μορφή αυξημένης επιτήρησης) έχει διαθέσιμα 15 δισ. ευρώ. Δηλαδή, τα 10 δισ. ευρώ είναι στο «ράφι».Οι κοινοτικοί κανονισμοί προβλέπουν ρητά την ετήσια κατανομή των πόρων. Για την Ελλάδα είναι περίπου 3 δισ. ευρώ τον χρόνο (3,57 δισ. ευρώ το 2007, 2,99 δισ. ευρώ το 2008 κ.λπ.), φθάνοντας έως το 2013 για να συμπληρωθεί το ποσό που δικαιούμαστε (20,21 δισ. ευρώ).Η παρούσα κυβέρνηση παρέλαβε στο τέλος του 2009 ένα ΕΣΠΑ με απορρόφηση λίγο πάνω από το 3%. Η επίδοση ήταν πολύ χαμηλή και τα «ώριμα» έργα (που ήταν έτοιμα να φέρουν άμεσα δαπάνες) ήταν ελάχιστα.Ωστόσο, σήμερα, δύο σχεδόν χρόνια μετά, τα έργα παραμένουν «ανώριμα». Σε πολλά δεν έχουν γίνει καν οι μελέτες. Οσο για την απορρόφηση, αβγάτισε μεν (στο 24,4% του συνολικού ποσού) αλλά υπολείπεται πάρα πολύ άλλων κρατών σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Ν.Δ. την προηγούμενη εβδομάδα (η κυβέρνηση δεν ανακοινώνει εδώ και πάρα πολύ καιρό στοιχεία εκτέλεσης του ΕΣΠΑ).Με άλλα λόγια, ενώ θα μπορούσε το κράτος να οργανώσει ένα σχέδιο παραγωγής έργων -επιλέξιμων για ένταξη στο ΕΣΠΑ- ώστε να τονωθούν η οικονομία και η αγορά με 10 δισ. ευρώ, αυτό δεν συνέβη. Οσο για τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να καλυφθεί η εθνική συμμετοχή στα έργα λόγω της δημοσιονομικής κρίσης, καταρρίπτεται.Τον Ιούνιο του 2010 η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έδωσε 2 δισ. ευρώ δάνειο για την κάλυψη της εθνικής συμμετοχής. Μέχρι σήμερα η Ελλάδα έχει ζητήσει μόνο τα 500 εκατ. ευρώ. Πρόκειται ουσιαστικά για την προκαταβολή, η οποία αν δεν διατεθεί σε δικαιούχους, δεν δικαιούται η χώρα να ζητήσει άλλη δόση.Υπάρχει και μία άλλη παρενέργεια: πρόσφατα ο νέος υπουργός Οικονομικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλος προανήγγειλε ότι το δάνειο της ΕΤΕπ θα «αβγατίσει» σε 5 δισ. ευρώ, για να καλύψει όλη σχεδόν της εθνική συμμετοχή (δεκαετές δάνειο με 3-4% επιτόκιο).Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι η Τράπεζα της Ε.Ε. το τελευταίο διάστημα έχει έντονο προβληματισμό. Και τούτο διότι, λένε αρμόδια στελέχη, θεωρεί απίστευτο ότι η κυβέρνηση, εν μέσω κρίσης και έντονων διαπραγματεύσεων για νέο δάνειο (κάλυψης μη επενδυτικών δαπανών με πολύ πιο υψηλό επιτόκιο) δεν είναι σε θέση να απορροφήσει τη ρευστότητα που έχει ήδη δοθεί για επενδύσεις.Υπενθυμίζεται επίσης ότι προ μηνών κορυφαία στελέχη της τράπεζας είχαν κάνει λόγο για σχέδιο Μάρσαλ για την Ελλάδα αλλά και για τον θεσμό του επενδυτικού ευρωομολόγου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εργαλείο (πληροφορίες ανέφεραν ότι θα μπορούσε να καλύψει μεγάλα έργα υποδομής αξίας ακόμη και 30 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια). Ομως πλέον όλα αυτά τα ζητήματα εκτιμάται ότι θα κριθούν στο άμεσο μέλλον από τη διαχειριστική ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης.Οι επιπτώσεις των 10 δισ. ευρώ που «κάθονται» είναι πολλές. Επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ αργούν να προκηρυχθούν, ακόμη και πολύ απλά σχέδια (π.χ. το πρόγραμμα «εναλλακτικός τουρισμός» ήταν να προκηρυχθεί το καλοκαίρι του 2010 και τώρα τοποθετείται στον Ιούλιο του 2011). Μικρά και μεγάλα έργα υποδομής «κάθονται». Το ίδιο και δράσεις κατάρτισης, νέας τεχνολογίας, πληροφοριακά συστήματα που θα προήγαγαν τη διαφάνεια στο Δημόσιο.Θεωρητικά, στην κυβέρνηση περιμένουν την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ που ακόμη είναι στα σπάργανα: δεν έχει σύμφωνα με πληροφορίες καν καθοριστεί ποια είναι τα έργα που θα περικοπούν από τη συρρίκνωση των επενδυτικών πόρων, δεν έχουν εκτιμηθεί οι συνολικές ανάγκες για ρευστό σε κάθε τομέα της οικονομίας που πλήττεται από την κρίση, ούτε οι πλέον αποδοτικοί τρόποι ενίσχυσής της.2Ακόμη 10 δισ. ευρώ περίπου «χάθηκαν» λόγω του μνημονίου. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) είχε οριστεί σε 10,3 δισ. ευρώ και έπειτα από διαδοχικές «τσεκουριές» περιορίζεται σε 7,55 δισ. ευρώ μειωμένο κατά 2,75 δισ. ευρώ φέτος.Θεωρητικά το 2011 θα αυξηθεί κατά 250 εκατ. ευρώ, αλλά όσοι έχουν εμπειρία από κρατικούς προϋπολογισμούς το θεωρούν σχεδόν ανέφικτο. Το ποσό αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εκτελούνται εφεξής σχεδόν αποκλειστικά έργα που έχουν ανατεθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε οι κοινοτικοί κανονισμοί επιτρέπουν την χρηματοδότησή τους από το ΕΣΠΑ.Τα υπόλοιπα ποσά πρέπει είτε να τροποποιηθούν, ώστε να ενταχθούν σε αυτό (αν το επιτρέπουν οι κοινοτικοί κανονισμοί), είτε να προκύψει ένα... θαύμα εύρεσης ρευστού. Διαφορετικά, δεν θα γίνουν ποτέ.Το θέμα είναι πάρα πολύ κρίσιμο, διότι το ελληνικό κράτος έχει ήδη αναλάβει δεσμεύσεις:
-Μόνο 5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν φέτος και τα επόμενα χρόνια οι πληρωμές επενδύσεων του αναπτυξιακού νόμου της Ν.Δ., που είναι σε εξέλιξη ή ακόμη δεν έχουν καν εγκριθεί (εκκρεμούν 2.000 αιτήσεις για αιτήσεις υπαγωγών που έγιναν έως το 2009).
-Ανάλογο ποσό αναλογεί σε μικρά διάσπαρτα εθνικά έργα ανά την περιφέρεια, που φαίνεται ότι σταματούν ή δεν ξεκινούν, αλλά και στις συμπληρωματικές συμβάσεις - υπερβάσεις των μεγάλων οδικών αξόνων, που περιλαμβάνουν δαπάνες «μη επιλέξιμες» από το ΕΣΠΑ.

enet

Αναπληρωτής πρωθυπουργός δηλώνει ο Βενιζέλος στο twitter!

Θα βάλει τον Γιώργο να ξυρίσει και το μουστάκι...

Η κυβέρνηση δεν έχει δύο αντιπροέδρους!Έχει έναν αντιπρόεδρο και έναν αναπληρωτή πρωθυπουργό.Όπως γράφει και η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», αυτό φαίνεται στους λογαριασμούς του twitter.Ο Θόδωρος Πάγκαλος γράφει στα αγγλικά «vice president».Ο Ευάγγελος Βενιζέλος όμως στα ελληνικά είναι «Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης & Υπουργός Οικονομικών» αλλά για τους ξένους είναι «Deputy Prime Minister & Finance Minister of Greece».Δηλαδή αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός οικονομικών.

real.gr

ΣΕΓΚΟΛΕΝ ΡΟΥΑΓΙΑΛ:Η Ευρώπη πρέπει να δείξει την αλληλεγγύη της στην Ελλάδα


«Η Ευρώπη πρέπει να παίξει επιτέλους το χαρτί της ευρωπαικής αλληλεγγύης έναντι της Ελλάδας και να δείξει τη θέλησή της να καταπολεμήσει την κερδοσκοπία», δηλώνει στο Βήμα της Κυριακής η Γαλλίδα πρώην υπουργός και υποψήφια των Σοσιαλιστών στις προεδρικες εκλογές του 2007, Σεγκολέν Ρουαγιάλ.Η κ. Ρουαγιάλ σημειώνει ότι θα ήθελε ένα παγκόσμιο σχέδιο δράσης, καθώς όπως αναφέρει, πίσω από την Ελλάδα υπάρχουν η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Ιταλία, ακόμη και η Γαλλία.«Η Ελλάδα έχει ανάγκη το ευρώ και το ευρώ έχει ανάγκη την Ελλάδα», τονίζει η πρώην υπουργός, η οποία και επικρίνει την αντιπολίτευση στην Ελλάδα, που, όπως λέει, από τη μια πλευρά δηλώνει ότι συμμερίζεται τους στόχους της κυβέρνησης και από την άλλη επικρίνει τις πολιτικές που καταλήγουν σε αυτούς τους στόχους.Σε ερώτηση για τον Ντομινίκ Στρος Καν και το ενδεχόμενο να διεκδικήσει την προεδρία της Γαλλίας, η κ. Ρουαγιάλ υπογραμμίζει με νόημα:«Πρέπει να τον αφήσουμε στην ησυχία του. Νομίζω, ότι με δεδομένο όσα πέρασε, έχει άλλες προτεραιότητες. Πρέπει να πάρει το χρόνο του και έπειτα να δηλώσει με ηρεμία τι σκοπεύει να κάνει. Το πρόγραμμα των γαλλικών εκλογών δεν υποτάσσεται στο πρόγραμμα του αμερικανικού συστήματος δικαιοσύνης. Η ευθύνη των σοσιαλιστών είναι να είναι έτοιμοι ώστε να επιτύχουν».

Στους 38 βαθμούς ο υδράργυρος την Κυριακή, τους 39 θα αγγίξει τη Δευτέρα


Τους 38 βαθμούς Κελσίου θα αγγίξει η θερμοκρασία σήμερα, Κυριακή, στα ηπειρωτικά της χώρας. Στη νησιωτική χώρα η θερμοκρασία θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη, λόγω των ισχυρών ανέμων εντάσεως έως και 7 μποφόρ τοπικά.Στην Αττική θα επικρατήσουν βόρειοι βορειοανατολικοί άνεμοι 4 με 6 και στα ανατολικά 7 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί στις περισσότερες περιοχές από 24 έως 36 βαθμούς Κελσίου. Αντίστοιχο θα είναι το σκηνικό του καιρού στη Θεσσαλονίκη.Ακόμα πιο πιο ζεστή μέρα θα είναι η αυριανή, με τον υδράργυρο να φθάνει ακόμη και 39 βαθμούς, κυρίως στη δυτική και βόρεια χώρα.Προειδοποίηση για πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4), σε Αττική και Εύβοια, έχει εκδώσει για την Κυριακή η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχει ενημερώσει τις κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τους οργανισμούς περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης των παραπάνω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.

Κόντρα Π. Οικονόμου-Νέας Δημοκρατίας


Αντιπαράθεση ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Παντελή Οικονόμου και την αξιωματική αντιπολίτευση πυροδότησαν οι δηλώσεις του εκπροσώπου της ΝΔ Γ. Μιχελάκη περί στελεχών του ΠΑΣΟΚ «που έχουν άλλη αντίληψη όσο βρίσκονται σε καρέκλες υπουργείων και άλλη χωρίς αυτές».Ο κ. Μιχελάκης είχε επικαλεστεί τα παραδείγματα των κ.κ. Οικονόμου και Π. Κουκουλόπουλου, οι οποίοι, όπως είπε, «όσο δεν είχαν καρέκλα υπουργού διαφωνούσαν με τις κυβερνητικές επιλογές στα όρια της ανταρσίας και μόλις υπουργοποιήθηκαν έγιναν από πολέμιοι του μνημονίου, πρωτεργάτες στην εφαρμογή του».Οι αιτιάσεις του κ. Μιχελάκη προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του κ. Οικονόμου, ο οποίος έκανε λόγο για κομματικές ιδιοτέλειες και κατηγόρησε τη ΝΔ, ότι έχει επιλέξει την εκπροσώπηση όσων ποντάρουν στην χρεοκοπία της Ελλάδας.«Οταν, φαινομενικά ασήμαντες, δηλώσεις υπηρετούν, αμέσως ή εμμέσως, την «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» της χρεωκοπίας της Ελλάδας - την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας στην πραγματικότητα – η καταγγελία των δηλώσεων αυτών οφείλει να είναι σκληρή και κατηγορηματική», επισήμανε σε δήλωσή του.«Η πολιτική που επίμονα διακινεί η Νέα Δημοκρατία σε ένα και μόνο αποτέλεσμα θα μπορούσε, τελικά, να οδηγήσει: να πάμε σε στάση πληρωμών», πρόσθεσε, επιρρίπτοντας στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι επιθυμεί αυτό να γίνει αυτό επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ για να μπορέσει μετά να έρθει εκείνη στην εξουσία.Εκανε ακόμη λόγο για «εγχώρια κλεπτοκρατία» και «συμμορίες, οι οποίες διασπάθισαν, καταλήστευσαν, λεηλάτησαν τον δημόσιο πλούτο την περίοδο 2004 – 2009 και στη συνέχεια, έβγαλαν αυτά τα λεφτά έξω».«Είναι πια φανερό γιατί έχει ήδη εισέλθει σε φάση υστερίας, διαπιστώνοντας ότι, με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, όχι απλώς διασφαλίζεται η έξοδος από το Μνημόνιο, αλλά γίνεται εφικτή και η ομαλή συνέχεια της πατρίδας μας, απαλλαγμένης από τις παθογένειες και τους κύκλους του παρελθόντος των οποίων την συντήρηση υποστηρίζει το κόμμα του κυρίου Σαμαρά», σημείωσε.Για ύβρεις και εμφανή έλλειψη επιχειρημάτων έκανε λόγο από την πλευρά του ο κ. Μιχελάκης, απαντώντας στην ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού.«Έφθασε (ο κ. Οικονόμου) στο σημείο να ισχυρίζεται ότι ‘με το μεσοπρόθεσμο διασφαλίζεται η έξοδος από το Μνημόνιο’. Ότι, δηλαδή, για να μας βγάλουν από το πρώτο επέλεξαν ένα πιο άδικο και πιο επώδυνο Μνημόνιο, με περισσότερους φόρους, μεγαλύτερες περικοπές μισθών και συντάξεων. Εάν αυτό εννοούσε ο κ. Π. Οικονόμου όταν, πριν γίνει υπουργός, μιλούσε για έξοδο από το Μνημόνιο, τότε τα κατάφερε και έχει την… κατανόησή μας», σχολίασε.Κάλεσε τέλος τον κ. Οικονόμου να εξηγήσει γιατί ψήφισε «τους παραλογισμούς του εφαρμοστικού νόμου όπως ο ίδιος τους χαρακτηρίζει σε συνέντευξή του στην 'Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία', σχετικά με την αύξηση του ΦΠΑ και ιδίως στην εστίαση όπου τονίζει τη διαφωνία του;».

Το νέο πακέτο βοήθειας προς την Ελλάδα επί τάπητος στο Eurogroup της 11ης Ιουλίου


Με στόχο να καθορίσουν τις βασικές παραμέτρους του νέου πακέτου βοήθειας προς την Ελλάδα, συναντώνται την ερχόμενη Δευτέρα στις Βρυξέλλες οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης (Eurogroup).Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το ύψος του νέου πακέτου, που θα έχει διάρκεια έως τα τέλη του 2014, θα διαμορφωθεί στα 110 δισ. ευρώ περίπου, εκ των οποίων τα 70 με 80 δισ. ευρώ θα είναι το νέο δάνειο από ΕΕ-ΔΝΤ, 30 δισ. ευρώ τα εκτιμώμενα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις και άλλα 15 από τη συμμετοχή των ιδιωτών πιστωτών.Σημειώνεται ότι ο (αρχικός;) στόχος για τη συμμετοχή ιδιωτών ήταν τα 30 δισ. ευρώ.Σε ενημερωτικό σημείωμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενόψει της συνόδου του Eurogroup, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι, σε συνέχεια των αποφάσεων της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ (23-24 Ιουνίου), συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις με τους πιστωτές της Ελλάδας, ώστε να καθοριστούν oι πτυχές για τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε εθελοντική βάση.Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι οι συγκεκριμένες πτυχές και το εύρος της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα αλλά και η πρόσθετη χρηματοδότηση από δημόσιες πηγές θα καθοριστούν τις «επόμενες εβδομάδες».Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι το Εurogroup που πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου, συμφώνησε ότι οι βασικές παράμετροι του πολυετούς προγράμματος προσαρμογής της Ελλάδας θα βασίζονται στην ισχυρή δέσμευση για εφαρμογή των μέτρων δημοσιονομικής σταθεροποίησης, καθώς και φιλόδοξων και συγκεκριμένων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και αποκρατικοποιήσεων.Θα προβλεφθεί επίσης ευρεία τεχνική βοήθεια από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη.Στο ίδιο σημείωμα, επισημαίνεται ακόμη ότι οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης ενέκριναν την εκταμίευση της 5ης δόσης των δανείων έως τις 15 Ιουλίου και καλοσώρισαν την πρόοδο που σημείωσαν οι ελληνικές αρχές στην εφαρμογή των πολιτικών που συμφωνήθηκαν με την Επιτροπή, σε συνεργασία με την ΕΚΤ και το ΔΝΤ.Ειδικότερα, οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης σημείωσαν με ικανοποίηση την υιοθέτηση από το ελληνικό Κοινοβούλιο των καθοριστικών νόμων του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και των αποκρατικοποιήσεων, υπογραμμίζεται στο σημείωμα της Επιτροπής.Τέλος, τονίζεται ότι το Eurogroup υιοθέτησε τη σχετική έκθεση της Επιτροπής, βάσει της οποίας εγκρίθηκε η εκταμίευση της 5ης δόσης.

Συνέχεια αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης-ΣΥΡΙΖΑ


Σε υψηλούς τόνους συνεχίζεται η αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τα περιστατικά αποδοκιμασιών κατά πολιτικών προσώπων.Σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Μ. Παπαϊωάννου επισημαίνει ότι πρωταγωνιστές των επεισοδίων σε βάρος βουλευτών είναι «στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με ονοματεπώνυμο», ενώ καλεί τον πρόεδρο της Κ.Ο. του κόμματος, Αλ. Τσίπρα να πάρει θέση και να καταδικάσει τα επεισόδια.Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση με αφορμή τις αιτιάσεις κατά του ΣΥΡΙΖΑ για υποκίνηση των περιστατικών αποδοκιμασίας πολιτικών, εξαπέλυσε από την πλευρά του ο Αλ. Τσίπρας, με συνέντευξή του στον «Τύπο της Κυριακής».Ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ ότι «χάνει την σοβαρότητά του με πολύ γρήγορους ρυθμούς» και σημειώνει ότι η επικοινωνιακή του πολιτική έχει «παγκαλοποιηθεί» πλήρως.«Η κυβέρνηση έχει ρίξει 3000 δακρυγόνα εναντίον ειρηνικών διαδηλωτών, έχει ρίξει ξύλο σε παιδιά, ηλικιωμένους και περαστικούς, και τώρα φωνάζουν ότι είναι θύματα βίας. Όταν λοιπόν φτάνουν ως εκεί, για να μπορέσουν να κατεδαφίσουν την κοινωνία, ας μην παριστάνουν τους έκπληκτους που τους αποδοκιμάζουν», επισημαίνει.Εκφράζει επίσης την εκτίμηση πως το κυβερνών κόμμα είναι «σε τόσο απελπιστική κατάσταση, που προβοκάτσια και να επιχειρήσουν θα στραφεί εναντίον τους» και τονίζει ότι « ο κοινοβουλευτισμός και η δημοκρατία κινδυνεύουν πρωτίστως από αυτούς που συμπυκνώνουν το μεσοπρόθεσμο σε ένα άρθρο και που εκβιάζουν τους βουλευτές τους».

Εγκρίνει τα επεισόδια σε βάρος βουλευτών ένας στους δύο Έλληνες!


Υπέρ των αποδοκιμασιών σε βάρος βουλευτών τάσσεται σχεδόν ένας στους Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα της Κάππα Research για λογαριασμό της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής».Σύμφωνα με την έρευνα, οι πολίτες δεν πιστεύουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ευθύνεται για τα επεισόδια, τάσσονται υπέρ της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου, καθώς και υπέρ των απολύσεων στον δημόσιο τομέα.Πιο αναλυτικά, το 49,6% των ερωτηθέντων απάντησε ότι εγκρίνει τα επεισόδια σε βάρος βουλευτών και το 40,5% ότι τα αποδοκιμάζει.Επίσης, το 58,7% των ερωτηθέντων απάντησε αρνητικά στο ερώτημα εάν ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ για τα επεισόδια, ενώ το 61,4% δηλώνει ότι είναι αυθόρμητα και όχι οργανωμένα.Στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, υπέρ της κατάργησης τάσσεται το 81,3% των ερωτηθέντων. Το 48,7% κρίνει πως κινούνται στην σωστή κατεύθυνση οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για τα ΑΕΙ.Αναφορικά με τη συζήτηση που έχει ανοίξει για τις απολύσεις στον δημόσιο τομέα, το 54,2% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ των απολύσεων για τους υπαλλήλους που πλεονάζουν, ενώ το 70,7% κρίνει ως θετική την απελευθέρωση του επαγγέλματος του ταξί.Το 67,6% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ των πρόωρων εκλογών αν η κυβέρνηση δεν πετύχει τους στόχους της ώς το Σεπτέμβριο, ενώ το 68,3% χαρακτηρίζει ως αρνητική εξέλιξη για την κατάσταση της οικονομίας την υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου.Στην πρόθεση ψήφου, μετά από αναγωγή, η ΝΔ έχει προβάδισμα δύο μονάδων από το ΠΑΣΟΚ (27,5% έναντι 25,5%), ενώ συνολικά εννέα κόμματα φαίνεται να περνούν το όριο του 3% και να μπαίνουν στη Βουλή. Τα δύο μεγάλα κόμματα δεν έχουν αυτοδυναμία.Ειδικότερα, το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 25,5%, η ΝΔ 27,5%, το ΚΚΕ 11,6%, ο ΛΑΟΣ 8,8%, ο ΣΥΡΙΖΑ 5,6%, οι Οικολογοι-Πρασινοι 3,4%, η Δημοκρατική Αριστερά 4,8%, η Δημοκρατική Συμμαχία 4,3% και το Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών 4,8%.Τέλος, το 53,9 % κρίνει θετικά την καταψήφιση από τη ΝΔ του Μεσοπρόθεσμου, ενώ ταυτόχρονα το 68,4% θεωρεί ότι ο κ Σαμαράς κινείται από μικροπολιτικά συμφέροντα.

Στο δόκανο Ρακιντζή και η Α' ΔΟΥ Ιωαννίνων


Σε κόντρα μεταξύ των εφοριακών και του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή εξελίσσεται η έκθεση του τελευταίου για την απόδοση των οικονομικών υπηρεσιών της χώρας.Στην έκθεσή του ο κ. Ρακιντζής διαπιστώνει αμέλεια στη βεβαίωση των χρηματικών καταλόγων που αφορούν στην είσπραξη χρεών προς το δημόσιο και καθυστέρηση σε ελέγχους δελτίων πληροφοριών.Σύμφωνα με την έκθεση τα ζητήματα αυτά αφορούν και οικονομικές υπηρεσίες της Ηπείρου, όπως η Α’ ΔΟΥ Ιωαννίνων και η Εφορία Πρέβεζας.Όπως επισημαίνεται υπάρχουν 22 κατάλογοι που εκκρεμούν προς βεβαίωση στην Α’ ΔΟΥ και αποδίδεται σε αμέλεια από τα τμήματα Εσόδων για την είσπραξη των χρεών προς το Δημόσιο.Ακόμη, στην Α’ ΔΟΥ Ιωαννίνων εκκρεμούν για έλεγχο 66 δελτία πληροφοριών (ΔΑΠ) και 22 στην Πρέβεζα, αν και έχει επισημανθεί η ανάγκη για άμεσο έλεγχο προς αποτροπή ή ανακάλυψη έκδοσης εικονικών-πλαστών φορολογικών στοιχείων, καθώς και στην αποφυγή χρησιμοποίησής τους σε παράνομη επιστροφή ΦΠΑ.Εκτός από αμέλεια στις οικονομικές υπηρεσίες ο κ. Ρακιντζής σε δηλώσεις του χθες έριξε «λάδι στη φωτιά» εγείροντας το ζήτημα της εντοπιότητας για τους εφοριακούς.Από την πλευρά τους οι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών θεωρούν ότι η μη είσπραξη των εσόδων δεν είναι δική τους ευθύνη, αλλά οφείλεται σε ζητήματα όπως οι ελλείψεις σε προσωπικό και η αδυναμία πολλών να αποπληρώσουν τις οφειλές.«Σε κάποιες Εφορίες μπορεί όντως να μην έχουν εισπραχθεί τα έσοδα που προβλέπονται, αλλά υπάρχουν σήμερα επιχειρηματίες και απλοί πολίτες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν. Πρόκειται για χρήματα που δεν μπορούμε να εισπράξουμε. Παράλληλα, είναι μία περίοδος που οι εφοριακοί βάλλονται από παντού. Μην ξεχνάτε ότι όταν τα έσοδα είναι καλά, τα εύσημα τα λαμβάνει η πολιτική ηγεσία, ενώ όταν τα έσοδα δεν είναι καλά, φταίνε οι υπάλληλοι», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εφοριακών νομού Ιωαννίνων Παύλος Σακκάς.Σε ό,τι αφορά τα κενά, ελλείψεις υπάρχουν και στις οικονομικές υπηρεσίες των Ιωαννίνων και όπως σημείωσε ο κ. Σακκάς, η μόνη ελπίδα είναι να προχωρήσει η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών.Σε αυτό συμφωνεί και ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργία των εφοριών.«Δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών. Υπήρχε το πόρισμα για τη συγχώνευση των μικρότερων Εφοριών σε μία ανά νομό, αλλά δεν υλοποιήθηκε. Ευελπιστούμε ότι θα προχωρήσει», σημείωσε ο κ. Σακκάς.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ